Gå til innhold

Bruker du Airbnb? Hva syns du gjør "detlilleekstra"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns feks at der er vann i kjøleskap, kaffe, lukter rent, god seng, hilse på verten/vertinnen...hva syns du er viktig?

Anonymkode: f9701...b3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sosial vert som jeg kan prate med og få tips fra. 

Skrevet

Selvfølgelig synes jeg det er topp om det er basisvarer på plass, som toalett- og tørkepapir, kaffe, egg, mel, sukker etc., men det absolutt viktigste for meg i kjøkkensammenheng er at det finnes nok utstyr og servise. Har bodd et par steder hvor det eneste som var i kjøkkenskap og skuffer var 4 glass og 4 frokosttallerkener. Da blir det fort 2 stjerner fra meg, uansett hvor pent og pyntelig det var.

Anonymkode: db0a8...29d

• Liker 1
Skrevet

Spiselige gaver må være forseglet, ellers rører jeg det ikke, men slike ting er uansett ikke viktig.

Setter pris på at det er dopapir, oppvasktabletter og vaskemiddel til vaskemaskin.

Men noe jeg savner hos de fleste Airbnb jeg har leid av er skikkelig innhold i kjøkkenskapene. Det ser ut som de bare har tatt det de har av rester og supplert med noe de fant på loppemarked, det synes jeg er skikkelig ekkelt. F.eks et dyrt hus vi leide i sommer var det knapt to like glass, utslitte kjeler og ymse asjetter med hakk i.

Trenger ikke være dyrt, men sett inn en komplett serie uten skår og fyll på hvis noe blir ødelagt. Rengjør grillen og ha ordentlig bestikk. Det har så mye å si for meg og kan fint heve skåren jeg gir ett hakk.

Anonymkode: d8b84...c02

• Liker 7
Skrevet

Håndklær og sengetøy. Slitsomt å ta med seg når man er på tur, og tar opp mye plass i bagasjen. Basisvarer i kjøkkenskapene som kaffe, sukker osv. 

Anonymkode: 6248e...0b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Selvfølgelig synes jeg det er topp om det er basisvarer på plass, som toalett- og tørkepapir, kaffe, egg, mel, sukker etc., men det absolutt viktigste for meg i kjøkkensammenheng er at det finnes nok utstyr og servise. Har bodd et par steder hvor det eneste som var i kjøkkenskap og skuffer var 4 glass og 4 frokosttallerkener. Da blir det fort 2 stjerner fra meg, uansett hvor pent og pyntelig det var.

Anonymkode: db0a8...29d

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Spiselige gaver må være forseglet, ellers rører jeg det ikke, men slike ting er uansett ikke viktig.

Setter pris på at det er dopapir, oppvasktabletter og vaskemiddel til vaskemaskin.

Men noe jeg savner hos de fleste Airbnb jeg har leid av er skikkelig innhold i kjøkkenskapene. Det ser ut som de bare har tatt det de har av rester og supplert med noe de fant på loppemarked, det synes jeg er skikkelig ekkelt. F.eks et dyrt hus vi leide i sommer var det knapt to like glass, utslitte kjeler og ymse asjetter med hakk i.

Trenger ikke være dyrt, men sett inn en komplett serie uten skår og fyll på hvis noe blir ødelagt. Rengjør grillen og ha ordentlig bestikk. Det har så mye å si for meg og kan fint heve skåren jeg gir ett hakk.

Anonymkode: d8b84...c02

Dette!
All verdens mat og dill i en "velkomstkurv" betyr veldig lite i valg av hus, men det er et absolutt must at det er sengetøy, håndklær og basisvarer som dopapir. 
Jeg har også opplevd å leie et hus der det var sengeplass til 8 (sto oppført som et hus med plass til 8), men kun 4 stoler til spisebordet og 5 melkeglass.... Da får man ikke god score fra meg, i alle fall. 

• Liker 2
Skrevet

For meg er beliggenheten alfa og omega, men jeg styrer unna hus som ser slitte ut, f.eks. sofa som er nedsunket i midten og slamsete dusjforheng med mønster fra 80-tallet :D ,Ikke glad i senger som er oppredd med annet enn lyst, helst hvitt, rent sengetøy. Liker at det ser mest mulig ut som hotellstandard.

Bryr meg ikke noe om mat og velkomstkurv-greier. Er uansett veldig sjelden jeg bruker kjøkkenet på slike steder, spiser måltidene ute når jeg er på reise.

Anonymkode: b8b48...595

• Liker 1
Skrevet

Kaffe er bra,  og at alt er rent. Fint med salt, pepper og raps- eller olivenolje i skapene. 

Anonymkode: f2a8b...0b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Håndklær og sengetøy. Slitsomt å ta med seg når man er på tur

Etter 21 Airbnb-opphold, har jeg fortsatt til gode å oppleve en uten håndklær og sengetøy.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men noe jeg savner hos de fleste Airbnb jeg har leid av er skikkelig innhold i kjøkkenskapene. Det ser ut som de bare har tatt det de har av rester og supplert med noe de fant på loppemarked, det synes jeg er skikkelig ekkelt.

Leste feil.

Endret av Chomsky89
Skrevet
Chomsky89 skrev (3 minutter siden):

Kjøleskapet er jo noe du med dine prefferanser, evt allergier osv.  skal fylle opp.  Å det du eventuelt lar bli igjen "doneres" som regel videre til nestemann.  Når du kommer for 8 dager, så er det mye å forvente at det ligger en klart en overaskelses pakke med varer som vis urørt iløpet av ditt opphold  umiddelbart må fortæres eller kastes når du har dratt. Kjøleskapet er ikke hovedsakelig  et sted for varer som holder seg i 1mnd.

