Gå til innhold

Leggetid 2,5 åring og 6 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når legger deres 2 åring og 6 åring seg?  Vi har lagt dem samtidig frem til nå, rundt 18:30. eldste har begynt på skolen å vi er derfor litt usikre på hvordan vi skal gjøre det med leggetider, da det blant annet er fritidsaktiviteter som begynner så sent som 18:30. Hvordan gjør dere det som har barn på  ca samme alder? Legger de seg på likt? 

Anonymkode: 51413...b4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker det er ganske greit å ha ulike leggetider på barna, stor forskjell på 2 og 6år. Her legger 6åringen seg mellom 19.30-20.

Anonymkode: 0b997...06b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ei på 2,5 år og ei på snart 5. Yngste legger seg 19, eldste 1930, men når eldste starter på skolen neste år, tenker jeg det blir 1930 og 20. Litt forskjell synes jeg er greit :)

Anonymkode: d7278...206

Skrevet

Hvordan løser dere det hvis seksåringen har besøk av venner? Får barnet ha besøk av venner etter at yngste har lagt seg? Ser for meg det kan bli en utfordring her da yngste ikke får sove med for mye støy i hus 😅

Skrevet

6-åringen her legger seg rundt 20.00. 18.30 er veldig tidlig, ville ikke lagt de sammen 

Anonymkode: df33d...563

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan løser dere det hvis seksåringen har besøk av venner? Får barnet ha besøk av venner etter at yngste har lagt seg? Ser for meg det kan bli en utfordring her da yngste ikke får sove med for mye støy i hus 😅

Det er ikke vanlig med besøk etter 18.30 når de er 6 og 7 år. Ihvertfall ikke i ukedagene med skole. 

Anonymkode: c9c31...47a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er ikke vanlig med besøk etter 18.30 når de er 6 og 7 år. Ihvertfall ikke i ukedagene med skole. 

Helt vanlig det sltså 

Anonymkode: 87651...c45

Skrevet

2,5 åring kl 19.30 

5-åring kl 20

Skrevet

Barn er forskjellige og har forskjellig søvnbehov. Hvor mye søvn trenger 6 åringen din? Greier h*n seg på en time eller to mindre? Du kan jo ikke sammenligne med hva en annen 6 åring trenger. 

Anonymkode: 3c6d8...9a7

• Liker 2
Skrevet

Vi har en 4-åring og en 6-åring.

Begge sovner rundt kl. 21-21.30.

Sliter med å sovne når det er så lyst ute. 

Jeg må vekke dem kl. 07, så de sover ikke nok.

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Helt vanlig det sltså 

Her er det ikke vanlig iallefall. Lekser, kveldsmat og evt dusj før natta tar litt tid. 

Skrevet

Leggetid 1830 for en seksåring som går på skolen er veldig tidlig, med mindre de må opp ekstremt tidlig.

Ville lagt dem 1830 og 1930, eventuelt 19 og 20. Det bør være forskjell på en toåring og et skolebarn.

Anonymkode: 3128c...d26

Skrevet

Barna må være på sfo og barnehage kl 07:00, så vi må tidlig opp om morgenen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Her har vi barn i alderen 2-11 år, og selvfølgelig får de eldre barna ha besøk selv om minstemann legger seg tidlig! De eldre barna skal jo ikke «straffes» for at vi valgte å få flere barn. De får ha besøk, de får leke og ha det kjekt, men får ta litt mer hensyn akkurat de 15min det tar minstemann å sovne. Altså ikke rope og hyle rett utenfor døren 😅 Men her har barna fått lære seg å sove samtidig som resten av familien skal kunne leve i huset, og ikke sitte stille i en krok mens noen sover. Så her tåles det normalt støynivå og stemmer i huset, samt all annen aktivitet som foregår i en familie med barn. Vi bor i leilighet, så hører det meste som foregår.

Skrevet
Ny Bruker skrev (5 timer siden):

Vi har en 4-åring og en 6-åring.

Begge sovner rundt kl. 21-21.30.

Sliter med å sovne når det er så lyst ute. 

Jeg må vekke dem kl. 07, så de sover ikke nok.

Lystette rullegardiner så er der problemer løst ;)

Skrevet

Vi legger våre to barn på akkurat samme alder som dine legges samtidig. Men jeg er ikke så nøye på hva klokka er, en dag er den 18.30 fordi de er trøtte og slitne, mens neste dag er det full rulle med fritidsaktiviteter og baluba som gjør at leggetiden kan bli strekt helt opp mot klokka 20.00.

For oss fungerer det best sånn da vi syns det er koselig å kan legge dem sammen, enten at vi begge voksne blir med og leser bok, eller at en voksen kan ligge sammen med dem til de sovner. I tillegg blir hele kveldsrutinen med mat, dusj, tannpuss osv mer synkron og lettest for alle.

Poenget mitt er vel bare at man kan gjøre det man vil, som man ser at fungerer for sine barn😊 Man MÅ ikke ha ulik leggetid bare fordi alderen er forskjellig. 

Anonymkode: 2d6ee...577

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...