Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

inafor eller ikke. Ser andre foreldre har gjort det,,

Anonymkode: 7205b...a0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke innafor

Anonymkode: e33bc...1a6

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei, det syns jeg ikke er greit.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Var det jeg tenkte, spesielt at andre forelder har gjort det.

Skrevet

Her har læreren lagt til alle foreldrene. Jeg synes det er veldig spesielt og har ikke godkjent.

• Liker 5
Skrevet

Jeg legger ikke til foreldre på facebook, nei. Likevel har jeg noen foreldre som venner der og på andre sosiale medier, men det er fordi vi er i samme omgangskrets eller er venner på fritiden. Jeg er ikke glad i å avvise venneforespørsler heller, og får mange fra både foreldre og elever på facebook, instagram og snapchat. Det føles litt ubehagelig, så fint om folk som bare kjenner meg som lærer slutter med det... 😅

Anonymkode: aa060...a01

• Liker 6
Skrevet

Spørs om man kjenner læreren også utenom relasjonen via skolen, tenker jeg? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, ikke greit. Man skiller mellom jobb og privatliv. Ikke legg til læreren, legen, tannlegen, fysioterapeuten, trenings-instruktøren, osv. Jeg vet at det er mange som gjør det, spesielt sistnevnte, men det er ikke riktig. Man kan lage sider av typen "tannpleier Hanne", "Elins klasse", "Torills fysioterapi", som andre kan følge og kommentere, men å legge dem til som venner er feil. 

• Nyttig 3
Skrevet

Er lærer på vgs. Legger ikke til elever eller foresatte på sosiale medier. Med mindre jeg har en annen relasjon til dem også. Men godtar forespørsler fra tidligere elever. Det er bare hyggelig.

Anonymkode: 0847e...102

• Liker 5
Skrevet
Millimani skrev (1 time siden):

Nei, ikke greit. Man skiller mellom jobb og privatliv. Ikke legg til læreren, legen, tannlegen, fysioterapeuten, trenings-instruktøren, osv. Jeg vet at det er mange som gjør det, spesielt sistnevnte, men det er ikke riktig. Man kan lage sider av typen "tannpleier Hanne", "Elins klasse", "Torills fysioterapi", som andre kan følge og kommentere, men å legge dem til som venner er feil. 

Både legen, fysioterapeuten og tannlegen har lagt til meg, og jeg godkjent. Men vi bor på et lite sted. Alle kjenner alle privat. 

Anonymkode: a479d...b26

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Både legen, fysioterapeuten og tannlegen har lagt til meg, og jeg godkjent. Men vi bor på et lite sted. Alle kjenner alle privat. 

Anonymkode: a479d...b26

På sånne små steder blir det noe annet ja :) 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Var det jeg tenkte, spesielt at andre forelder har gjort det.

Jeg la til en lærer fordi jeg fikk opp henne som forslag till venn og så at flere av de andre foreldrene i klassen var også venn med henne på fb. Men jeg angrer litt etterpå for tanken slo meg at de kjente kanskje hverandre fra før av, så jeg følte meg litt dum ja i ettertid 🙈

Anonymkode: 882ee...9ab

• Liker 1
Skrevet

Det er bare greit hvis man har en relasjon til læreren utenom rollen som lærer. 

Anonymkode: dbd7b...450

Skrevet

NEI, hverken foreldre eller elever.

• Liker 1
Skrevet

Det er generelt en uting å legge til noen man kun har et profesjonelt forhold til. Jeg ønsker hvertfall ikke å ha den type kontakter på Facebook. 

Anonymkode: b691b...1d6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.8.2023 den 10.48):

Er lærer på vgs. Legger ikke til elever eller foresatte på sosiale medier. Med mindre jeg har en annen relasjon til dem også. Men godtar forespørsler fra tidligere elever. Det er bare hyggelig.

Anonymkode: 0847e...102

Dette ☝️

Er selv lærer på vgs. Har flere tidligere elever på vennelista, men de ble lagt til etter at de sluttet på skolen (og etter forespørsel fra elevene). Kjempekoselig når elever vil holde kontakten i ettertid 😊

Anonymkode: f27e3...3aa

• Liker 1
Skrevet

Kjem heilt an på situasjonen. Eg har den eine læraren til eldstebarnet mitt på fb, fordi ho er mor til ei venninne av yngstebarnet. Har ikkje lagt til den andre læraren hennar, fordi vi ikkje har ein personleg relasjon.

Anonymkode: 88217...5e3

Skrevet

Det skal man være forsiktig med. Har sett at noen lærere er ganske ivrige på å holde kontakten med elever etter de er ferdige på skolen, og legger dem til på Facebook. Det går stort sett bra, men man bør være varsom. Går sikkert greit at elever legger til lærere etter de er ferdige på den skolen, men de bør aldri bli venner på Facebook mens de går på skolen.

Anonymkode: 60aba...0dd

Skrevet

Nei, tenker jeg. Med mindre man omgås ellers, f.eks. hvis man bor på et lite sted. 

Anonymkode: 88e39...68e

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det.

Anonymkode: 1e535...faf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...