AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #1 Skrevet 23. august 2023 Jeg har vært syk og delvis sengeliggende. Har problemer fra fortiden som er i ferd med å «ta meg igjen». Jeg har ingen liv. Ligger i senga 80% av dagene. Kommer meg ikke ut av dette. Hvis jeg skal kose meg blir det med alkohol. Det gir en falsk følelse av overskudd. Dagene etter går med til å komme seg. Jeg har barn jeg elsker (de begynner å bli store). Livet mitt ser ikke like galt ut utenfra som jeg faktisk har det inni meg. Jeg runder snart 40, kroppen verker og døgnrytmen er dårlig pga jeg aldri kommer meg ut. Vekta er altfor høy. Jeg har så lyst å begynne å forandre på alt dette, men jeg får meg ikke avgårde.. Skulle ønske det var et opplegg. La oss si 3 ganger i uka med lett aktivitet, kanskje noe lunsj og litt prat.. bare for å få en start på rutiner og glede i livet. Står på venteliste hos fysio i håp og å starte opp trening der (har så mye vondter/muskelknuter i rygg/armer som ikke funker ++), men ser ikke ut som jeg kommer inn der any time soon.. noen tips til en taper? Anonymkode: 37a2e...3f3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #2 Skrevet 23. august 2023 I kommunen min har de treningsopplegg flere ganger i uken for de som er tilknyttet psykisk helse team, vet jeg. Svømming, trening på senter og tur/sykkelgrupper. De har også sosiale treff hver uke hvor de spiser lunsj sammen og noe som heter kreativt verksted. Jeg har ikke benyttet meg av dette selv, men er kjempefornøyd med samtaletimer jeg har fått der. Håper det finnes noe liknende i din kommune. Anonymkode: 92074...818
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #3 Skrevet 24. august 2023 19 hours ago, AnonymBruker said: noen tips til en taper? Anonymkode: 37a2e...3f3 Første tips er å ikke kalle deg selv for taper. Du er jo ingen taper. Du er en som prøver å få et bedre liv. Andre tips er å ikke ha alkohol i huset. Tredje tips er å ikke bli handlingslammet av at du ikke vet hva slags opplegg du skal gjøre. Du skriver du ønsker å gjøre 3 ting denne uka. Men bedre å få gjort en ting denne uka enn å tenke på å gjøre 3 ting uten å gjøre noen av dem. Fjerde tips. Enig med deg i at rutiner er veien til et bedre liv og jeg tror du har gjort lurt om å søke hjelp fra fysio. Håper du får den hjelpen raskere enn det du forventer. Anonymkode: ce56c...e3a 2
Natta1980 Skrevet 25. august 2023 #5 Skrevet 25. august 2023 Normal og stabil døgnrytme er viktig for overall helse. Begynn med å gjøre små praktiske ting, det du klarer. Gå en liten tur. Bare fem minutter er bedre enn null. Å trene i moderat tempo hjemme med fin musikk er en god ide. Begynn i det små. Spis sunn mat. Hold deg unna sukker og junk food. Ofte er det ikke så mye som skal til for å få det litt bedre
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #6 Skrevet 28. august 2023 Tusen takk for svar ❤️ Jeg har nå begynt «reisen». Sagt ifra til nærmeste venninner, begynt forsiktig å gå tur og trene. Neste steg er maten og døgnrytmen. Jeg SKAL få det bedre!! Anonymkode: 37a2e...3f3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå