AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #1 Skrevet 23. august 2023 Hei, jeg har nylig blitt sammen med en mann som bor i Danmark. Vi møtes i Norge og ble fort kjærester. Vi har tidligere hatt noen problemer om at han ser på andre damer, at vi avtalte å ta ferie sammen i år for å bruke tid sammen i Danmark men så endte det opp med at han måtte reise med jobben og jeg ble værende i Noege(dette informerte han meg ikke om). I går hadde vi en stor krangel som oppsto av noe tullete, når jeg presset han på hva den virkelige problemet var, så sier han «du har lite kjærlighet for deg selv, og du har lav selvtillit». Jeg skjønner ikke hvor dette kommer ifra og når jeg spurte han om hva han mener så sier han « Du trener lite og går lite ut». Jeg må bare presisere at jeg ikke har trent så mye de 2 ukene vi har vært sammen, og hver gang jeg prøver å gå ut alene så må han alltid bli med, eller så masser han om at jeg burde være hjemme til vi kan gå ut sammen. Jeg har foreslått å spise ute, eller gjøre ting sammen, men han gir inntrykk av at han ikke vil dette. I tillegg er jeg ikke kjent i denne byen i Danmark, så jeg vet jo ikke helt hvor vi skal gå. I tillegg så møtet jeg ikke han ved døra når han kom hjem igår kveld fordi jeg var på do, og det mener han er respektløs. Jeg skjønner ingenting og føler meg så kvalm av hele gårsdagen. Noen her som har opplevd lignende? Anonymkode: c6760...e47
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #2 Skrevet 23. august 2023 Aldri opplevd lignende, og hadde aldri godtatt det heller. Go home girl Anonymkode: 7fd2d...b44 4 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #3 Skrevet 23. august 2023 Synes det hele var rart og tenkte med en gang at det han sier er ting han ønsker jeg hadde. Altså at han ønsker at jeg hadde dårlig selvtillit og lite kjærlighet for meg selv. Jeg er en dame som har fått til mye i livet, i en relativ lav alder og jeg har lett for å bli kjent med mennesker så vet ikke hva han mente. Jeg fikk også en følelse på at han kalte meg feit på en indirekte måte, og det er jeg absolutt ikke. I den tiden vi har vært sammen har han prøvd å få meg til å spise søtsaker nesten hver kveld, og han gir seg ikke med masingen før jeg tar en bit av det han har foran meg. Føler meg så ubekvem av det hele. Skal hjem snart. Anonymkode: c6760...e47 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #4 Skrevet 23. august 2023 Ja, riktig. Synes dette høres skummelt ut. Også helt borti natta å kreve og bli møtt i døra hver gang man kommer hjem. Høres ut som det kan bli et langt liv sammen om du skal leve i frykt for å gå på do i tilfelle han kommer hjem på samme tidspunkt. Anonymkode: 7fd2d...b44 2 1
PM75 Skrevet 23. august 2023 #5 Skrevet 23. august 2023 Dere har nylig blitt sammen, han bryter avtale om ferie og slenger kommentarer.. Hva får du ut av dette? 3 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #6 Skrevet 23. august 2023 PM75 skrev (1 minutt siden): Dere har nylig blitt sammen, han bryter avtale om ferie og slenger kommentarer.. Hva får du ut av dette? Vi har vært sammen i nesten 1 år. Over i går var første gang jeg så den siden av han, og det hele var bare merkelig. Anonymkode: c6760...e47
Virrevirrevapp Skrevet 23. august 2023 #7 Skrevet 23. august 2023 Ta ham på ordet. Vis ham at du driter i om han vil bli med, og fokuser på å trene og gjøre andre ting fordi du vil. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #9 Skrevet 23. august 2023 Dere er åpenbart en dårlig match. Anonymkode: c2335...05f
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #10 Skrevet 23. august 2023 Virrevirrevapp skrev (21 minutter siden): Ta ham på ordet. Vis ham at du driter i om han vil bli med, og fokuser på å trene og gjøre andre ting fordi du vil. Kommer til å starte med treningen så fort jeg er hjemme og gå mer turer. Jeg hadde planer om å ta meg en tur ute idag alene og kjøpe en ingrediens vi mangler for middagen imorgen. Han løp ut for å kjøpe det også sier han at hvis jeg fortsatt vil gå ut kan vi gå ut sammen Anonymkode: c6760...e47 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #11 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei, jeg har nylig blitt sammen med en mann som bor i Danmark. Vi møtes i Norge og ble fort kjærester. Vi har tidligere hatt noen problemer om at han ser på andre damer, at vi avtalte å ta ferie sammen i år for å bruke tid sammen i Danmark men så endte det opp med at han måtte reise med jobben og jeg ble værende i Noege(dette informerte han meg ikke om). I går hadde vi en stor krangel som oppsto av noe tullete, når jeg presset han på hva den virkelige problemet var, så sier han «du har lite kjærlighet for deg selv, og du har lav selvtillit». Jeg skjønner ikke hvor dette kommer ifra og når jeg spurte han om hva han mener så sier han « Du trener lite og går lite ut». Jeg må bare presisere at jeg ikke har trent så mye de 2 ukene vi har vært sammen, og hver gang jeg prøver å gå ut alene så må han alltid bli med, eller så masser han om at jeg burde være hjemme til vi kan gå ut sammen. Jeg har foreslått å spise ute, eller gjøre ting sammen, men han gir inntrykk av at han ikke vil dette. I tillegg er jeg ikke kjent i denne byen i Danmark, så jeg vet jo ikke helt hvor vi skal gå. I tillegg så møtet jeg ikke han ved døra når han kom hjem igår kveld fordi jeg var på do, og det mener han er respektløs. Jeg skjønner ingenting og føler meg så kvalm av hele gårsdagen. Noen her som har opplevd lignende? Anonymkode: c6760...e47 At du er mindre selvopptatt/narsissistisk enn han er, høres utelukkende positivt ut. Den typen egenkjærlighet denne fyren snakker om, er bare skadelig både for en selv og andre. Styr unna. Anonymkode: 053d5...e1a
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #12 Skrevet 23. august 2023 Kan dette være en form for hersketeknikk? Anonymkode: c6760...e47 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #13 Skrevet 24. august 2023 Merkelig oppførsel. Og kontrollerende at du ikke kan gå ut uten han. Jeg tolket også treningskommentaren at han skulle ønske du var slankere og strammere. Lytt til magefølelsen din og finn deg heller en som liker den du er og som stoler på at du går ut uten han. Anonymkode: 74722...4f9
Bigote Skrevet 24. august 2023 #14 Skrevet 24. august 2023 20 hours ago, AnonymBruker said: I tillegg så møtet jeg ikke han ved døra når han kom hjem igår kveld fordi jeg var på do, og det mener han er respektløs. Herregud.. Kom deg unna. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #15 Skrevet 24. august 2023 Følte meg dårlig og kvalm igår av hele hendelsen men i dag synes jeg det var litt godt å få se dette. Jeg føler at nå har jeg sett en side av han som han tidligere ikke har vist og ting gir mer mening nå. Jeg har aldri vært i noen voldelig forhold før men jeg føler at det er slik de starter. Jeg har observert igår at han legger igjen tallerkner og bestikker med vilje for at jeg skal rydde opp etter han. Tenkte ikke noe over det før, før igår Anonymkode: c6760...e47 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #16 Skrevet 24. august 2023 Han manipulerer deg jo, kutt han ut! Anonymkode: d8ac3...739 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #17 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han manipulerer deg jo, kutt han ut! Anonymkode: d8ac3...739 Jeg tenker også det samme. Føler han prøver å gjøre meg til «en person med lite kjærlighet for seg selv og dårlig selvtillit». Skal dra om noen dager men prøver å holde freden til da. Magefølelsen min sier til meg at jeg må være varsom, vet ikke hva han kan finne på å gjøre. Anonymkode: c6760...e47 1
Juniper Skrevet 24. august 2023 #18 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tenker også det samme. Føler han prøver å gjøre meg til «en person med lite kjærlighet for seg selv og dårlig selvtillit». Skal dra om noen dager men prøver å holde freden til da. Magefølelsen min sier til meg at jeg må være varsom, vet ikke hva han kan finne på å gjøre. Anonymkode: c6760...e47 Om han går ut av huset så pakker du tingene dine og forsvinner! Du kan lett finne billige hotellrom på Cabin hoteller. Det er minst et rett ved Kastrup, hvis du er på den siden. Slå av sporinger på mobilen din! Og så sender du en melding når du har kommet deg unna. Det høres ikke ut som en god ide at du utsetter deg for han i flere dager nå. Det hele kan eskalere raskt. Han har noen merkelige ideer! 1
Ulla Ullsokk Skrevet 24. august 2023 #19 Skrevet 24. august 2023 Han synes neppe du er feit og usikker, han vil at du skal TRO at du er dette! Han prakker jo ikke på deg godteri hvis han synes du er for tjukk. Det han synes, er at du er for bra for han, så han vil dytte deg ned og få deg dit han vil ha deg: full av usikkerhet, sånn at du blir lett å kontrollere. Han vil jo tydeligvis ikke at du skal gå ut av døra alene en gang! Dette er sinnsykt, men SÅ bra du fant det ut! Og så bra at han bor i et annet land. Jeg tror jeg hadde sneket meg ut hvis det går. Ellers er det lurest å gjøre som du gjør, holde fortet de siste dagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå