Gå til innhold

Holder det med babycall med kun lyd ikke video?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det viktig med babycall med video eller holder det med de som kun har lyd? Vet ikke hva jeg skal kjøpe, de med video er jo betydelig dyrere og har mer stråling, står behovet de det negative som pris og stråling?

Anonymkode: 7dba3...3eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder med kun lyd. Video er vel hvis man syns det er koselig.

• Liker 2
Skrevet

Video kan være praktisk for å slippe å løpe opp og ned ved hver minste lyd hvis soverom og stue er i en annen etasje 😅

Anonymkode: 73fae...33c

Skrevet

Vi har kun lyd, og det har gått helt fint. Vet heller ikke helt hva jeg skulle ha savnet å se 😛 er ungene våken så går vi jo uansett opp/ut til de

• Liker 4
Skrevet

Vi hadde kun lyd. Gikk ikke lengre bort enn stua. Hørte jo bare de snudde på seg.

Anonymkode: 5bba5...99b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

..står behovet de det negative som pris og stråling?

Hva mener du egentlig med dette?

Anonymkode: 95b31...050

• Liker 1
Skrevet

En banan stråler mer enn en babycall

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommer jo litt an på behovene dere har og hvilken unge dere har.

Vi har en unge som beveger seg mye når hun sover. Snakker i søvne gjør hun også. Vi har valgt kamera. For oss ble det letter, og vi har færre forstyrrende turer inn til henne på natten.

Anonymkode: abf07...744

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg likte veldig godt kamera da han var nyfødt, kunne se på bildet at han pustet uten å måtte gå inn. Men det er ikke strengt nødvendig med kamera.

Anonymkode: a70f2...c32

Skrevet

Liker godt med video da jeg slipper å gå inn å potensielt forstyrre om det kommer noen lyder. Da kan jeg se om barnet er våkent, har mistet smokken eller hva det er. Jeg er veldig fornøyd, og anbefaler med video👍🏻

Anonymkode: b099f...dbf

• Nyttig 1
Skrevet

Trenger ikke med video, men har en venninne som tidligere var konstant bekymret når hun ikke så baby, så hun fikk roet mye ned av å ha med video :) 

Anonymkode: 67c04...8cc

• Nyttig 1
Skrevet

Vi har en enkel Neonate babycall med kun lyd. Tipp topp batteritid! Og den er så følsom at den fanger opp hver minste bevegelse/lyd. Nå er baby 7 mnd, og sover fortsatt i vår seng. Når jeg har lagt ham, legger jeg baby-enheten til babycallen ved siden av han i senga, så fanger den opp om han rører på seg, og jeg rekker å gå inn på rommet før han evt krabber ut av senga og faller i gulvet 😊

Anonymkode: 46c31...02a

• Liker 2
Skrevet

Vi brukte babycall med kun lyd da han var helt liten. Etter hvert flyttet han fra bedside crib til vår seng og begynte å flytte seg mye i søvne, så vi følte det var tryggest å ha video. Han kan finne på å flytte seg veldig raskt og skummelt nær kanten, så da er det veldig greit å følge med 😊 Hadde ikke trengt med video om han sov i sprinkleseng.

Anonymkode: e83dc...e0c

Skrevet

Jeg ville ikke prioritert det hvis det står på pemgene. Lyd holder lenge. Jeg hadde ikke babycall på hjemme, men vennet barna til bråk med dørene oppe. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tre barn, og har kun hatt babycall med lyd. Har holdt i massevis. Syns det har vært greit med en enkel en som og kan flyttes om feks babyen sover ute i vogn. 

Pluss at jeg syns sånn med video er litt creepy... 😆

Anonymkode: 95568...d1c

• Liker 2
Skrevet

Vi har bare hatt med lyd. Du lærer raskt å høre forskjell på lydene. 

Neonate med bare lyd har god rekkevidde og batteritid, noe som har vist seg veldig nyttig. Det er fint å slippe å være låst til rett ved barnet hele tiden, da kan du like gjerne sitte i naborommet med åpen dør. 

Det er likevel noen som har stor nytte av kamera. Jeg kjenner ei som hadde en baby som ble veldig syk og måtte i respirator. Hun har i ettertid slitt mye med frykt for at babyen skulle slutte å puste, også etter at hen var helt frisk. For henne var kamera nødvendig før å klare å være på et annet rom.

Anonymkode: fe4c7...d0e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi har bare hatt med lyd. Du lærer raskt å høre forskjell på lydene. 

Neonate med bare lyd har god rekkevidde og batteritid, noe som har vist seg veldig nyttig. Det er fint å slippe å være låst til rett ved barnet hele tiden, da kan du like gjerne sitte i naborommet med åpen dør. 

Det er likevel noen som har stor nytte av kamera. Jeg kjenner ei som hadde en baby som ble veldig syk og måtte i respirator. Hun har i ettertid slitt mye med frykt for at babyen skulle slutte å puste, også etter at hen var helt frisk. For henne var kamera nødvendig før å klare å være på et annet rom.

Anonymkode: fe4c7...d0e

Har de med kamera mindre rekkevidde?

Anonymkode: 7dba3...3eb

Skrevet

Den vi hadde med kamera fra neonate hadde bra batteri og rekkevidde syns jeg. Tror det skulle være 300 meter eller noe (men blir jo mindre når det er vegger, og har aldri vært så langt unna). Men den takler både tykke murvegger.

Anonymkode: a70f2...c32

Skrevet

Me hadde først neonate med berre lyd, og prøvde to ulike typar med video. Ingen kunne måle seg med den gamle neonate! 

Skrevet

Video. Vil se at de ikke har teppe over ansiktet - eller at de ikke har sparket av seg teppet når det er kaldt. 

Anonymkode: eb9b2...edb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...