AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #1 Del Skrevet 23. august 2023 Jeg og mannen min er 29 og 31 år. Vi begynte å prøve å bli gravid når vi var 21 og 23 år så vi har prøv i ca 8 år nå. Dette er inkludert å prøve selv i nesten 2 år før vi tok en utredning og fant ut at mannen min ikke produserer sædceller, vi ble da søkt til assistert befruktning gjennom det offentlige men fikk beskjed om at det var lang ventetid så vi ønsket å prøve ivf hos privat klinikk i mellomtiden. Vi kjøpte da en 3 pakning m /donor. Hadde hos den private klinikken 3 uttak og tilsammen 18 innsett (fikk masse fine blastocyster på frys på hvert forsøk) ble aldri gravid. Så kom vi inn til forsøk i det offentlige og det fikk vi 3 ivf forsøk (dem ønsket egentlig å gi oss insemineringsforsøk men pga jeg hadde så mange negative forsøk hos en privat klinikk gikk vi direkte over på ivf.) Heller ikke i det offentlige funket det. Nå har vi brukt 8 år av livene våre på å prøve å bli gravid og ingenting funker. Jeg er normalvektig, har en bmi på 23. Sunn livstil, trener normalt og ingen sykdommer. Vi er så oppgitt og vet ikke hva vi skal gjøre. Vi klarer ikke å se for oss ett liv uten barn Anonymkode: 1274b...51d 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #2 Del Skrevet 23. august 2023 Vet du om kroppen din er mottakelig for graviditet? Det er ingen som har garanti for at kroppen klarer å ta imot. Anonymkode: 918ac...05f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #3 Del Skrevet 23. august 2023 Det kan jo tyde på at hverken du eller mannen din er egnet for reproduksjon. Hva med å begynne å tenke på adoptivbarn eller fosterbarn? Anonymkode: e876b...d58 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #4 Del Skrevet 23. august 2023 Har du fått utredning av livmor etc? Anonymkode: 06633...d5a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #5 Del Skrevet 23. august 2023 Har du blitt sjekket for kroniske betennelser e.l.? Vil bare si at dere har all min medfølelse! Det må være utrolig tøft å stå i. ❤️ Anonymkode: 4e2cf...4a4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #6 Del Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan jo tyde på at hverken du eller mannen din er egnet for reproduksjon. Hva med å begynne å tenke på adoptivbarn eller fosterbarn? Anonymkode: e876b...d58 Folk vinner i Lotto, det kan faktisk være tilfeldigheter som gjør at TS ikke blir gravid, ren uflaks rett og slett. Det du sa her er slemt!!! Og jeg tror du vet det, for det å foreslå adopsjon eller fosterbarn vet alle folk nå at man ikke skal foreslå for ufrivillig barnløse. Du har klart å svare akkurat som et bevisst troll ville ha svart. Anonymkode: 06bba...87b 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #7 Del Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan jo tyde på at hverken du eller mannen din er egnet for reproduksjon. Hva med å begynne å tenke på adoptivbarn eller fosterbarn? Anonymkode: e876b...d58 Troll Anonymkode: 3c6b7...869 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #8 Del Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Folk vinner i Lotto, det kan faktisk være tilfeldigheter som gjør at TS ikke blir gravid, ren uflaks rett og slett. Det du sa her er slemt!!! Og jeg tror du vet det, for det å foreslå adopsjon eller fosterbarn vet alle folk nå at man ikke skal foreslå for ufrivillig barnløse. Du har klart å svare akkurat som et bevisst troll ville ha svart. Anonymkode: 06bba...87b Jeg er enig i at kommentaren var på kanten. Det var ikke meg. Og jeg unner ts av hele mitt hjerte å bli gravid. Men jeg ser ikke på det som negativt å foreslå adopsjon, det er også en måte å bli forelder på, og det kan ta lang tid. Anonymkode: b6845...7b4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #9 Del Skrevet 23. august 2023 ❤ Anonymkode: a9dd1...805 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #10 Del Skrevet 23. august 2023 Jeg synes ikke kommentaren over her var spesielt slem. Noen menneskekropper er rett og slett ikke laget for reproduksjon, og JA det kan være en stor sorg for de det gjelder. Men livet er ikke over eller ødelagt av den grunn. Det finnes ekstremt mange muligheter for mennesker som ønsker barn men som ikke kan produsere dem selv. Adopsjon er selvsagt en mulighet, men også fosterhjem. I stedet for å bruke enda flere år av livene deres på å ruinere dere