AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #1 Skrevet 23. august 2023 Akkurat nå, as we speak, har eldstedatteren dratt med seg 5 venninner hjem. Hun har ikke fått ja, men fordi de roterer rundt hos hverandre, må jeg jo innimellom akseptere det. Og de styrer fælt. Enten skal de bake, eller så skal de se film i stua, eller så skal de spille på PlayStation. Jeg har to andre barn og, og de må også få ha med seg venner. Dermed er det 10 unger i huset mellom 8 og 12 år. Hun midterste skal spille kamp, og der trenger de kioskvakt, og treneren har spurt meg. Han yngste er stort sett bare på trampolina, men der er naboungen og, og jeg må stadig ut å trøste fordi naboungen slår seg. Faren har jo tross alt egen bedrift, så han er utrolig travel og gidder ikke passe sitt eget barn. Jeg er møkkalei. (Og jeg begynner å skjønne hvorfor faren deres jobber 20 timer overtid hver uke.) Anonymkode: f2df6...c34 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #2 Skrevet 23. august 2023 Dett grenser for hva de får lov til når de har besøk. Hos meg var stua og kjøkkenet mitt område, de fikk komme inn hvis de skulle spise drikke eller snakke med meg men ikke for å henge rundt og styre. Jeg kjøpte en tv til ungene så fikk de se film i eget rom og playstation fikk de ikke bruke når de hadde besøk. Anonymkode: 5f323...a49 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #3 Skrevet 23. august 2023 Men hvorfor tillater du alt dette? Du må sette tydelige grenser. Jeg hadde aldri tillatt sånt rot. De får være ute, eller holde seg på rommet, en kjellerstue e.l. Er det for å være kul og bestevenn med egne barn og deres venner, at grenser i eget hus mangler totalt? Jeg hadde aldri holdt ut noe sånt, og aldri tillatt det i utgangspunktet. Anonymkode: 9e472...19b 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #4 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men hvorfor tillater du alt dette? Du må sette tydelige grenser. Jeg hadde aldri tillatt sånt rot. De får være ute, eller holde seg på rommet, en kjellerstue e.l. Er det for å være kul og bestevenn med egne barn og deres venner, at grenser i eget hus mangler totalt? Jeg hadde aldri holdt ut noe sånt, og aldri tillatt det i utgangspunktet. Anonymkode: 9e472...19b De får lov hos foreldrene til de andre barna. Jeg fatter ikke hvordan de kan tillate 5, 6, 7 unger som styrer rundt, men det gjør de altså. Jeg var den kjipe drittmora nå og ba alle dra hjem, så da blir vel datteren min ekskludert fra nå av, tenker jeg. Dessuten har det vært hundrevis av tråder her inne om å være raus og åpne hjemmet, så det er jo lett å tenke at sånn skal det være. «Alle skal få mat, helst varm middag, mor i huset skal ofre sin laksefilet. Det er jo bare å ta en skive brød.» Nå sendte jeg de hjem. Ts Anonymkode: f2df6...c34 1 1 1
Btw Skrevet 23. august 2023 #5 Skrevet 23. august 2023 (endret) TS, du kan prøve å stille krav til eldste datteren, om hun skal ta med folk hjem så skal hun/de sørge for å passe på og ta vare på de yngre ungene som er der. Ja, de må være barnevakt. Sånn er det, man må lære dem tidlig at man må gi og ta og samtidig ta ansvar for sine søsken. Hvis de skal ta hele tiden så er det klart at du blir utslitt. Endret 23. august 2023 av Btw
missLynch Skrevet 23. august 2023 #6 Skrevet 23. august 2023 Mor i huset her (meg) ofrer IKKE sin laksefilet, i hvert fall 😁 Har barnas venner som middagsgjester innimellom men da bør jeg få vite om det litt på forhånd slik at jeg kan lage ekstra middag 😎 Det er lov å sette grenser. 5-7 kids som styrer rundt på kjøkkenet etc blir ikke aktuelt her; det er heller ikke vanlig hos mine barn sine venner. De er mye ute på trampolina eller i kjellerstua. Man skal faktisk klare å leve i eget hjem og da må voksne sette grensene. helt innafor at du sendte de hjem. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå