Gå til innhold

Jeg satte eplejuicen i overskap for drikkeglass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Til morgen i dag skulle jeg gi den ene ungen drikke, men satte den i overskapet. Jeg oppdaget det et par timer senere, og jeg husker ikke at jeg satte den der! Har aldri gjort slikt før..

Om det er relevant info, så skulle eldstemann på skolen, og yngste på 5 mnd "maset" etter pupp. ( permisjon)

Så da tenker dere sikkert nok hva jeg lurer på. Er jeg begynnende dement? :-( noen som har gjort slikt før?

Nei, dette er ikke en tulletråd. Jeg er litt hobbyhypokonder til tider. 

Anonymkode: ba962...5d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å dra på matbutikk uten handlelapp. Husker alltid det jeg skal. Ts

Skrevet

Ja nå begynner du å bli dement altså..

SLAPP AV....... Jeg har flere ganger glemt fjernkontrollen til TVen i kjøleskapet. Hvorfor? Jo fordi jeg switcher imellom kanaler/filmer på TV, også vil jeg ha noe i kjøleskapet, og legger ikke ifra meg fjernkontrollen FØR jeg går til kjøkkenet. VIPPS, så har man lagt fra seg fjernkontrollen til TVen.

Ett annet eksempel: jeg drev og støvtørket med en fuktig klut her forrige helg. Plutselig har jeg lagt fra meg den kluten en plass. og jeg finner den ikke igjen... og nei, jeg har FORTSATT ikke funnet den, tross til jeg har tråkket opp løpya jeg vasket 999 ganger. 

SÅ PUST.......... DU ER NORMAL. 

Anonymkode: 81857...251

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje du bare var litt distre, jeg har en mann som setter ting overalt og ikke husker at han har satt det der fordi han har for mye å tenke på akkurat da.. Finner for eksempel glassene hos serviset og panner i skapet for bakeboller osv når han har plukket ut av oppvaskmaskinen - skal sies at tingene har hatt "sin plass" siden vi flyttet inn for 12 år siden så det er ikke akkurat at tingene har flyttet plass i innredningen heller - han er bare ikke helt "Med" i hodet på handlingene fordi tankene er andre steder.. 

Anonymkode: cc158...890

Skrevet

Merkelig at du ikke har hørt om ammetåke.. 

Anonymkode: d8b82...3e1

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Sånt skjer. Jeg puttet hundematen i fryseren her forleden dag, etter at jeg hadde foret hunden. Hjernen tar mange avgjørelser på automatikk, ingenting å være redd for.

Skrevet

Hvis du tar dette som ett tegn på demens, vil det da si at du aldri tidligere i ditt liv har satt noe på feil plass? Du har aldri glemt noe, eller surret med noe som helst? 

Anonymkode: 46e83...12d

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Endret av Eplejuice123
Skrevet

Du har ammetåke!

Tror egentlig ikke at det handler om selve ammingen, men belastningen ved å ha to mini-mennesker som er totalt avhengig av deg. Så da må hjernen prioritere hva som er viktig. Evolusjonsmessig er en sulten baby ganske mye viktigere enn hvilke skap du ha på kjøkkenet, eller hvor du legger fjernkontrollen.

Jeg har for eksempel gjort to barn klare for skole, med mat, klær og utstyr, men brillene mine er borte fra jordens overflate.

Anonymkode: f3641...861

• Liker 1
Skrevet

Nei, du er ikke på vei til å bli dement. Dette er husnissens verk. Jeg antar du glemte å gi ham risgrøt til jul? Da har du bare deg selv å takke for ugangen han finner på, og så får du heller huske det til jul i år.

Anonymkode: 5496d...83b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du tar dette som ett tegn på demens, vil det da si at du aldri tidligere i ditt liv har satt noe på feil plass? Du har aldri glemt noe, eller surret med noe som helst? 

Jo, jeg er til tider ganske distré.  Men nei, jeg har aldri gjort lignende som den juicen. Men jeg glemmer å ta med mobilen, eller glemmer den overalt hjemme. (Men jeg har 4 unger, alle skal ha sitt. ) ts

Skrevet

Nei, du er ikke på vei til å bli dement. Dette er husnissens verk. Jeg antar du glemte å gi ham risgrøt til jul? Da har du bare deg selv å takke for ugangen han finner på, og så får du heller huske det til jul i år.

Hehe. Ja. Er det en slektning av de som bor i klesskapet mitt og syr om klærne mindre? Ts

• Hjerte 2
Skrevet

Takk for svar folkens! Det er helt ok å lese om folks sine historier om glemsel. Så bare kom med dem! ❤️ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja nå begynner du å bli dement altså..

SLAPP AV....... Jeg har flere ganger glemt fjernkontrollen til TVen i kjøleskapet. Hvorfor? Jo fordi jeg switcher imellom kanaler/filmer på TV, også vil jeg ha noe i kjøleskapet, og legger ikke ifra meg fjernkontrollen FØR jeg går til kjøkkenet. VIPPS, så har man lagt fra seg fjernkontrollen til TVen.

Ett annet eksempel: jeg drev og støvtørket med en fuktig klut her forrige helg. Plutselig har jeg lagt fra meg den kluten en plass. og jeg finner den ikke igjen... og nei, jeg har FORTSATT ikke funnet den, tross til jeg har tråkket opp løpya jeg vasket 999 ganger. 

SÅ PUST.......... DU ER NORMAL. 

Anonymkode: 81857...251

Takk for at du deler ❤️ ts

Skrevet

Hehe. Ja. Er det en slektning av de som bor i klesskapet mitt og syr om klærne mindre? Ts

Ja.

En annen fjern slektning av nissen som gjemmer bort bilnøklene, brillene, og alt annet du trenger de dagene du har det travelt med å komme ut døra.

Men hjernetåke, jeg holdt på å pakke ut handleposer, og la mobilen i kjøleskapet i stedet for pålegget, mens jeg snakket i den... den jeg snakket med ble litt forvirret da det plutselig ble stille.

Anonymkode: f8f76...e55

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg gjorde noe lignende for et par dager siden, og jeg har ikke barn. Dette er er ikke ammetåke en gang, det er en helt normal handling som mange mennesker gjør veldig ofte.

Anonymkode: c4efc...964

Skrevet

Det er en storfamilie ja :nisse: 

Alle har dem i større eller mindre grad. Jeg har i likhet med deg noen som syr om klærne mine.
Brillene mine lar de som regel være i fred, men fjernkontrollen har jeg funnet igjen på de merkeligste plasser.
Favoritten deres er tøflene mine; jeg setter dem fra meg nede i underetasjen, men finner dem igjen inne på soverommet eller i stua. 

• Liker 1
Skrevet

Fort gjort når man har tankene andre steder for hvem som helst, og særlig når man går rundt i ammetåka😅

Anonymkode: 420de...7a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, jeg er til tider ganske distré.  Men nei, jeg har aldri gjort lignende som den juicen. Men jeg glemmer å ta med mobilen, eller glemmer den overalt hjemme. (Men jeg har 4 unger, alle skal ha sitt. ) ts

Hvorfor er det å plassere en juicepakke feil mer tegn på sykdom enn å glemme telefonen sin? 
Hvis du generelt er distre, hvorfor er denne juicepakken sykdomstegn? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor er det å plassere en juicepakke feil mer tegn på sykdom enn å glemme telefonen sin? 
Hvis du generelt er distre, hvorfor er denne juicepakken sykdomstegn? 

Fordi det å glemme så åpenbart hvor juicen ( eller hva som helst) skal stå, er jo en annen måte å glemme på enn å ta med mobilen? Hadde jeg lagt den i fryseren hadde jeg stusset like mye. En mobil har ikke en bestemt plass den skal ligge, den " er bare med". Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...