AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #1 Skrevet 23. august 2023 Hei jeg hadde Ks ved seteleie forrige fødsel og nå ligger barnet rett vei og det legges opp til en vaginal fødsel. Jeg har ikke så store ønsker om akkurat det. Men føler ikke det er så mye valg og kan prøve men dere som har hatt en vaginal fødsel etter keisersnitt. Gikk det greit? Fikk en noe ekstra oppfølging underveis? Fikk dere komme til relativt tidlig på sykehuset? Anonymkode: b57be...41e
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #2 Skrevet 23. august 2023 Fikk ikke noe ekstra oppfølgning, men gikk greit. Kom heller ikke tidligere til sykehuset, var som første gang (ble hasteks). Anonymkode: 2efdd...232
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #3 Skrevet 23. august 2023 Fødslene etter KS ble behandle som hvilken som helst annen fødsel. Anonymkode: 7d09d...15b 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #4 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Fikk ikke noe ekstra oppfølgning, men gikk greit. Kom heller ikke tidligere til sykehuset, var som første gang (ble hasteks). Anonymkode: 2efdd...232 Første ble hasteks altså, fødte nr 2 vaginalt. Anonymkode: 2efdd...232
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #5 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hei jeg hadde Ks ved seteleie forrige fødsel og nå ligger barnet rett vei og det legges opp til en vaginal fødsel. Jeg har ikke så store ønsker om akkurat det. Men føler ikke det er så mye valg og kan prøve men dere som har hatt en vaginal fødsel etter keisersnitt. Gikk det greit? Fikk en noe ekstra oppfølging underveis? Fikk dere komme til relativt tidlig på sykehuset? Anonymkode: b57be...41e Jeg hadde haste keisersnitt med første og vaginal fødsel med andre. Jeg var livredd, men er så glad for at det ble vaginal fødsel. Det var noe heeeeelt annet, og tiden etter fødselen var mye bedre. Jeg ble klipt og sydd sammen igjen, men det var ingenting ift keisersnittet. Jeg gikk ut av fødestolen og trillet sengen tilbake til rommet mitt selv. I tillegg var det en enorm opplevelse, bare det å få babyen på brystet etter fødsel isteden for å ligge på oppvåkning alene.. Det skal sies at jeg fikk en nydelig epidural ved 8 cm som gjorde at hele fødselen fra 8 cm til babyen var ute, var smertefri. 🍾 Anonymkode: 1a322...beb 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #6 Skrevet 23. august 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei jeg hadde Ks ved seteleie forrige fødsel og nå ligger barnet rett vei og det legges opp til en vaginal fødsel. Jeg har ikke så store ønsker om akkurat det. Men føler ikke det er så mye valg og kan prøve men dere som har hatt en vaginal fødsel etter keisersnitt. Gikk det greit? Fikk en noe ekstra oppfølging underveis? Fikk dere komme til relativt tidlig på sykehuset? Anonymkode: b57be...41e Har du tenkt over hvorfor du heller ønsker keisersnitt og spurt om du kan få basert på de grunnene? Synes det virker skummelt at man ikke får komme tidligere på sykehuset. Trengs det ikke kontinuerlig overvåkning mtp risiko for ruptur? Anonymkode: 11d0e...c89 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #7 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du tenkt over hvorfor du heller ønsker keisersnitt og spurt om du kan få basert på de grunnene? Synes det virker skummelt at man ikke får komme tidligere på sykehuset. Trengs det ikke kontinuerlig overvåkning mtp risiko for ruptur? Anonymkode: 11d0e...c89 Var ikke noen fest med Ks heller så jeg har egentlig ikke lyst til noen av delene. Så derfor har jeg heller ikke krevd noe. Men jeg har ikke forstått det slik at de lar seg overtale uansett. Anonymkode: b57be...41e 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #8 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Fødslene etter KS ble behandle som hvilken som helst annen fødsel. Anonymkode: 7d09d...15b Ikke her. Prøvde vaginal fødsel etter akutt ks. Ble av den grunn vurdert som risikofødsel, med kontinuerlig fosterovervåking og lav terskel for å avbryte hvis dårlig fremgang. Det pga. ørliten risiko for livmorruptur. Anonymkode: 61aa9...36d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #9 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei jeg hadde Ks ved seteleie forrige fødsel og nå ligger barnet rett vei og det legges opp til en vaginal fødsel. Jeg har ikke så store ønsker om akkurat det. Men føler ikke det er så mye valg og kan prøve men dere som har hatt en vaginal fødsel etter keisersnitt. Gikk det greit? Fikk en noe ekstra oppfølging underveis? Fikk dere komme til relativt tidlig på sykehuset? Anonymkode: b57be...41e Har hatt vaginal, planlagt keisersnitt grunnet seteleie, og vaginal igjen. Den ekstra oppfølgingen jeg fikk ved vaginal fødsel etter KS var at fosteret ble overvåket hele tiden, det ble vurdert som en risikofødsel. Men utover det forløp det ganske likt som min første vaginale fødsel. Gikk veldig bra, fin fødsel uten komplikasjoner. Anonymkode: 4d471...984
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #10 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har hatt vaginal, planlagt keisersnitt grunnet seteleie, og vaginal igjen. Den ekstra oppfølgingen jeg fikk ved vaginal fødsel etter KS var at fosteret ble overvåket hele tiden, det ble vurdert som en risikofødsel. Men utover det forløp det ganske likt som min første vaginale fødsel. Gikk veldig bra, fin fødsel uten komplikasjoner. Anonymkode: 4d471...984 Må legge til at jeg hadde overtidstime 10 dager etter termin, jeg møtte opp med rier, barnet var ute 8 timer senere. Anonymkode: 4d471...984
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #11 Skrevet 24. august 2023 Jeg ble satt igang før tiden med første og det endte i hastekeisersnitt. Ble satt i gang med andremann også, men det endte i vaginal fødsel. Var litt nervøs på forhånd, men det gikk veldig bra og jeg hadde en kjempefin fødsel. ☺️ De overvåket babyen litt ekstra denne gangen, og man skal etter keisersnitt ha god fremgang i neste fødsel, altså er terskelen noe lavere for nytt keisersnitt. Følte meg trygg hele veien. Anonymkode: 6e13e...491 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #12 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ble satt igang før tiden med første og det endte i hastekeisersnitt. Ble satt i gang med andremann også, men det endte i vaginal fødsel. Var litt nervøs på forhånd, men det gikk veldig bra og jeg hadde en kjempefin fødsel. ☺️ De overvåket babyen litt ekstra denne gangen, og man skal etter keisersnitt ha god fremgang i neste fødsel, altså er terskelen noe lavere for nytt keisersnitt. Følte meg trygg hele veien. Anonymkode: 6e13e...491 Så godt å høre. Høres ut som dette bør gå greit Anonymkode: b57be...41e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #13 Skrevet 24. august 2023 Hvis man går i fødsel og har hatt keisersnitt før, og egentlig ønsker det igjen, men ikke får, så kan man si det er smerter i det gamle såret, som varer mellom rier også, da tør de ikke la være å gi keisersnitt. Anonymkode: 53cac...2a1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #14 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvis man går i fødsel og har hatt keisersnitt før, og egentlig ønsker det igjen, men ikke får, så kan man si det er smerter i det gamle såret, som varer mellom rier også, da tør de ikke la være å gi keisersnitt. Anonymkode: 53cac...2a1 Takk for tips Anonymkode: b57be...41e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #15 Skrevet 24. august 2023 Jeg hadde akutt KS med første grunnet tverrleie, og fødte vaginalt 16 mnd etterpå. Hadde tett oppfølging under fødselen (pga fare for livmorruptur) siden det var så tett mellom KS og fødsel nr 2. Jeg var ganske nervøs men det gikk veldig fint. Det er fordeler og ulemper med begge to vil jeg si. Jeg revnet en del under vaginal fødsel og jeg hadde vondt under samleie i flere år etterpå. Det har heldigvis gått seg til. Keisersnittet kom jeg meg raskt etter og har ikke noe varige mèn. Anonymkode: cf4a5...24b
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #16 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (På 23.8.2023 den 14.28): Fødslene etter KS ble behandle som hvilken som helst annen fødsel. Anonymkode: 7d09d...15b Det er ikke sant; man er ekstra obs på feks livmorruptur. Anonymkode: b8eeb...c0c
FrkSolsikke Skrevet 24. august 2023 #17 Skrevet 24. august 2023 Planlagt keisersnitt første gang her, og vaginal fødsel på nestemann under to år etterpå. Gikk veldig fint, selvfølgelig en særdeles mye mer smertefull opplevelse å føde vaginalt enn keisersnitt med full bedøvelse 😜, men det gikk så fint så. Ammingen kom mye raskere i gang også. lykke til. 💕💕
Topsi Skrevet 24. august 2023 #18 Skrevet 24. august 2023 (endret) Trodde de var veldig forsiktig med vaginal fødsel etter ks, særlig hvis det er gått under 2 år... En venninne av meg fødte 20 mmd etter katastrofe-snitt. De forsøkte vaginalt, endte med nytt katastrofesnitt etter ruptur. Hvis du vil ha ks synes jeg du skal stå på ditt Endret 24. august 2023 av Topsi 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #19 Skrevet 24. august 2023 Hatt tre vaginale fødsler etter ks, ville valgt vaginal igjen any day. Ks var grusomt, kommer aldri til å gjøre det igjen. Vaginale var superenkelt og fint i forhold. Anonymkode: 8670f...89d
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #20 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hatt tre vaginale fødsler etter ks, ville valgt vaginal igjen any day. Ks var grusomt, kommer aldri til å gjøre det igjen. Vaginale var superenkelt og fint i forhold. Anonymkode: 8670f...89d Ja jeg synes jo ikke Ks var så veldig gøy. Husker jeg sa til alle at jeg skjønte ikke hvorfor folk valgte det. Men nå er jo det det eneste jeg kjenner til 😅 Anonymkode: b57be...41e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå