Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på når man bør dra til fastlegen/jordmor første gang for å rekke å komme inn til den tidlige ultralyd på sjukehuset?

Anonymkode: 305f0...154

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ringte jordmord og de prøver å gi første time fra 6 uker i vår kommunne men de hadde ikke ledig så fort, så blir ved 7+4 og TUL offentlig er vel fra 11 uker så håper på å rekke det greit.

Anonymkode: 0db07...9da

Skrevet

Står også på helsenorge at fastlege bør gi en time innen en uke, men hos min var det ikke snakk om, han hadde ikke ledig på 4 uker.. fikk tilbud om å gå til en tilfeldig fastlege som har ledig først men da ringte jeg heller jordmord kontoret.

Anonymkode: 0db07...9da

Skrevet

Har ikke fått time til hverken fastlege eller jordmor før uke 12 ca. Men ringte legekontoret og sa at jeg trengte en time for henvisning til den tidlig ultralyden (dette var akkurat når de starta med offentlig tidlig ultralyd), da fikk jeg en ringetime. Sa bare at jeg trengte henvisning dit. Også skrev hun det, og det var det. Trenger ikke en fysisk time for den henvisningen. Er en gravid. Så et en gravid. Iallefall var det slik for meg. Men det er såpass nytt, at en bør nok påpeke at det er derfor en trenger å snakke med legen så tidlig. Ellers kan du ende opp med å ikke få time før rundt uke 12.

Anonymkode: 50baf...7b9

Skrevet

Var hos legen i uke 10, fikk inkallelse fra Kalnes 3 dager senere med time i uke 12. Følte selv det var knapt med tid, men det var visst ikke det :P

Skrevet

Var hos jordmor ved helsestasjonen i uke, hun henviste til TUL ved sykehuset i uke 7, men fikk svar fra sykehuset om time i oktober. Da er jeg 16 uker… Helt meningsløst. Dro privat og skal på en til privat. Ser ikke poenget med tidlig ultralyd i uke 16 og ordinær ultralyd i uke 18. I Vestfold klarer de åpenbart ikke å tilby ultralyd etter nye retningslinjer… Flere som har opplevd samme? Har de så dårlig kapasitet? 

Da jeg bodde i Oslo fikk jeg henvisning til ordninger ultralyd i uke 12(første møte med jordmor), fikk svar fra sykehuset to dager senere om time til ordinær ultralyd i uke 18. Dro privat i uke 7 og 12. 

Anonymkode: 027a8...bd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...