AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #1 Skrevet 23. august 2023 Jeg regner med at andre har vært i samme situasjon: å ha en jobb som påvirker helsa di negativt. Og jeg lurer på hva du gjorde med det? Jeg er lærer med maks ansiennitet og tjener bra. Men jeg strekker aldri til på jobb, rekker ikke det jeg skal, løper rundt hele dagen og på kvelden må jeg planlegge timer. Alt er jobb. Og jeg jobber med masse «flinkiser» som brenner for elevene og har enorm arbeidskapasitet, og å si at man ikke orker eller makter er ikke et alternativ. Da blir man behandlet som negativ og at man ikke passer inn. I tillegg er kollegaene mine godt over gjennomsnittet snakkesalige og ekstroverte, det er en endeløs babling hele dagen, og de overdøver hverandre, ler høyt og lager voldsomt mye bråk. Selv er jeg en såkalt utadvendt introvert, jeg er rolig og lytter mer enn jeg prater. Jeg blir veldig sliten av jobb, og har nå også fått diagnose depresjon. Når jeg ikke er på jobb føler jeg meg mye bedre. Men hva kan jeg gjøre? Slutte, jobbe deltid, skifte jobb? Vil gjerne høre fra andre med jobbrelaterte helseplager. Anonymkode: 14556...0a5 1
Gjest Elooon Skrevet 23. august 2023 #2 Skrevet 23. august 2023 Hvis jobben påvirker helsa de negativt så bør du prøve å finne en annen jobb som passer mer deg og din helse. Folk skal ikke bli ødelagt av å jobbe. Det er viktig å ha en jobb du liker og er glad i. Hvis folk egentlig hater jobben sin, ikke trives og ikke passer til den jobben så er det ikke rart det påvirker helsa til folk negativt og det blir noe dritt å måtte dra på jobben. Sånn skal det ikke være.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #3 Skrevet 24. august 2023 Kanskje du får flere svar om du poster tråden på jobb og utdanningsforumet? Anonymkode: 597ee...d79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå