AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #1 Skrevet 23. august 2023 Vår på 2 år går på småbarn, det har det ikke vært behov for sekk, men vil det blir det på storebarn? Bruker alle barnehager det der? Hvor stor bør en slik barnehagesekk til storebarn være? Ser det selges noen på både 10 liter og 12 liter. Er 10 for småbarn og 12 for storebarn? Anonymkode: a92c8...d9c
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #2 Skrevet 23. august 2023 De bruker ikke sekk til og fra barnehagen, men bruker sekk på tur. Vi har Bergans sin minste sekk. Anonymkode: e1a48...375
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #3 Skrevet 23. august 2023 Mine barn har aldri hatt behov for sekk i den bhg de har gått i. Anonymkode: 7ff51...63d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #4 Skrevet 23. august 2023 Kommer an på barnehagen. I eldste sin barnehage var det omtrent ingen som brukte sekk, verken på småbarn eller storbarn. I yngste sin barnehage bruker alle sekk, på alle avdelinger. Anonymkode: fa48c...b35 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #5 Skrevet 23. august 2023 Du må spørre barnehagen om de bruker sekk på tur De har gjerne ønske om feks sekk med både mage- og brystreim. Den minste til Beckmann (10L tror jeg) har feks ikke hofte/magereim. Vi har den til vår på 1,5 men det er mest for gøy da, tror ikke de bærer egen sekk på tur på småbarnsavdelingen. Men tror de store barna gjør. Ville nok kjøpt 12 L til en som er 3 år+ for den vi har som er 10L er veldig liten altså. Anonymkode: d7256...dfb
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #6 Skrevet 23. august 2023 Dette varierer nok en hel del. Spør barnehagen. Anonymkode: beb3e...c62
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #7 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Dette varierer nok en hel del. Spør barnehagen. Anonymkode: beb3e...c62 Vi skal bytte når over på storebarn. Bruker de fleste sekk kjøpe jeg en på 12 liter med en gang, bruker de ikke, holder dert med en på 10 til å frakte matpakken og en ekstra genser etc. Anonymkode: a92c8...d9c
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #8 Skrevet 24. august 2023 Brukte sekk hver dag 12 l Anonymkode: 282f0...170
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #9 Skrevet 24. august 2023 Er det ikke enklere med bag? Barna i barnehagen her jeg bor drar ikke med seg sekk på tur, for de har enten én stor ryggsekk som bæres av en voksen eller stor tralle med fire hjul avhengig av hvor de skal på tur. Anonymkode: 09abd...dfb 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #10 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi skal bytte når over på storebarn. Bruker de fleste sekk kjøpe jeg en på 12 liter med en gang, bruker de ikke, holder dert med en på 10 til å frakte matpakken og en ekstra genser etc. Anonymkode: a92c8...d9c Barnet kommer vel ikke til å bære matpakken likevel? Holder med et handlenett eller noe Anonymkode: 28230...811
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #11 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Barnet kommer vel ikke til å bære matpakken likevel? Holder med et handlenett eller noe Anonymkode: 28230...811 Synes det er hyggeligere med sekk☺️ Anonymkode: a92c8...d9c
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #12 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Synes det er hyggeligere med sekk☺️ Anonymkode: a92c8...d9c Enig. Men vær obs på at i vår barnehage så får de ikke ha sekker hengende i gangen i barnehagen pga kvelingsfare for barna. Man får heller ikke ha plastposer eller handlenett hengende i gangen. De skal liksom ikke ha noe som spesielt de små barna kan henge seg opp i. Så jeg ville sjekket med barnehagen før jeg kjøpte noe som du kanskje ikke kan bruke. Vi bruker handlenett til tingene og putter det i lommen vår og tar det med på jobb. Anonymkode: 28230...811 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #13 Skrevet 24. august 2023 Vi har ikke hatt behov for sekk på en storbarnsavdeling, men når vi byttet barnehage ville de ha det. Så det varierer. Anonymkode: 42e36...3fa
