AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #1 Skrevet 23. august 2023 Om barnet mitt blir mobbet på skolen og i fritiden av samme elev, kan jeg sende melding til læreren om at den andre eleven har truet på fritidien å banke barnet mitt på skolen neste dag. Dette er et hypotetisk spørsmål. Anonymkode: 777e8...cc9
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #2 Skrevet 23. august 2023 Du tar selvfølgelig kontakt med læreren med en gang. Skriver en mail der du forklarer hva som er blitt sagt og gjort og om de på skolen kan holde øynene ekstra åpne slik at det blir oppdaget om det fortsetter. Anonymkode: 26dfa...88f 8
Mt3 Skrevet 23. august 2023 #3 Skrevet 23. august 2023 Klart det, selv om trusselen utstedes utenfor skoletiden så gjelder den jo for skoletiden. Og så lenge mobbingen pågår både på skolen og på fritiden så angår det jo skolen. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #4 Skrevet 23. august 2023 Som lærer er dette absolutt noe jeg vil vite! Anonymkode: 26b2d...49e 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #5 Skrevet 23. august 2023 Hvorfor sender du barnet på skolen når det er truet med vold? Hadde du gått på jobb dersom kollegaen din hadde gitt beskjed om at du blir banket i lunsjen? Anonymkode: a2d06...300 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #6 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor sender du barnet på skolen når det er truet med vold? Hadde du gått på jobb dersom kollegaen din hadde gitt beskjed om at du blir banket i lunsjen? Anonymkode: a2d06...300 Skrev hypotetisk spørsmål. Som betyr det har ikke skjedd. Anonymkode: 777e8...cc9
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #7 Skrevet 23. august 2023 Da jeg var lærer hadde vi en regel om at man kunne ta kontakt på telefon dersom noe hastet. I dette tilfellet hadde jeg forventet at foresatt sendte meg en melding med kort forklaring, og bedt meg ringe opp så fort som mulig. Slikt må man få vite om i forkant av skoledagen, så man får tid til å legge en plan og informere andre ansatte ved skolen. Det er også viktig å få gitt ut beskjed til de som har inspeksjon ute sammen med elevene i tiden før skoledagen starter, eventuelt planlegge å sette inn ekstra tilsyn. Å sende en mail kan føre til at lærer ikke får beskjeden før like før skolestart, og dermed ikke får god nok tid til å informere og planlegge. Anonymkode: 98747...3e8 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #8 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Skrev hypotetisk spørsmål. Som betyr det har ikke skjedd. Anonymkode: 777e8...cc9 Hvorfor lurer du på det da? Anonymkode: 9e696...f93 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #9 Skrevet 23. august 2023 Send melding til lærer, og be om å bli oppringt ! Det er viktig å trygge skolehverdagen til barnet ditt. Og det er også viktig at den andre eleven blir stilt til ansvar og foreldrene likeså . På vår uskole blir mobbing anmeldt etter det vi ble opplyst Anonymkode: b6985...063
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #10 Skrevet 23. august 2023 Send en melding. Spør om lærer kan ringe deg opp før 1. time, evt skriver du det som det er. Også kan det være lurt å kontakte foreldrene til denne mobberen for å informere også. Anonymkode: db0ba...aa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå