Gå til innhold

Kvalm og brekninger resten av dagen av tannpuss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått et problem og det er at jeg blir veldig kvalm og lett brekker meg resten av dagen av tannpussing. Det er så ille at jeg nesten kastet opp på gaten da jeg knøt et skjerf litt hardt, det var bare litt borti halsen min, så brøt helvete løst. 

Først trodde jeg at jeg var gravid eller syk, men har nå forstått at det er tannpussinga. I dag har jeg ikke pusset tennene enda og føler meg helt fin, gruer meg.

Noen som har erfaring? 

Anonymkode: 83d64...fb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hatt noen traumatiske opplevelser i det siste?

Tror uansett jeg ville tatt det med legen, ta noen blodprøver og få sjekket stoffskiftet med det samme.

Anonymkode: 8d7ba...215

Skrevet

Jeg også. Det var helt ekstremt. Prøv å bytte tannkrem. Det hjalp for min del. 

Anonymkode: 84764...12f

Skrevet

jeg var kvalm av tannpaste i begge av mine graviditeter, men etter min andre graviditet, har det aldri gått helt over. Det er noen tannpaster (jeg antar, pga lukt) som jeg ikke lengre kan bruke. F.eks. Zendium. Men bare for å teste, kjøp Rema sin tannpaste, den er billig, og den har veldig mild smak og lukt, ingen utpreget sterkt mint smak. Se om det funker, å bytte tannpaste? 

Anonymkode: 5c99b...74c

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du hatt noen traumatiske opplevelser i det siste?

Tror uansett jeg ville tatt det med legen, ta noen blodprøver og få sjekket stoffskiftet med det samme.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg også. Det var helt ekstremt. Prøv å bytte tannkrem. Det hjalp for min del. 

Anonymkode: 84764...12f

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

jeg var kvalm av tannpaste i begge av mine graviditeter, men etter min andre graviditet, har det aldri gått helt over. Det er noen tannpaster (jeg antar, pga lukt) som jeg ikke lengre kan bruke. F.eks. Zendium. Men bare for å teste, kjøp Rema sin tannpaste, den er billig, og den har veldig mild smak og lukt, ingen utpreget sterkt mint smak. Se om det funker, å bytte tannpaste? 

Anonymkode: 5c99b...74c

Ja faktisk, det var en periode med veldig mye stress og er vel litt det enda. Men tannpussinga utløser kvalmen. 

Har ikke prøvd å bytte tannkrem, men skal prøve og håper. Det ødelegger jo hele dagen 

Skrevet

Bytt tannkrem, eller puss uten tannkrem. Eller la være å pusse tennene om morgenen.

Skrevet
aksase skrev (3 minutter siden):

Bytt tannkrem, eller puss uten tannkrem. Eller la være å pusse tennene om morgenen.

Det er egentlig det jeg vil mest av alt hvis det ikke går å bytte, men redd det stinker av munnen min 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er egentlig det jeg vil mest av alt hvis det ikke går å bytte, men redd det stinker av munnen min 🙈

Kan du bruke munnskyll som listerine isteden?

Anonymkode: b1bca...7f6

Skrevet

Bruk tanntråd, det er noe av det viktigste med munnhygiene. Og som andre sier, bytt tannkrem. Jeg går og spytter og gulper av flere typer tannkrem, så prøv og finn en som er mer naturlig og uten sls. Kanskje zendium e.l, hør på apoteket eller hos tannlegen. Det holder også med veldig lite tannkrem. 

Anonymkode: 7ca2f...293

Skrevet

Kan du bruke munnskyll som listerine isteden?

Anonymkode: b1bca...7f6

Bruk tanntråd, det er noe av det viktigste med munnhygiene. Og som andre sier, bytt tannkrem. Jeg går og spytter og gulper av flere typer tannkrem, så prøv og finn en som er mer naturlig og uten sls. Kanskje zendium e.l, hør på apoteket eller hos tannlegen. Det holder også med veldig lite tannkrem. 

Takk for tips! Tanntråd og munnskyll går, men så begynner jeg å pusse og slimet blir tykkere og jeg brekkes, og den lette brekningsfølelsen varer utover bare.. skal prøve anna tannkrem og mindre 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk for tips! Tanntråd og munnskyll går, men så begynner jeg å pusse og slimet blir tykkere og jeg brekkes, og den lette brekningsfølelsen varer utover bare.. skal prøve anna tannkrem og mindre 

Jeg får også tykt slim av en del tannkrem, vet det er ubehagelig. Så snakk med apoteket og finn en uten sls som start. Zendium er et greit sted å begynne, ellers få tips av tannlege/apotek. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg får også tykt slim av en del tannkrem, vet det er ubehagelig. Så snakk med apoteket og finn en uten sls som start. Zendium er et greit sted å begynne, ellers få tips av tannlege/apotek. 

Det er skikkelig dritt, nå er jeg glad det muligens går å løse dette, skal spørre i dag den dag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er skikkelig dritt, nå er jeg glad det muligens går å løse dette, skal spørre i dag den dag.

Husk å bare bruke bittelitt tannkrem. Og med en god tannbørste (bytt jevnlig), og tanntråd minst 1 gang daglig (godt ned mellom tennene), så blir det veldig bra :) 

Skrevet

Er du gravid?

Anonymkode: 46962...a38

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Husk å bare bruke bittelitt tannkrem. Og med en god tannbørste (bytt jevnlig), og tanntråd minst 1 gang daglig (godt ned mellom tennene), så blir det veldig bra :) 

Takk for bra råd! Hadde ikke mulighet til apotek i går dessverre, men kjører innom i dag. Jeg har alltid klint på tannkrem så det holder, ikke rart jeg til slutt slutta å tåle det. 🙈

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er du gravid?

Anonymkode: 46962...a38

Nei har sjekket. 

Skrevet

Så merker jeg at det ble mye verre når jeg drakk melk til frokost først, litt googling sier at ting med melk tykner slim og gøre man har i halsen fra før. Tenker å prøve en periode uten melkemat på starten av dagen. 

Skrevet

Prøv å dyppe tannbørsten i et fluorskyllemiddel og puss tennene med dette. Må dyppe mye da. Og kan skylle med resten av mengden munnskyll etterpå. Det er viktig å få av plakk på tennene

Anonymkode: 3afb9...034

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Prøv å dyppe tannbørsten i et fluorskyllemiddel og puss tennene med dette. Må dyppe mye da. Og kan skylle med resten av mengden munnskyll etterpå. Det er viktig å få av plakk på tennene

Anonymkode: 3afb9...034

Skal prøve dette i dag! I går kveld pusset jeg med en liten mengde og det gikk greit men kjente det tettet seg til i halsen likevel

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Skal prøve dette i dag! I går kveld pusset jeg med en liten mengde og det gikk greit men kjente det tettet seg til i halsen likevel

Prøve en tannkrem uten melkeprotein? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...