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #14 Skrevet 24. august 2023 I vår bhg har barna brukt sekk siden de var 2 år, bar sekken sin med mat og litt drikke selv. Men ikke sååå ofte de dro på tur å spiste mat. Men de ønsket at alle skulle ha maten i sekken, om de skulle på en slik tur. På storbarn er de på tur som oftest 1 gang i uka, og da tar de med matpakke sin og bærer den selv i sekken sin. Så hør med bhg du. Her Har alle ungene fått bergans bhgsekk 12 liter til dåpen sin. Viktig å ha en sekk som kan justere skulderstroppene på, samt bryst- og hoftebelte er for meg viktig. Anonymkode: f02f1...b04
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #15 Skrevet 24. august 2023 I vår barnehage MÅ alle ha sekk når det er turdag. Vi går på tur 2-3 dager i uken og da er vi borte hele dagen. Sekken skal være pakket med ekstra skift fra topp til tå, samt drikkeflaske og ev smokk/kos for de som sover. Alle barna bærer sekken sin selv, så det er en fordel med en GOD sekk og som de minste selv klarer å åpne, eks beckmann. Anonymkode: c4a4e...fb2 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #16 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi skal bytte når over på storebarn. Bruker de fleste sekk kjøpe jeg en på 12 liter med en gang, bruker de ikke, holder dert med en på 10 til å frakte matpakken og en ekstra genser etc. Anonymkode: a92c8...d9c Men har det noe å si hva andre barnehager gjør? Her i tråden varierer svarene fra at de går på tur flere dager i uka, til at de har forbud mot sekk. Beklager hvis dumt spørsmål. Kan legge til at i barnehagen her hadde alle barna sekk. De voksne lagde matpakke (brødskiver) i bhg og puttet i sekkene de dagene de gikk tur. Vi foreldre pakket sekken med drikkeflaske og/eller termos + klesskift. De gikk ikke tur med sekk de to første årene, men min brukte sekken likevel til å ha drikkeflaska i fordi hun fikk sekken i gave. Vi brukte den lille barnehagesekken hele barnehagetiden. Det var ganske liten plass. Tipper sekken er 10 l. Vil anbefale 12 l, så kan den brukes på tur på fritida også. Anonymkode: beb3e...c62
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #17 Skrevet 24. august 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Vi skal bytte når over på storebarn. Bruker de fleste sekk kjøpe jeg en på 12 liter med en gang, bruker de ikke, holder dert med en på 10 til å frakte matpakken og en ekstra genser etc. Anonymkode: a92c8...d9c 10L er overraskende lite så om barnet er 3 år eller eldre ville jeg kjøpt 12L som jeg tenker er mer anvendelig. Anonymkode: d7256...dfb
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #18 Skrevet 24. august 2023 Vår barnehage ville at barna skulle ha en sekk de kunne bære selv fra de var små. (De så jo an litt, men hadde som prinsipp at barna lærte å bære sin egen sekk på tur.) For de minste bar de voksne sekk med vannflaskene, mens barna hadde egen matpakke i sekken. Og det var krav om at sekken hadde bryststropp. Vi hadde en veldig bra "ikke-merkevare" sekk med bryststopp som barna brukte de første årene i barnehagen. Siste året var den for liten, og vi måtte kjøpe en større barnehagesekk som passet større rygg. Anonymkode: d723b...455
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #19 Skrevet 24. august 2023 I vår bhg er det et krav at de har sekk, med sitteunderlag og alt som trengs for å gå tur, og den skal være med hver dag, siden de ikke alltid klarer å holde på en fast turdag. Begge mine har brukt sekk fra dag 1 i bhg. Minstemann har en veldig liten sekk, mindre enn 10 liter. Han er nå 2. Eldstemann fikk ny sekk da han begynte på storbarn (året han fylte 3), den er 10 liter. Anonymkode: fbf7f...36e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå