Gå til innhold

Spørsmål om henvisningen til assistert befruktning

Januarjenta

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har time hos gynekolog neste uke for å sende henvisning til Riksen om assistert befruktning og lurer på noe: 

Burde samboeren min være med? Eller sender gynekolog henvisning uten å ha møtt oss begge to. 

Tar man blodprøve på syklusdag 21? For å ha med i henvisningen. Skal til gynekolog syklusdag 23, så vurderer derfor å få tatt blodprøven gjennom fastlegen slik at den blir tatt denne måneden. Ordner gynekologen rekvisisjon for oss begge to for å ts blodprøvene om hiv +++ som er påkrevd ved søknad, eller tar man det gjennom fastlegen? 

Har ordnet barneomsorgsattest og egenerklæring for par. Er det noe annet som er lurt å ta med til timen? Vil helst ha avgårde henvisningen så fort som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samboer trenger ikke være med. Ta med personnummeret hans.

Jeg tok blodprøve på en tilfeldig dag.. Gynekologen skrev henvisning for blodprøver på papir til oss begge (ivf-pakke). Tok det på nærmeste sted de tar blodprøver.

Husker ikke at det var noe annet jeg måtte ordne eller ha med. Min opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg startet IVF offentlig tok de blodprøve en tilfeldig dag. 

Har lest masse om det og nå som jeg skal begynne privat (ble ikke gravid av 3 offentlige forsøk) så er de veldig nøye på hvilken dag jeg skal ta blodprøven. Nå tar jeg den på syklusdag 1-3, altså dagen for mens eller to dager etter. Noe senere enn det gir ikke informasjonen man trenger om bl.a. FSH.

Anonymkode: 4d123...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte møte opp begge to. Han måtte bli henvist til min gynekolog fra sin fastlege, slik at han kom inn i deres system og da satt de oss opp på time sammen. I tillegg måtte han levere sædprøve lenge før vi ble henvist. Er dette første timen din til gyn i forbindelse med befruktning? Mulig du kan bli skuffet om ingen av prøvene er gjort på forhånd. Før vi fikk sende henvisning måtte vi også prøve naturlig med letrozol noen måneder før hun ville sende henvisningen i det hele tatt. 
Lykke til :) 

Anonymkode: effdf...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer var ikke med på noen av mine timer til gyn/utredning . Min gyn sendte rekvisisjon for blodprøve og spermprøve digitalt med hans personnummer, og samme med mine blodprøver. Jeg kunne velge om jeg ville ta mine hos fastlege eller sykehus. Men varierer på hvordan de gjør det.. 

Belag deg på ventetid både på svar på henvisning og første time.. Og deretter ventetid før oppstart. 

Lykke til :)

Anonymkode: 801a1...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må ha tatt spermprøve og blodprøver for henvisningen.  

Anonymkode: 1c549...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...