Det står kjøkkenskap, ikke kjøleskap, og refererer til ting kjøpt på loppemarked...

Anonymkode: 2ff78...131

Skrevet

Det må være kaffe, da er jeg nesten helt topp tilfreds! :)  Vil at det skal ha hjemmekoslig følelse, ikke hotellfølelse. Gjerne med fargerike sengeklær og så må det være duk på bordene og litt pynt. Liker ikke sterile minimalistiske bosted. 

Det lille ekstra er om de kan fylle kjøleskapet etter min liste, bake en kake osv. Og personlig kontakt er også veldig bra. Selv liker jeg å bo landlig og finne roen når jeg reiser bort, så er fint med langt til naboer der. 

Anonymkode: d2804...738

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det står kjøkkenskap, ikke kjøleskap, og refererer til ting kjøpt på loppemarked...

Har redigert meldingen, takk.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Chomsky89 said:

Kjøleskapet er jo noe du med dine prefferanser, evt allergier osv.  skal fylle opp.  Å det du eventuelt lar bli igjen "doneres" som regel videre til nestemann.  Når du kommer for 8 dager, så er det mye å forvente at det ligger en klart en overaskelses pakke med varer som vis urørt iløpet av ditt opphold  umiddelbart må fortæres eller kastes når du har dratt. Kjøleskapet er ikke hovedsakelig  et sted for varer som holder seg i 1mnd.

Hehe, tror hun mente servise.. 

Det eneste jeg setter pris på er kaffe eller i hvert fall kaffefilter og gjerne kaffe

Anonymkode: 7d796...c58

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hehe, tror hun mente servise

Jeg leste feil å har alerede redigert den meldingen. Leste kjøkkenskap som kjøleskap.

Endret av Chomsky89
Skrevet
30 minutter siden, Chomsky89 said:

Etter 21 Airbnb-opphold, har jeg fortsatt til gode å oppleve en uten håndklær og sengetøy.

Etter hundrevis av opphold i utlandet har jeg aldri opplevd det heller. Det "verste" jeg har opplevd var at vi (kjærestepar) fikk to håndklær totalt for et 1,5 ukes opphold. Men da kom utleier kjørende med fire til som de hadde vært litt trege med å vaske. I Norge derimot har jeg opplevd det samme som den du siterer et par ganger (på langt færre opphold). Trekker fort 2 stjerner om jeg må handle sengetøy, håndklær, stekespade osv. Booker nå aldri dersom bildene ikke viser disse tingene eller beskrivelsen spesifikt nevner det jeg har behov for. Samme hvis det er balkong men de ikke gidder å ta et bilde fra balkongen. Er den stor nok til en stol? Til fire stoler? Ser man rett i en murvegg? Havet? Jeg vil vite sånt! 

Bortsett fra en vinflaske eller andre små gaver på lengre opphold, så hadde jeg en gang et tredagers opphold med en utleier som skrev melding til meg at han hadde lagt en pakke kondomer i kjøleskapet. Jo, takk... 

Anonymkode: c20b7...196

• Liker 2
Skrevet

Jeg pleier å gjøre ganske god research før jeg booker, og sjekker bilder, beskrivelse og anmeldelser. Mange har feks flere sengeplasser enn stoler rundt bordet, og det er uaktuelt for min del å leie et sted vi ikke kan sitte samlet til måltidene. Jeg styrer også under hjem som er for personlige, med veldig mye nips og pynt, mye farger osv. 

Jeg er generelt glad i mye bilder, og gjerne tegning av planløsningen. Gjerne en beskrivelse av hva hvert soverom inneholder. Det er kjipt å inn/3 først når man er der at to av soveplassene er sofaen i stuen, eller at det er to 3-mannsrom i steden for tre dobbeltrom. Litt avhengig av hvem man reiser med kan både planløsning og hvor de ulike sengeplassene er være av betydning.

Når jeg leier ønsker jeg at det skal være rent og ryddig. Et godt utstyrt kjøkken er bra. En gjenganger er at det er for lite glass, kopper osv. Det er så pussig når man feks ikke finner noen vinglass i det hele tatt, eller at alle glassene man finner er halvlitersglass. Basisvarer, hvertfall krydder, kaffefilter, olje og bakepapir mm setter jeg pris på. 

Hvis jeg skal være mer enn en helg setter jeg pris på at det er et par tomme skuffer el på soverommene slik at man kan pakke ut hvertfall litt.

Jeg blir også glad hvis det er litt informasjon om boligen og området rundt. Det er sjelden jeg har vært borti å få en infopakke, og ofte lurer jeg på opptil flere ting. Hvordan er det med kildesortering (man ser kanskje at det er flere dunker utenfor, men hva skal hvor, er det spesielle poser sol skal brukes osv)? Jeg har også opplevd at jeg må Google for å finne ut hvordan elektriske apparater fungerer (jeg har vært borti flere avanserte kaffemaskiner feks som ikke har vært helt intuitive for oss som er vant til vanlig trakter eller kapsel-maskiner). Wifi passord har jeg flere ganger måtte spørre om.  Tips til ting i nærområdet er også kjekt. I sommer fikk vi flere gode tips fra den ene utleieren til både spisesteder, en bortgjemt lokal Strand og andre ting som vi nesten garantert ikke hadde funnet frem til på egenhånd. Kjempekjekt!

Ellers har jeg egentlig ikke noe behov for å treffe utleier, jeg foretrekker egentlig å ikke møtes. Dialogen kan være via Mail/sms/whatsapp el. Kodelås liker jeg også, så slipper vi å styre med hvor nøkkelen skal være hvis vi er flere i reisefølget som ikke nødvendigvis er sammen hele dagen. 

Anonymkode: 38ea2...1f6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...