økonomisk, slite ut psyken og parforholdet - vil det ikke være bedre å nå se på andre muligheter for å bli foreldre? Dere er unge og friske og har mange muligheter. Anonymkode: be2e1...966 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millinea Skrevet 23. august 2023 #11 Del Skrevet 23. august 2023 Har du en stressende/høyintensiv jobb? Vi forsøkte i maaange år og var henvist til ivf, men da jeg ble sykemeldt fra jobben så gikk det knapt 2 mnd før vi ble gravide... Alle på jobben har slitt årevis med å bli gravide og måtte få hjelp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #12 Del Skrevet 23. august 2023 For sikkerhets skyld kan du sjekke deg for cøliaki, om du ikke allerede har gjort det. Udiagnostisert cøliaki kan nemlig påvirke evnen til å bli gravid, og man kan ha cøliaki uten å ha de klassiske symptomene. Anonymkode: ad14d...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #13 Del Skrevet 23. august 2023 Millinea skrev (7 minutter siden): Har du en stressende/høyintensiv jobb? Vi forsøkte i maaange år og var henvist til ivf, men da jeg ble sykemeldt fra jobben så gikk det knapt 2 mnd før vi ble gravide... Alle på jobben har slitt årevis med å bli gravide og måtte få hjelp. Jeg selv har en stressende jobb innenfor helse. Alle andre kollegaer blir gravide rett som det er. Det å være ufrivillig barnløs er stress i seg selv og også være gjennom ivf. Helt normalt å stresse. Dummeste man hører er : ikke stress, da blir du gravid Anonymkode: 3c6b7...869 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #14 Del Skrevet 23. august 2023 Ja jeg har blitt utredet for alt mulig, dette er noe av det jeg har vært gjennom for å sjekke om det kan være noe. Hysteroskopi Lapraskopi Sendt mensblod til hellas Sjekket ph verdi mange ganger Tatt x antall celleprøver og vevsprøver Tatt massevis av blodprøver Tatt bæsje og tisseprøver Alt som gynekolog og fastlege har kommet på å sjekke, har vi gjort. Anonymkode: 1274b...51d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #15 Del Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja jeg har blitt utredet for alt mulig, dette er noe av det jeg har vært gjennom for å sjekke om det kan være noe. Hysteroskopi Lapraskopi Sendt mensblod til hellas Sjekket ph verdi mange ganger Tatt x antall celleprøver og vevsprøver Tatt massevis av blodprøver Tatt bæsje og tisseprøver Alt som gynekolog og fastlege har kommet på å sjekke, har vi gjort. Anonymkode: 1274b...51d ❤️ Har du prøvd prednisolon, blodfortynnende? Anonymkode: 3c6b7...869 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #16 Del Skrevet 23. august 2023 Vel, jeg vil råde dere til å snakke sammen om hvordan dere vil bruke de neste årene. Hvor lenge skal man holde på med IVF og når skal man sette strek? Kan man se for seg å adoptere, eller bli fosterhjem? Anonymkode: ffe28...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #17 Del Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ❤️ Har du prøvd prednisolon, blodfortynnende? Anonymkode: 3c6b7...869 Ja, både høy dose prednisolon og lavdose Anonymkode: 1274b...51d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #18 Del Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vel, jeg vil råde dere til å snakke sammen om hvordan dere vil bruke de neste årene. Hvor lenge skal man holde på med IVF og når skal man sette strek? Kan man se for seg å adoptere, eller bli fosterhjem? Anonymkode: ffe28...381 Tror du ikke vi som par har hatt slike samtaler? HI. Anonymkode: 1274b...51d 4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #19 Del Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk vinner i Lotto, det kan faktisk være tilfeldigheter som gjør at TS ikke blir gravid, ren uflaks rett og slett. Det du sa her er slemt!!! Og jeg tror du vet det, for det å foreslå adopsjon eller fosterbarn vet alle folk nå at man ikke skal foreslå for ufrivillig barnløse. Du har klart å svare akkurat som et bevisst troll ville ha svart. Anonymkode: 06bba...87b Du store. Anonymkode: f3146...69e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #20 Del Skrevet 23. august 2023 Jeg jobbet en gang med et par som dere. Ingenting var galt, men det ble ikke barn. Så ble det slutt, og begge ble gravide på under ett år med hver sin nye kjæreste. Noen kropper er bare ikke kompatible. 🙄 Anonymkode: 516e7...fd9 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå