Gå til innhold

Hvor gammel var din mann når dere fikk siste barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min man kommer til å være 42 år når barn nummer tre kommer om noen mnd. Han føler seg ikke gammel sånn ellers, blir til og med spurt om leg på polet😅 Han har et veldig ungt utseende og er sporty. Men når det kommer til å bli far for siste gang i en alder av 42 så har han plutselig begynt å prate om at han kommer til å være eldste pappaen i bhg og skolen osv. Vi bor i liten by, så det kam jo forsåvidt hende. Men hallo, er han så steingammel da?? 😅 Han gleder seg heldigvis tiø barnet kommer altså, men plutselig så følte han seg så gammel. Hvor gammel var din mann med siste barnet? 

Anonymkode: 90028...e8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann var 26 med vår første, og 46 med vår siste😂(vi har 2 barn imellom også) 

42 er ikke gammelt lengere. Det hadde virket mye eldre for 20 år siden, da folk fikk barn mye tidligere. 

Anonymkode: 55573...dc2

• Liker 3
Skrevet

28.

Anonymkode: da5f3...64d

Skrevet

Eksen var 41 da yngste ble født. Han fikk ikke oppleve 8-årsdagen.

Anonymkode: 79ab2...f67

• Hjerte 8
Skrevet

28 år var han da sistemann ble født. 26 år med førstemann 

Anonymkode: cb8cb...831

Skrevet

36 år når sistemann ble født, 21 da vi fikk det første. Vi skulle ha tre, men det ble fem. Han steriliserte seg etter nummer fem. Minste er fire år nå. Vi er langt fra eldst på foreldremøtene.

Anonymkode: f7ddd...c13

Skrevet

33 år.

Vi hadde personlig satt grensa på 35, siste måtte være født når vi fylte det. 

Anonymkode: 9311a...176

• Liker 3
Skrevet

34

Anonymkode: 27644...0db

Skrevet

35, men vi har kaanskje lyst på tredjemann om noen år, da vil han være 38-40.

Kjenner forøvrig en som venter barn nå som er over 50. Han er også sprek for alderen og ser litt yngre ut, men samtidig så vil han nok tydelig være blant de eldste pappaene i barnehagen. 

Anonymkode: e57b8...c03

Skrevet

43 og verdens beste pappa ❤️

Anonymkode: c75ca...46e

• Hjerte 1
Skrevet

Han var 45, jeg 39. Prevensjon sviktet men vi valgte å beholde. Hun er 11 nå, så mannen nærmer seg 60 men vi syns hun holder oss ung. Jeg er glad vi fikk henne, men skal innrømme at det første 2 år var mye hardere enn da vi fikk våre første to barn.

Anonymkode: fd75f...6b7

Skrevet

25 og trebarnsfar. Sterilisert, så han får ikke flere

Anonymkode: 7b195...3fc

Skrevet

Han var 28 når sistemann ble født. Jeg var 26.

For vår egen del ønsket vi å være ferdig med å få barn før vi var i 30 årene, men det er jo opp til en hver å vurdere for seg selv utifra sin situasjon. 

Selv om 43 er over snittet, så tenker jeg at han på ingen måte er unormalt gammel. Selv om han kanskje blir blant de eldste så tror jeg ikke det vil skille seg nevneverdig ut. Og jeg ser ingenting negativt i det, så lenge han holder seg i god form. Han vil sikkert være en moden, trygg og avslappet far.

Anonymkode: 224fb...1d9

Skrevet

41 år

Anonymkode: 6b560...810

Skrevet

38

Anonymkode: aed56...b5a

Skrevet

Om alt går etter planen er han 38 😊

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Det hadde virket mye eldre for 20 år siden, da folk fikk barn mye tidligere. 

Anonymkode: 55573...dc2

Ikke nødvendigvis. Min morfar ble far da han var 44 år, min farfar da han var 46. 

Anonymkode: 5ce17...575

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Mannen min var 31 når andremann ble født. Min far var 40 når han fikk sistemann. Han er i 50 årene nå og tydelig sliten 😅

Skrevet

Min var 44 med nr 2. Vi skulle ønsket han var yngre, men vi møttes sent i livet, og sånn ble det.

Anonymkode: 4f607...643

• Hjerte 1
Skrevet

Han var 42. For øvrig skiller han seg ikke på noen måte ut aldersmessig i forhold til andre fedre, men her i Oslo-området er gjerne folk litt eldre enn resten av landet når de får barn (så her er det de som fikk barn som veldig unge som skiller seg kraftig ut) så det kan sikkert oppleves annerledes andre steder og det er heller ikke uvanlig at noen får barn med ny partner etter en skilsmisse. De som tror at man er sliten og slapp i 40- og 50-årene og derfor er mindre i stand til å holde tritt med og aktivisere barn må jeg innrømme at jeg ler litt av. Litt som tenåringer som tror livet omtrent er over etter 30.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...