AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #1 Skrevet 23. august 2023 Jeg har født for 5 måneder siden, og fikk plutselig tilbake mensen for en måned siden, som da vil si jeg har eggløsning. Pga hormonforstyrrelser etter fødsel i form av mange plager vil jeg ikke begynne på p piller helt enda. Når vi har sex nekter han å bruke kondom. Jeg sier at jeg ikke kan bli gravid igjen og han i det minste får hoppe av i svingen. Han sier ja men har i flere anledninger ikke gjort det, og sier han klarer ikke. I går hadde jeg eggløsning og var veldig klar på at han MÅ hoppe av i svingen, men han gjør ikke dette og tuller etterpå om at «nå kommer søsteren». Vil han ha flere barn så fort eller hva er det som går av han? Isåfall må jeg ta en prat da jeg ikke ønsker det. Føler meg presset til å begynne på p piller før kroppen min er tilbake til normalt. Anonymkode: c8d56...eb9
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #3 Skrevet 23. august 2023 Begges ansvar. Ønsker du ikke barn så må du faktisk ta ansvar for prevensjon. Hoppe av i svingen-barn finnes det mange av. Ikke fordi han «glemmer» å hoppe av, men det kommer celler ut som kan bli til barn uten full utløsning også. Anonymkode: eca43...003 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #4 Skrevet 23. august 2023 Jammen, kjære deg - hva er dette? For dersom du ikke vil ha flere barn ennå må jo en av dere bruke prevensjon? Hoppe av i svingen er IKKE prevensjon, det kan være sædceller i væsken som smører penis… Anonymkode: 2c38e...558 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #5 Skrevet 23. august 2023 Du får spørre han! Kanskje det er en slags konsekvenstekning som ikke er helt på plass? Eller så tenker han gjerne at det bare er å kjøre på når dere først har begynt å få barn? Siden han sier kjønn- dvs lillesøster-, så høres det jo ut som han tenker på det? Det høres nesten ut som han tenner litt på tanken også, dette med å kunne skape barn- at det er en ekstra ting under sex? Det høres litt rart ut, men jeg får jo litt den følelsen når jeg leser det du skriver. Jeg ble ganske tent når jeg og mannen hadde sex uten prevensjon. Usikker på hvorfor? Det er vel en forplantningsgreie... Her tror jeg vi må spørre en mann... Anonymkode: 35c0f...7e9
Marai Skrevet 23. august 2023 #6 Skrevet 23. august 2023 Dere må snakke sammen , og du må være tydelig på at du ikke orker ha flere barn nå - og at du ikke kan gå på noe form for beskyttelse pga hormoner. 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #7 Skrevet 23. august 2023 Men kjære tid, du må jo snakke med han og være tydelig. Vil han stikke penis inn i deg uten kondom så får du stoppe han, for du vet lile godt risikoen som han gjør og er like «skyldig» om du blir gravid. Anonymkode: 03a14...db4 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #8 Skrevet 23. august 2023 Men hallo. Du kan ikke ha sex med han når han ikke gjør som avtalt (og som strengt tatt ikke er så sikker metode). Hvis han ikke engang har kontroll på utløsningen så er det i alle fall håpløst. Full forståelse for at man ønsker hormonfrie alternativer. Det er jo noen ting å velge mellom der utenom kondom, f.eks kobberspiral, femidom, pessar + sæddrepende krem. Anonymkode: 6b9fa...ff1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #9 Skrevet 24. august 2023 Dere høres begge umodne og uopplyste ut. Hvis du ikke ønsker graviditet og barn enda, så må du selv ta ansvar for det når han ikke hører og kanskje avstå fra sex til dere klarer å snakke sammen. Lykke til! Anonymkode: cc9a3...c95 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #10 Skrevet 24. august 2023 Sier som gubben din, nå kommer søstra. Dere er to om å danse tango!! Sprer du beina uten å bruke prevensjon, med en mann som ikke har selvdisiplin på snurrebassen og leker tøff i pysjamas så får dere ta i mot da med åpne armer 😁😁😁. Greit å bli ferdig med baby tida nå, æ? To tette og fluer i en smekk! Anonymkode: 4aee6...3a0 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #11 Skrevet 24. august 2023 Ta litt hensyn til kroppen din som bør vente minst 18 måneder imellom svangerskap og den lille babyen du har, den fortjener vel litt din fulle oppmerksomhet ei stund til......? Når forskerne har sett på den optimale aldersforskjellen i studiene som vi har referert til i denne artikkelen, har de sett på hvilke tidsrom som gir blant annet lavere risiko for spedbarnsdød, barnedød og undervekt hos barnet. For mor kan for kort tid mellom to fødsler gi økt risiko for blødning i svangerskapet, for tidlig vannavgang, og økt risiko for død. https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/svangerskap-gode-rad/perfekt-aldersforskjell/?page=2 Anonymkode: 1ee71...c0c 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #12 Skrevet 24. august 2023 Kommunikasjon! Anonymkode: 71a3f...c7e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #13 Skrevet 24. august 2023 Jeg forstår ikke hvorfor det har noe å si hva han syns. Du vil ikke ha barn nå. Ta ansvar. Bruk prevansjon eller slutt å ha sex. Anonymkode: f103c...3f5 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #14 Skrevet 24. august 2023 At han ikke tar hensyn blir ikke hans problem. Problemet blir jo ditt. Anonymkode: 96064...93a
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #15 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (På 23.8.2023 den 15.38): Jeg har født for 5 måneder siden, og fikk plutselig tilbake mensen for en måned siden, som da vil si jeg har eggløsning. Pga hormonforstyrrelser etter fødsel i form av mange plager vil jeg ikke begynne på p piller helt enda. Når vi har sex nekter han å bruke kondom. Jeg sier at jeg ikke kan bli gravid igjen og han i det minste får hoppe av i svingen. Han sier ja men har i flere anledninger ikke gjort det, og sier han klarer ikke. I går hadde jeg eggløsning og var veldig klar på at han MÅ hoppe av i svingen, men han gjør ikke dette og tuller etterpå om at «nå kommer søsteren». Vil han ha flere barn så fort eller hva er det som går av han? Isåfall må jeg ta en prat da jeg ikke ønsker det. Føler meg presset til å begynne på p piller før kroppen min er tilbake til normalt. Anonymkode: c8d56...eb9 Megges ansvar, men hvis han ikke tar hensyn ved bruk av kondom eller den utrygge måten å hoppe av - hvorfor har du sex da når du vet du har eggløsning? Han er tåpelig og uansvarlig, men du velger jo å ha sex du og da... Anonymkode: 0e950...466
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #17 Skrevet 25. august 2023 Synes dere begge er uansvarlige og barnslige Anonymkode: db551...d1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå