AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #1 Skrevet 23. august 2023 Jeg er blitt diagnostisert med Plantar Fascitt, hælsmerter. Jeg trener mye, men kan ikke løpe pga denne tilstanden. Går i stedet mye, særlig i naturen/ulendt terreng. Jeg er nøye med skovalg. Etter slike turer får jeg smerter, og jeg pleier så sant det er mulig å kjøle ned føttene umiddelbart etterpå. Uansett aktivitet er jeg stiv og vond i fotsålen hver morgen, og forøvrig når jeg har vært i ro. Deretter blir jeg bedre ved bevegelse, jeg har sjelden smerter når jeg er i aktivitet. Føler likevel det ikke er bærekraftig å ture fram som nå, det føles som jeg gjør vondt verre. Har hatt tilstanden på/av i 10 år. Noen som vil dele erfaringer med Plantar Fascitt? Trening, øvelser, kosthold, hjelpemidler, etc.? Takk! Anonymkode: 6805c...8b6
K.B. Skrevet 23. august 2023 #2 Skrevet 23. august 2023 Ta pause og la føttene hvile er egentlig det eneste som hjelper. Når det står på som verst og du fortsetter å pushe på, så er min erfaring at det bare blir mye verre. Massere med tennisball eller fotrulle er det beste. Trykkbølgebehandling er bare tull, koster mye og har lite forskning som beviser at det faktisk virker.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #3 Skrevet 23. august 2023 Jeg har hatt plantar fascitt. Fikk trykkbølgebehandling og det gikk over. Anonymkode: 6811b...a7a
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #4 Skrevet 23. august 2023 Jeg ble helt kvitt det. Fikk trykkbølge, akupunktur og manuell behandling hos fysio. Fikk og tøye og styrkeøvelser. Til sammen ble jeg kvitt det og går kun blaff om jeg går mye med piggsko. Da kan jeg lett tøye ut leggen så forsvinner det. Anonymkode: 8b674...d9e
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #5 Skrevet 29. oktober 2023 Jeg har slitt med dette en stund, utløst av å ha gått med brodder i vinteren som var. Jeg har prøvd tøying, hvile, massering osv. Til slutt gikk jeg til en fysio her i byen som flere med plantar f. har skrytt av. Han var veldig grundig, målte med ultralyd o.l. Etter 4 behandlinger var jeg helt bra, og jeg angrer bare på at jeg ikke gikk dit tidligere. Koster 700,- per behandling, verdt hver ei krone! Anonymkode: e7f1a...573
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå