AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #1 Skrevet 23. august 2023 Tilhører sykehuset Vestfold(Tønsberg) og ble henvist fra jordmor i uke 7. Fikk brev fra sykehuset samme dag, om at jeg rett på time innen 10.oktober (da er jeg 16, nesten 17 uker). Er det vanlig at de ikke klarer å levere tidlig ultralyd til alle? Tidlig og ordinær blir jo omtrent på samme tid. Har ikke fått tildelt time, bare beskjed om at jeg har rett på time innen en dato. Trodde jeg skulle ha rett på dette innen uke 14. I mitt første svangerskap fikk jeg tildelt time til ordinær ultralyd samme dag som jeg ble henvist, dette var i Oslo. Fikk da time til ordinær ultralyd i uke 18, og jordmor sendte henvisningen i uke 12. Noen som vil dele sine erfaringer? Anonymkode: a958e...b41
Tjoheiii Skrevet 23. august 2023 #2 Skrevet 23. august 2023 Jeg var hos jordmor i uke 8 og fikk tidlig ultralyd i uke 12. Uke 16-17 er jo altfor sent for tidlig ultralyd❤️ ville tatt kontakt med dem, kanskje du i det minste får stå på venteliste hvis det dukker opp en ledig time
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #3 Skrevet 23. august 2023 Ville ringt sykehuset og spurt. Kan jo være en feil? Trodde det var mellom uke 12 og 14 man skulle ha tidlig ultralyd. Vet i alle fall at min lege slet litt med hvilken term han skulle bruke for når han henviste meg til tidlig ul som han mente jeg skulle ha i uke 7-8 ettersom jeg hadde hatt flere spontanaborter så fikk jeg time til i uke 13. Ham måtte kalle det for tidlig tidlig ul/ ekstra tidlig Anonymkode: 0b780...e19
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #4 Skrevet 23. august 2023 Er satt opp på TUL 12+1 på St. Olavs. Fikk første time hos jordmor 9+0. Jeg er nå 6+6. Betalte for privat TUL 6+4. Anonymkode: 59ca5...589
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #5 Skrevet 23. august 2023 Ja det var litt sent for å kunne kalle det tidlig ultralyd. Da er du jo mer over i tiden hvor du skal få ultralyd nr. 2. Jeg bor i Bærum og fikk den første rundt uke 13/14, og den andre var vel nærmere uke 20. Men det skal sies at jeg ikke løp til legen straks jeg fant ut at jeg var gravid, så kunne muligens fått tid et par uker før om jeg var tidligere ute. Hvis jeg har forstått det rett, så er det et tidsvindu hvor de kan se den nakkefolden som indikerer enkelte kromosomfeil, og hvis du venter for lenge med ultralyd er ikke den lenger synlig hos de barna som har dette. For meg var det litt av poenget med tidlig ultralyd, selv om jeg vet at det ikke er noe 100% sikkert svar man får der. Anonymkode: 445ff...4e5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #6 Skrevet 23. august 2023 Kopiert fra helsenorge.no: «Alle gravide skal få tilbud om ultralydundersøkelse i uke 11 til 14. Tilbudet er etablert i alle helseregioner og gis gjennom den offentlige helsetjenesten, og er gratis. De fleste vil få tilbudet ved sitt lokalsykehus. Du får mer informasjon om ditt lokale tilbud når du er på den første svangerskapskonsultasjonen.» Anonymkode: 445ff...4e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå