Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette sier min kollega/venn. 

Hvordan ville du tolket det? bare ringe for en prat, jobbrelatert eller begge/annet?

Anonymkode: 64ba5...bbd

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I hvilken sammenheng sier han det da?

Anonymkode: a4d26...f93

• Liker 3
Skrevet

Det kommer an på sammenhengen, og hvilken relasjon man har. 
Men i stor grad, jobbrelatert, men ring gjerne om både stort og smått. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Kontekst er vel nøkkelen.

Mine venner vet de kan ringe om det var noe, så om jeg hadde sagt det til en venn som også var kollega hadde jeg ment ring om det dukker opp noe arbeidsrelatert.

Normalt foretrekker jeg teams eller e-post, men om jeg er utilgjengelig der så kan jeg fint finne på å oppfordre til å ringe om det er noe.

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hvordan ville du tolket det? bare ringe for en prat, jobbrelatert eller begge/annet?

Jeg pleier å si det til kollegaer noen ganger. Det kan feks være om det er noen som er nye eller av andre grunner virker usikre.   Jeg sier det for å være grei.   

Anonymkode: cb02c...4bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jobbrelatert, selvsagt. Hvis ikke hadde hen vel foreslått en kaffe eller noe.

• Nyttig 1
Skrevet

Tror ikke jeg hadde ringt...

Det er sånn man sier

Anonymkode: 55f64...c74

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville ha sagt det om en venn eller kollega er i en ny jobbsituasjon eller det er noe på privaten som er utfordrende . 
Ville ikke brukt det uttrykket som en invitasjon til en kaffe eller en sosial anledning 

Anonymkode: 38b92...86d

Skrevet

Stikkordene her er vel «om det er noe». Det høres ut som et (veldig vagt og uforpliktende) tilbud om å ringe hvis du har problemer eller spørsmål relatert til jobb.

Anonymkode: b2b58...aef

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I hvilken sammenheng sier han det da?

Anonymkode: a4d26...f93

Ikke han, men hun. Generelt egentlig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg pleier å si det til kollegaer noen ganger. Det kan feks være om det er noen som er nye eller av andre grunner virker usikre.   Jeg sier det for å være grei.   

Ok, så det er ikke oppriktig da..

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Tror ikke jeg hadde ringt...

Det er sånn man sier

Anonymkode: 55f64...c74

Bare en høflighet frase altså..

• Liker 1
Skrevet

Mye er ikke så oppriktig i arbeidslivet desverre 😔stoler aldri på de frasene er samme som om noen sier "vi får ta en kaffe en dag" de mener det aldri. Føler det er samme når noen spør "hvordan går det" da skal man svare bra. Har utfordret den litt med å svare "greit" i blant 🤭 da blir folk alltid satt ut. 

Anonymkode: d11cb...242

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo, hvorfor skulle det ikke være det? Jeg skjønner ærlig talt ikke helt hva det er du ikke forstår?

Det er ikke en invitasjon til å ringe for å skravle, gå på byen eller bli kjærester, hvis det var det du lurte på.

Anonymkode: b2b58...aef

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Det menes jobbeelatert. Jeg bruker å si det hvis jeg for eksempel har delegert en oppgave. Da sier jeg enten "bare ring hvis du lurer på noe", eller "ring hvis det er noe". Frasen åpner opp for at det er greit å ringe om noe jobbrelatert etter arbeidsdagen er slutt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo det er oppriktig. De må gjerne ringe meg, det er bare hyggelig. Men jeg sikter selvsagt til jobbrelaterte greier.

Skrevet
Plutselig_gravid skrev (1 time siden):

Det menes jobbeelatert. Jeg bruker å si det hvis jeg for eksempel har delegert en oppgave. Da sier jeg enten "bare ring hvis du lurer på noe", eller "ring hvis det er noe". Frasen åpner opp for at det er greit å ringe om noe jobbrelatert etter arbeidsdagen er slutt.

Men vi er jo venner og som treffes på fritiden. 

Skrevet

Spørs på kontekst!

I jobbsammenheng så betyr det at du må ringe om du har spørsmål eller trenger hjelp.

På et personlig plan så kan det være noe man sier i forbindelse med at man kanskje går gjennom noe vondt for eksempel. 

Men det er ikke noe man sier for å sjekke opp folk, å ringe hvis det er noe betyr ikke ring hvis du vil gå på date. 

Anonymkode: 81086...da5

• Liker 2
Skrevet

Ring om DET ER NOE, altså, ring hvis du lurer på hvordan du skal utføre en arbeidsoppgave eller det oppstår andre problemer. Ring om du trenger hjelp til jobben. Samme som jeg kan si til barnevakten, ring om det er noe!

Anonymkode: 563e6...715

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men vi er jo venner og som treffes på fritiden. 

Javel? Dere er venner, men det er likevel behov for å si «det er bare å ringe»? Skjønner ingen ting av dette jeg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...