AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #1 Skrevet 23. august 2023 Skal på jobbintervju, og har fått 15 minutter til å presentere meg selv om min motivasjon for jobben. Hvilken punkter og hvilken struktur hadde dere valgt? (Jeg er godt voksen, så det er jo en del å ta av.) Anonymkode: 08c0d...5e5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #2 Skrevet 23. august 2023 Kort om hvem du er og fritidsinteresser. Deretter utdanning, hvorfor du har tatt denne utdanningen, tidligere jobberfaringer og hvordan din kompetanse og erfaring er relevant for stillingen du har søkt på. Gjerne inkluder personlige egenskaper som de har listet opp. Eksempelvis ønsker de noen som er løsningsorientert; Nevnt et eksempel hvor du viser at du har denne egenskapen. Vis også at du vet hva stillingen går ut på og interesse for bedriften. Masse lykke til 🙂 Anonymkode: fa79d...b39
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #3 Skrevet 23. august 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kort om hvem du er og fritidsinteresser. Deretter utdanning, hvorfor du har tatt denne utdanningen, tidligere jobberfaringer og hvordan din kompetanse og erfaring er relevant for stillingen du har søkt på. Gjerne inkluder personlige egenskaper som de har listet opp. Eksempelvis ønsker de noen som er løsningsorientert; Nevnt et eksempel hvor du viser at du har denne egenskapen. Vis også at du vet hva stillingen går ut på og interesse for bedriften. Masse lykke til 🙂 Anonymkode: fa79d...b39 Takk for det! 15 minutter er jo faktisk kjempelenge, så jeg tror jeg må dvele og utdype en god del både her og der. Anonymkode: 08c0d...5e5
Nooni Skrevet 23. august 2023 #4 Skrevet 23. august 2023 15 minutt går kjempefort Ha fokus på erfaringer (jobb, men også frivillighet) og snakk om det du er gjort som du tenker er relevant for stillingen du søker. Vis hvem du er og få frem ditt engasjement for de arbeidsoppgavene som venter deg. Det er også et pluss at du viser at du kan reflektere, for eksempel på ting du kan bli bedre på og hvorfor. At du liker å bake på fritiden er helt uinteressant. Det de vil vite er hvordan du er som (fag)person, men også hvordan du samarbeider, hvordan du forholder deg til konflikter, hvordan du håndterer stress mm og du må tenke gjennom hvilke eksempler du skal bruke. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #5 Skrevet 1. september 2023 On 8/23/2023 at 11:30 AM, Nooni said: 15 minutt går kjempefort Ha fokus på erfaringer (jobb, men også frivillighet) og snakk om det du er gjort som du tenker er relevant for stillingen du søker. Vis hvem du er og få frem ditt engasjement for de arbeidsoppgavene som venter deg. Det er også et pluss at du viser at du kan reflektere, for eksempel på ting du kan bli bedre på og hvorfor. At du liker å bake på fritiden er helt uinteressant. Det de vil vite er hvordan du er som (fag)person, men også hvordan du samarbeider, hvordan du forholder deg til konflikter, hvordan du håndterer stress mm og du må tenke gjennom hvilke eksempler du skal bruke. Lykke til! Takk! Håper det går fort. Er redd jeg ikke klarer å fylle all den tiden. Anonymkode: 08c0d...5e5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #6 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk! Håper det går fort. Er redd jeg ikke klarer å fylle all den tiden. Anonymkode: 08c0d...5e5 Er vanskelig å følge med på tiden, men føler 15 minutter går veldig fort! Jeg sticnet helt på et slikt intervju, og da fikk jeg hjelp av de som intervjuet meg med åpne spørsmål: «kanskje du kan si noe om hvofor du tok denne utdanningen? «, f. eks. Ble innkallt til andregangsintervju og ble innstillt som nummer 3 av nesten 150 søkere, så det gikk bedre enn jeg trodde😅 Bare pust, og snakk sakte og tydelig! Anonymkode: 2808f...fc8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #7 Skrevet 1. september 2023 Stivnet* mente jeg😅 Anonymkode: 2808f...fc8
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 1. september 2023 #8 Skrevet 1. september 2023 En mann jeg kjenner fortalte at han elsket å gå på jobbintervjuer, for "da kan jeg få prate om meg selv" 😁
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #9 Skrevet 2. september 2023 Ha fokus på det som er relevant for jobben selvsagt, men jeg er uenig i at det er helt uinteressant om du liker å bake på fritiden. På min arbeidsplass er det i all fall fokus på personligheten også, at man er sosial, går godt sammen med andre. De vil ikke bare vite hva du kan, men hvem du er. De skal bli litt kjent med deg. Personlighet vil jo skinne gjennom bare i måten du presenterer på, få inn noe humor, få dem til å smile og like deg. Og du trenger ikke liste opp alle dine fritidsaktiviteter, men jeg ville nå nevt noen. Anonymkode: f4631...a92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå