AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #1 Skrevet 23. august 2023 Hei! Får ikke tak i jordmor og vurderer å dra ned til legevakten. Jeg gikk på do nå nettopp og når jeg skulle tørke meg var det mye friskt rødt blod i doskåla og på papiret. Ble sittendene der en stund i sjokk og vantro og det drypper litt fortsatt. Bør jeg dra til legevakten? Er i uke 18 snart 19. Er alene hjemme. Jeg er så redd 💔 Anonymkode: 5227d...714 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #2 Skrevet 23. august 2023 Ring legevakten og snakk med de, ikke vent. Der får du kvalifisert svar. Anonymkode: a5a7b...14d 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #3 Skrevet 23. august 2023 Ja, dra! Har du noen som kan kjøre deg? En nabo eller hvem som helst? Anonymkode: f36ea...761 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #4 Skrevet 23. august 2023 Huff da. Bestill privat time i steden, eller som flere sier; Legevakta siden du kun er 18 uker på vei. Å ringe føden så kort på vei, er egentlig bortkasta da de ikke gjør noe som helst, dessverre. Been there done that. Og jeg har opplevd dødfødsel så trodde alt gikk til helvete da jeg så blod i uke 18. Men gikk nå bra da. Har morkaka på fremsiden og super tør i underlivet og slimhinner. Så yes da. Så kan jo være du har morkaka på fremsiden, eller hematom rett og slett. Har du kjent liv? Anonymkode: c9d0b...833
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #5 Skrevet 23. august 2023 Masse lykke til! krysser fingrene for at det er helt ufarlig!🤞🏻 Men skjønner veldig godt at du blir livredd - blod er jo det siste man vil se som gravid❤️ Anonymkode: 6c4ee...b86
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #6 Skrevet 23. august 2023 For å trøste deg så opplevde jeg friskt blod flere ganger i svangerskapet, sist gang i uke 24 var det vel. Jeg gjorde ikke noe mer fordi der blødde litt og så stanset det. Men uansett sikkert best å sjekke allikevel. Anonymkode: 34ab7...85c
Firefine Skrevet 23. august 2023 #7 Skrevet 23. august 2023 Kan være helt ufarlig, men ville sjekket det. ❤️
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #8 Skrevet 24. august 2023 Hvordan går det, TS?🌸 Anonymkode: 6c4ee...b86
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #9 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan går det, TS?🌸 Anonymkode: 6c4ee...b86 Jeg ringte legevakten og fikk beskjed om å komme ned. Det ble en dag med mye prøver hit og dit. UL viste i hvert fall at det var liv og så fint ut inne magen 💙 Jeg skal utredes videre hos gynekolog, men det kan være at blodet kom fra morkaken og at det ikke trenger å være alvorlig. Har ikke blødd i natt og i dag så krysser fingrene for at dette går bra 💙 Anonymkode: 5227d...714 1 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #10 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ringte legevakten og fikk beskjed om å komme ned. Det ble en dag med mye prøver hit og dit. UL viste i hvert fall at det var liv og så fint ut inne magen 💙 Jeg skal utredes videre hos gynekolog, men det kan være at blodet kom fra morkaken og at det ikke trenger å være alvorlig. Har ikke blødd i natt og i dag så krysser fingrene for at dette går bra 💙 Anonymkode: 5227d...714 Åhh, fantastiske nyheter!💛 Heldigvis er det jo som oftest helt ufarlig (spes så langt uti svangerskapet), men man tenker jo fort set verste med en gang! Godt du fikk se den lille på UL😍 Anonymkode: 6c4ee...b86 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #11 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg ringte legevakten og fikk beskjed om å komme ned. Det ble en dag med mye prøver hit og dit. UL viste i hvert fall at det var liv og så fint ut inne magen 💙 Jeg skal utredes videre hos gynekolog, men det kan være at blodet kom fra morkaken og at det ikke trenger å være alvorlig. Har ikke blødd i natt og i dag så krysser fingrene for at dette går bra 💙 Anonymkode: 5227d...714 Godt alt er bra og liv. Ta det med ro inntil du vet mer hvor det kommer fra. Spesielt morkaka. Det kan være du har den rett ved mormunn foran og det bør jo undersøkes ganske fort. For da må du ta det med ro. Lykke til 🌹... Vært i dine sko, som sagt føda gjorde ikke en shit for oss da. Og har morkaka foran, men ikke ved mormunn heldigvis. Anonymkode: c9d0b...833 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #12 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Godt alt er bra og liv. Ta det med ro inntil du vet mer hvor det kommer fra. Spesielt morkaka. Det kan være du har den rett ved mormunn foran og det bør jo undersøkes ganske fort. For da må du ta det med ro. Lykke til 🌹... Vært i dine sko, som sagt føda gjorde ikke en shit for oss da. Og har morkaka foran, men ikke ved mormunn heldigvis. Anonymkode: c9d0b...833 Takk 🫶 Det opplevdes så utrolig dramatisk der og da så jeg er glad at legevakten tok det på alvor og at jeg ble møtt med forståelse. Håper videre utredning gir noen svar, selv om det kan hende det bare er en av de «blødning kan skje»-tilfellene. Anonymkode: 5227d...714 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå