Baktus2024 Skrevet 23. august 2023 #1 Skrevet 23. august 2023 Hvor fornøyd var vi da høyre og frp styrte ? en av konsekvensene var at vi fikk bompenge-partiet som valgviner i norges nest største by ved forrige kommunevalg.. Erna skiftet ut alle pengesedlene for å forsikre seg om at det ikke var skjulte penger i samfunnet før hun begynte det ene byggeprosjektet etter det andre for å kunne sette opp bompengestasjoner...Det eneste frp fikk gjort i regjeringen var å skifte ut statsrådene sine og det ble gjort hele tiden, til slutt mistet jeg selv oversikten .. de første 4 årene fikk de ansatt over 70 000 flere byråkrater mens de nå sier at staten er for stor.. det er slik med oss mennesker at vi glemmer fort vesentligheter, rykter og tull husker vi i generasjoner.. Erna fikk også så ørene flagret under koronanedstengingen for å utsette befolkningen for et komplott på vegne av leder for World Economic Forum, Swab. en konspirasjon som skulle slå beina under middelklassen i Norge , økonomisk. arbeidsplasser ble nedlagt og folk mistet jobbene sine.. folk var svært frustrert over regjeringen.. hva mener du ? husker vi bare fargene av skjønnmalingen som kom etterpå ? 8 4
Intervence Skrevet 23. august 2023 #2 Skrevet 23. august 2023 Ta det med ro. Folk sliter med amnesia. Når folk er misfornøyde med AP så velger de Høyre og når de er misfornøyde med Høyre velger de AP. Norske befolkningen vet ikke at det finnes flere alternativer. 11 1 3
Gjest GP950mAh Skrevet 23. august 2023 #4 Skrevet 23. august 2023 Baktus skrev (8 minutter siden): de første 4 årene fikk de ansatt over 70 000 flere byråkrater mens de nå sier at staten er for stor. Tallene dine er bare tøv, det ble faktisk færre byråkrater i 2016 og samlet sett ble det ansatt færre nye byråkrater enn under de rødgrønne. De borgerlige forsøkte å få gjort noe med det, og det fikk folk med seg. De borgerlige har troverdighet på dette området og folk vet at en Høyre-ledet regjering vil fortsette avbyråkratiseringen de satte igang under den blåblå regjeringen. Baktus skrev (9 minutter siden): Erna fikk også så ørene flagret under koronanedstengingen for å utsette befolkningen for et komplott på vegne av leder for World Economic Forum, Swab. en konspirasjon som skulle slå beina under middelklassen i Norge , økonomisk. arbeidsplasser ble nedlagt og folk mistet jobbene sine.. folk var svært frustrert over regjeringen.. Konspirasjonsteoriene dine er bare vås, målet var å hindre at pandemien spredde seg så raskt at helsevesenet ikke ville være istand til å behandle alle de syke, og det lyktes man med. Koronatiltakene ble gjort med enstemmig støtte i Stortinget og er et godt eksempel på vellykket bredt politisk samarbeid.
hraff Skrevet 23. august 2023 #5 Skrevet 23. august 2023 12 minutter siden, Baktus said: Erna skiftet ut alle pengesedlene for å forsikre seg om at det ikke var skjulte penger i samfunnet før hun begynte ... Det er Norges bank som har ansvaret for mynter og sedler. Utseendet på sedlene skiftes ut med jevne mellomrom i en prosess som politikerne ikke styrer over. 11 3
anon01 Skrevet 23. august 2023 #6 Skrevet 23. august 2023 Problemet er at folk FLEST stemmer kun de "store partiene" som AP og HØYRE. Hadde folk skjønt at om de fleste stemmer på mindre partier, så hadde de kommet opp og frem. Jeg mener at vi må tenke nytt, ikke standard partiene. For de er bare opptatt av å gjøre om på hva forrige regjering gjorde. 6 3
Stina234 Skrevet 23. august 2023 #7 Skrevet 23. august 2023 Baktus skrev (1 time siden): Hvor fornøyd var vi da høyre og frp styrte ? en av konsekvensene var at vi fikk bompenge-partiet som valgviner i norges nest største by ved forrige kommunevalg.. Erna skiftet ut alle pengesedlene for å forsikre seg om at det ikke var skjulte penger i samfunnet før hun begynte det ene byggeprosjektet etter det andre for å kunne sette opp bompengestasjoner...Det eneste frp fikk gjort i regjeringen var å skifte ut statsrådene sine og det ble gjort hele tiden, til slutt mistet jeg selv oversikten .. de første 4 årene fikk de ansatt over 70 000 flere byråkrater mens de nå sier at staten er for stor.. det er slik med oss mennesker at vi glemmer fort vesentligheter, rykter og tull husker vi i generasjoner.. Erna fikk også så ørene flagret under koronanedstengingen for å utsette befolkningen for et komplott på vegne av leder for World Economic Forum, Swab. en konspirasjon som skulle slå beina under middelklassen i Norge , økonomisk. arbeidsplasser ble nedlagt og folk mistet jobbene sine.. folk var svært frustrert over regjeringen.. hva mener du ? husker vi bare fargene av skjønnmalingen som kom etterpå ? For noe tull. 7
Apis Skrevet 23. august 2023 #8 Skrevet 23. august 2023 Det er jo kjent at, I manns minne, er 14 dager det. 1
Ti T Usen Skrevet 23. august 2023 #9 Skrevet 23. august 2023 anon01 skrev (52 minutter siden): Problemet er at folk FLEST stemmer kun de "store partiene" som AP og HØYRE. Hadde folk skjønt at om de fleste stemmer på mindre partier, så hadde de kommet opp og frem. Jeg mener at vi må tenke nytt, ikke standard partiene. For de er bare opptatt av å gjøre om på hva forrige regjering gjorde. Kjempeidè. La majoriteten stemme MDG, Rødt, SV, KRF, InP, Demokratene, Liberalistene, Venstre og Sentrum. Det blir jo en kongeregjering som kommer til å løse alle problemer. At vi ikke har tenkt på det før! 4
Beloved Skrevet 23. august 2023 #10 Skrevet 23. august 2023 Tja, jeg stemte på det samme i 2021 som i 2017. Og regner med å stemme på det i 2025 også. Og det er IKKE Arbeiderpartiet. Ved kommunevalg stemmer jeg stort sett på lokale valglister, så det blir ikke like relevant. 1
anon01 Skrevet 23. august 2023 #11 Skrevet 23. august 2023 Just now, Ti T Usen said: Kjempeidè. La majoriteten stemme MDG, Rødt, SV, KRF, InP, Demokratene, Liberalistene, Venstre og Sentrum. Det blir jo en kongeregjering som kommer til å løse alle problemer. At vi ikke har tenkt på det før! Morsom du.
Baktus2024 Skrevet 23. august 2023 Forfatter #12 Skrevet 23. august 2023 Det er en ting som er fellesnevneren for høyre og Frp kommuner...vertskommuner , som følge av de generøse statstilskuddene de får som følge av dette..statstilskudd som de selv , i regjering , har vedtatt...
NakenPanda Skrevet 23. august 2023 #13 Skrevet 23. august 2023 Jeg var aldri misfornøyd med forrige regjering bortsett fra når tulle partiene KrF og venstre fikk for mye innflytelse med sin symbol politikk. 7 2
Gjest T-AA Skrevet 23. august 2023 #14 Skrevet 23. august 2023 1 minutt siden, NakenPanda said: Jeg var aldri misfornøyd med forrige regjering bortsett fra når tulle partiene KrF og venstre fikk for mye innflytelse med sin symbol politikk. Helt enig. Håper på H/FrP-flertall neste stortingsvalg.
Baktus2024 Skrevet 23. august 2023 Forfatter #15 Skrevet 23. august 2023 å stemme på Høyre i stortingsvalg betyr bare en ting..mer Krf... å stemme på Høyre i kommunevalg betyr mer omreguleringer av matjord til fordel for utbygging og mer aktiv vertskommune aktivitet... de som har minst vil ikke få noe ..de som har mest vil få det meste... ditt valg.. 1 1
NakenPanda Skrevet 23. august 2023 #16 Skrevet 23. august 2023 Baktus skrev (18 minutter siden): å stemme på Høyre i stortingsvalg betyr bare en ting..mer Krf... å stemme på Høyre i kommunevalg betyr mer omreguleringer av matjord til fordel for utbygging og mer aktiv vertskommune aktivitet... de som har minst vil ikke få noe ..de som har mest vil få det meste... ditt valg.. Mange av oss er ikke avhengig av å "få" noe som helst vi jobber for vår situasjon, og vi stemmer Høyre fordi de verdsetter folk som gjør noe for seg selv. 5 1
hraff Skrevet 23. august 2023 #17 Skrevet 23. august 2023 1 hour ago, Baktus said: Det er en ting som er fellesnevneren for høyre og Frp kommuner...vertskommuner , som følge av de generøse statstilskuddene de får som følge av dette..statstilskudd som de selv , i regjering , har vedtatt... Serr? Det er faktisk tvert imot Ap og Sp som økonomisk favoriserer kommuner styrt av sine egne, akkurat som de gir penger til medier som støtter deres syn. 3
hraff Skrevet 23. august 2023 #18 Skrevet 23. august 2023 Jeg var fornøyd med forrige regjering, mye mer fornøyd enn jeg er med dagens regjering. 5
Handful Skrevet 23. august 2023 #19 Skrevet 23. august 2023 Stem MDG, Venstre, rødt eller SV Stem for all del ikke SP, det gråeste mest korrupte partiet. 1 1 2
Mooza Skrevet 23. august 2023 #20 Skrevet 23. august 2023 Jeg er usikker på om jeg skal levere en proteststemme eller bare stemme blankt ved neste stortingsvalg? Kommunevalget dreier seg mer for meg om å få inn de flinkeste folkene, litt uavhengig av parti og etter situasjonen. Vi trenger en driftig person som kan bygge opp næringsliv og får mer penger til kommunen her. Nå har vi hatt ledere som har brukt penger, slik at det ikke er mer å bruke. Angående partiene ellers; Jeg var fornøyd med Høyre på mange områder. Jeg synes Erna gjorde en god jobb. Det jeg ikke er fornøyd med er at de selger oss ut til utlandet og EU ved hver eneste korsvei, uten å spørre oss. Jeg føler de tar opp tulleting før valget, og så i neste omgang snur de seg og bygger kabler til diverse land, og slipper USA inn her uten å diskutere basepolitikk. Alle store avgjørelser tar de uten diskusjon. Jeg føler meg rett og slett ført bak lyset i de store sakene som omhandler vårt land. Det gjør at jeg ikke vil stemme på de store partiene. De representerer meg ikke, og enda viktigere er at de ikke respekterer meg. Hvorfor skal jeg da stemme på dem? Det er jo et gjeng med tyver og luringer dessuten. Proeststemmen min hadde gjerne gått til INP. Akkurat her i kommenen er jeg ikke imponert over hva de stiller med da.. Så jeg må tenke litt. 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå