Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det trynefaktor på jobben din?

Påvirker det deg?

Jeg føler litt på dette. Jeg merker at noen blir svart anderledes enn andre. F eks på intranett og skriftlig, der er det mest synlig.

Noen får masse hjerter på ting de skriver, andre knapt punktum.

Ville du klart å tenke at jobb er jobb og de er ikke venner?

Anonymkode: adedb...39b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja synes det. Merkelig at noen voksne ikke kan oppføre seg mer profesjonelt enn å behandle folk likt

Anonymkode: 0ce11...98d

Skrevet

Jeg er leder og forsøker etter beste evne å behandle alle ansatte likt. Det er dog ikke alltid bare bare heller når enkelte ansatte ikke smiler, ser potte sur ut, klager over den minste ting, snakker mer enn de lytter, «vet best» hvordan alle andre bør gjøre sine oppgaver men er tilnærmet umulig å gi tilbakemelding til uten at de blir dødelig fornærmet selv. Jeg har ansatte som har møtt opp på jobb med surt steinansikt i ukesvis, også føler de seg forskjellsbehandlet fordi jeg har «small talked» med mer en annen ansatt, og vi smiler, ler og har det hyggelig sammen. Det er din rett å møte opp på jobb uten å være verken blid, glad eller hyggelig (jeg som leder kan ikke kritisere noen for å ikke være jovial eller fremstå trivelig) - men da kan du heller ikke føle deg forskjellsbehandlet om kollegaen din som selv sprer glede og godt humør får en annen respons av de rundt seg enn det du gjør. 

Anonymkode: ca924...be5

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er leder og forsøker etter beste evne å behandle alle ansatte likt. Det er dog ikke alltid bare bare heller når enkelte ansatte ikke smiler, ser potte sur ut, klager over den minste ting, snakker mer enn de lytter, «vet best» hvordan alle andre bør gjøre sine oppgaver men er tilnærmet umulig å gi tilbakemelding til uten at de blir dødelig fornærmet selv. Jeg har ansatte som har møtt opp på jobb med surt steinansikt i ukesvis, også føler de seg forskjellsbehandlet fordi jeg har «small talked» med mer en annen ansatt, og vi smiler, ler og har det hyggelig sammen. Det er din rett å møte opp på jobb uten å være verken blid, glad eller hyggelig (jeg som leder kan ikke kritisere noen for å ikke være jovial eller fremstå trivelig) - men da kan du heller ikke føle deg forskjellsbehandlet om kollegaen din som selv sprer glede og godt humør får en annen respons av de rundt seg enn det du gjør. 

Anonymkode: ca924...be5

Helt enig i det....

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja synes det. Merkelig at noen voksne ikke kan oppføre seg mer profesjonelt enn å behandle folk likt

Anonymkode: 0ce11...98d

Hm? Oppføre seg bedre ved å ikke behandle folk likt? Det høres ut som hele problemstillingen bunner ut i at de ansatte _ikke_ behandles likt.

Anonymkode: c04aa...0cf

Skrevet

Ja, det er det. 
En av de ansatte er datter til nærmeste sjef.. Så der går det mye på trynefaktor.

Anonymkode: 889b6...436

Skrevet

Samtidig er det sjelden lurt eller produktivt «å behandle alle likt». Folk er forskjellige. Forskjellige behov. Forskjellige ting som motiverer osv osv.

Anonymkode: 600f8...fe5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samtidig er det sjelden lurt eller produktivt «å behandle alle likt». Folk er forskjellige. Forskjellige behov. Forskjellige ting som motiverer osv osv.

Anonymkode: 600f8...fe5

Ja, men det er en annen sak og en bra ting.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det trynefaktor på jobben din?

Påvirker det deg?

Jeg føler litt på dette. Jeg merker at noen blir svart anderledes enn andre. F eks på intranett og skriftlig, der er det mest synlig.

Noen får masse hjerter på ting de skriver, andre knapt punktum.

Ville du klart å tenke at jobb er jobb og de er ikke venner?

Hjerter på ting som skrives i en felles kanal?

Skrevet
Høstsemester skrev (Akkurat nå):

Hjerter på ting som skrives i en felles kanal?

Ja.

Skrevet

Vet ikke helt om det kalles trynefaktor,men vi har to damer på jobb,som stort sett får det som de vil.... Fordi de snakker høyest på møter,og de er raske inn på sjefens kontor med en gang det er noe. To litt myndige damer...

Anonymkode: 553ef...5dd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja.

Av leder? Vi har en felles kanal og ingen gir ut hjerter til noen. Det kan hende leder setter et smilefjes bak når han kommer med forespørsel om noe, for eksempel om noen kan ta ansvar for blåtur ol.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja.

Høres ut som vi jobber samme sted. Hos oss foregår denne kommunikasjonen på teams. Noen får hjerter og rask respons, noen ingenting. 

Jeg synes det er så rart at ikke ledelsen tar litt tak, eventuelt verneombudet. 

Dette er på en stor skole. 

Anonymkode: 86c29...805

Skrevet

Ja definitivt trynefaktor på min arbeidsplass. Da jeg hadde stordag fikk jeg ikke gratulasjon el en liten gave fra sjefen, uka etter hadde derimot en annen på jobb 54 årsdag og fikk blomster, vin og gratulasjon på den interne gruppa. 
Det er hjerter i fleng på enkelte av de ansatte mens andre ikke får respons. 
Samme gjelder med å hilse på de ansatte, noen blir hilst på med en vennlig tone, andre får ikke et «hei». 

Anonymkode: 3785c...064

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja definitivt trynefaktor på min arbeidsplass. Da jeg hadde stordag fikk jeg ikke gratulasjon el en liten gave fra sjefen, uka etter hadde derimot en annen på jobb 54 årsdag og fikk blomster, vin og gratulasjon på den interne gruppa. 
Det er hjerter i fleng på enkelte av de ansatte mens andre ikke får respons. 
Samme gjelder med å hilse på de ansatte, noen blir hilst på med en vennlig tone, andre får ikke et «hei». 

Anonymkode: 3785c...064

Så vondt. Hvordan sektor jobber du?

Skrevet

De fleste arbeidsplasser har trynefaktor. Trur det er helt menneskelig. Hos oss går det på hvem som får tilbud om ekstravakter, hvor mye arbeidsmengde som blir lagt på hver enkelt, konsekvenser ved uønsket oppførsel / konflikter og reaksjoner ved større skade på utstyr. Noen slipper bare ut mer i pluss enn andre. 

Noen hjerter og punktum hadde jeg ikke engasjert meg i akkurat…

Anonymkode: 2376a...1c3

Skrevet

Det er jo det, det at jeg er godt likt er en del av grunnen til at jeg gjør det bra.

Det er ikke "trynet" mitt som gjør det, det er jo noe jeg på sett og vi jobber for (er også ganske omgjengelig, da).

Du skal ikke undervurdere det å ha en god tone med alle fra sjefen til vaskehjelpen.

Anonymkode: a1715...fcd

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

De fleste arbeidsplasser har trynefaktor. Trur det er helt menneskelig. Hos oss går det på hvem som får tilbud om ekstravakter, hvor mye arbeidsmengde som blir lagt på hver enkelt, konsekvenser ved uønsket oppførsel / konflikter og reaksjoner ved større skade på utstyr. Noen slipper bare ut mer i pluss enn andre. 

Noen hjerter og punktum hadde jeg ikke engasjert meg i akkurat…

Anonymkode: 2376a...1c3

Er dere så mye på Teams eller Slack da? Høres ikke sånn ut på hvordan du beskriver jobben din. 

Anonymkode: 10a89...4c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...