Gå til innhold

Smerter under foten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd dette? I den senen i fotbuen. Ikke i hælen. Også smerter i forfoten. Går mye på jobb. Bruker gode sko. Kuttet mye ned på løping. Bedrer seg ved hvile/over natt og blir verre utover dagen. Legen sier bare ro og smertestillende

Anonymkode: 07e52...33b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Typisk leger å bare anbefale smertestillende. 

Hvordan er foten din, er den veldig buet eller mer flat?

Anonymkode: 70b2c...df8

Skrevet

Plantar Facitt?

Anonymkode: 31305...9f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Noen som har opplevd dette? I den senen i fotbuen. Ikke i hælen. Også smerter i forfoten. Går mye på jobb. Bruker gode sko. Kuttet mye ned på løping. Bedrer seg ved hvile/over natt og blir verre utover dagen. Legen sier bare ro og smertestillende

Trening, ts. Trening. I hvilken grad trener du bevegelighet og styrke i fotbuen, foten, ankel, legg, kne etc? Dersom svaret er «intet» eller «jeg tøyer det treneren i en felles gruppetime anbefaler der og da i timen, og gjentar det de 1-3 gangene i uka jeg trener» (eller du velger å ikke trene!)?

Da er det svart ditt. Som det er svaret på alt. Bevegelighet og styrke. 

Anonymkode: a186d...95d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Plantar fascit. Viste seg å være revmatisme, og jeg ble kvitt betennelsene med å spise antiflammatorisk / fokus på styrke mage tarm. Smertestillende slukker Brann men ødelegger magen og forverrer årsaken tror jeg. 

Anonymkode: f79d6...88e

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Typisk leger å bare anbefale smertestillende. 

Hvordan er foten din, er den veldig buet eller mer flat?

Jeg vil si jeg har en høy fotbue

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Plantar fascit. Viste seg å være revmatisme, og jeg ble kvitt betennelsene med å spise antiflammatorisk / fokus på styrke mage tarm. Smertestillende slukker Brann men ødelegger magen og forverrer årsaken tror jeg. 

Anonymkode: f79d6...88e

Men har man ikke vondt i hælen da? Jeg har vondt i fotbuen, litt over og på innsiden

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Trening, ts. Trening. I hvilken grad trener du bevegelighet og styrke i fotbuen, foten, ankel, legg, kne etc? Dersom svaret er «intet» eller «jeg tøyer det treneren i en felles gruppetime anbefaler der og da i timen, og gjentar det de 1-3 gangene i uka jeg trener» (eller du velger å ikke trene!)?

Da er det svart ditt. Som det er svaret på alt. Bevegelighet og styrke. 

Anonymkode: a186d...95d

Jeg trener ikke styrke eller er god på å tøye nei...men har jogget i 3 år uten problem

Skrevet

Jeg hadde det samme, smerter samme sted. Ikke plantar facit som er omtrent det eneste man finner når man googler. Jeg var hos en naprapat som sa hva det var men jeg må innrømme at jeg ikke husker hva det het.. Det sto på nett at det kunne ta 2 år før det gikk over men hos meg gikk det bare noen måneder. Jeg fikk noen øvelser hos naprapaten som jeg skulle gjøre og så mener jeg at jeg skulle massere foten under med en golfball feks, og det hjalp litt :)  Du kan også forsøke å bytte sko? Mener det var et av forslagene jeg fikk. 

Anonymkode: 7ff11...4be

Skrevet

Jeg gjorde mye av det samme som anonym over, men i tillegg fikk jeg såler fordi jeg er tverrplattfot. Selv om jeg har høy fotbue, så er tverrbuen mine ganske nedsunket foran. Hjelper med pelott. Etter noen måneder med såler og massering med ball så forsvant smertene. Gode sko er alfa omega.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vil si jeg har en høy fotbue

Snakk med en kiropraktor/fysioterapeut som kan anbefale tilpassede såler for deg. Jeg har også høy fotbue, og må gå med såler som fyller ut buen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg hadde det samme, smerter samme sted. Ikke plantar facit som er omtrent det eneste man finner når man googler. Jeg var hos en naprapat som sa hva det var men jeg må innrømme at jeg ikke husker hva det het.. Det sto på nett at det kunne ta 2 år før det gikk over men hos meg gikk det bare noen måneder. Jeg fikk noen øvelser hos naprapaten som jeg skulle gjøre og så mener jeg at jeg skulle massere foten under med en golfball feks, og det hjalp litt :)  Du kan også forsøke å bytte sko? Mener det var et av forslagene jeg fikk. 

Anonymkode: 7ff11...4be

Ok da får jeg bestille time hos naprapat 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...