Gjest gjesta Skrevet 19. januar 2006 #1 Skrevet 19. januar 2006 (endret) Jeg tempet igår (i munnen, når jeg stod opp) Fikk 35,99 Idag tempet jeg til samme til og fikk 36,2! (var på do to timer før, blir den da ugyldig?) Igår testa jeg også pos på el test. Idag viste den andre streken, men var ikke sterkere.. Har jeg hatt eggløsning nå, sannsynligvis? Eller skal jeg overse temp og test siden jeg var på do kl. 5 (og tok test 7) ?? Endret 19. januar 2006 av Epica
Chiquita Skrevet 19. januar 2006 #2 Skrevet 19. januar 2006 Temper du etter at du har stått opp? For det må du IKKE gjøre... Ellers så ville jeg sett ann tempen i morgen før jeg bestemte meg for om dagens temp skal telle eller ikke...
Gjest gjesta Skrevet 19. januar 2006 #3 Skrevet 19. januar 2006 Må nesten det så jeg ikke vekker gubben ved siden av, når den piper.. Men har det så mye å si? For den lå på 35,99 igår, da jeg tok den 2 min etter jeg stod opp.. Og hvis jeg gjør det samme imorgen, at den stiger eller synker, så blir det vel ikke ugyldig?
Malama Skrevet 19. januar 2006 #4 Skrevet 19. januar 2006 Du skal ikke stå opp før du temper, nei, selv om du gjør det hver dag. Det kan gi ulike utslag. Du skal knapt nok røre på deg (maks å strekke deg etter termomenteret, som bør ligge innen rekkevidde)
Gjest gjesta Skrevet 19. januar 2006 #5 Skrevet 19. januar 2006 Så at den steg såpass mye betyr ikke at EL har vært, siden jeg stod opp? Men fikk pos el test igår, så det virker jo som det stemmer bra..
Malama Skrevet 19. januar 2006 #6 Skrevet 19. januar 2006 Det kan fint være at den har steget altså, men for å ha temperaturer du kan stole på skal du måle i segna FØR du står opp og beveger på deg, så får han hellr enten bare våkne, eller lære seg å sove gjennom dette. (min samboer våkner ikke av mine pipinger og denslags lenger. Men han sover godt altså...) Det er ikke ideelt at du sto opp og gikk på do to timer før heller, men må man, så må man jo det. Temp skal tas etter 3 timer sammenhengde søvn, så tempen i dager vel generelt ikke gyldig. Men se an hva som skjer i morgen, så ser du om den ser troverdig ut eller ei?
Gjest gjesta Skrevet 19. januar 2006 #7 Skrevet 19. januar 2006 (endret) Kan vertfall teste for EL.. Om den er negativ imorgen så har forhåpentligvis EL vert. Tror jeg dropper tempinga.. Blir for stress.. Også skal vi ikke prøve enda.. Skal bare teste nå så jeg vet når de usikre periodene er, da holder det med el-tester Endret 19. januar 2006 av Epica
Malama Skrevet 19. januar 2006 #8 Skrevet 19. januar 2006 Nei, for de sikre periodene er det vel nettopp da el-tester IKKE holder, fordi de ikke bekrefter at EL har funnet sted, det er først bekreftet med tre "høye" temperaturer (altså over den "linja" 0,05° over den høyeste av de siste 6 temperaturene før stigning) Men du gjør jo som du selv vil. For meg er temping slett ikke stress (men jeg har en LC da, ikke et sånt termometer, som etter det jeg har hørt piper underveis? Min piper bare (høyt) når den starter og når den er ferdig, og ikke noe underveis) men et enkelt hjelpemiddel. Uansett, du gjør jo som du selv vil, selvsagt.
Gjest gjesta Skrevet 19. januar 2006 #9 Skrevet 19. januar 2006 (endret) Men om el test viser at el er på vei, selv om den ikke inntreffer, så er det vel ikke mulig å få el senere i den syklusen, når allerede el var på vei 1 gang? Og jeg fikk pos test ca 2 uker før IKM, da er det jo liten sjangs for at den kommer senere når syklusene mine er ca 30 dager? Endret 19. januar 2006 av Epica
Malama Skrevet 19. januar 2006 #10 Skrevet 19. januar 2006 Joda, det er nok selvsagt meget sannsynlig at den kommer. Men den KAN komme senere. El testen kan vise at den er på vei. Så kan kroppen "ombestemme" seg pga stress, sykdom etc, og da kan EL komme senere Men om du har regelmessige sykluser så er vel ikke risikoen for det så veldig stor, men du bør være klar over den, og ikke satse på det som "sikkert" om baby er krise. Selv har jeg en kropp som "forbereder" EL mange ganger i løpet av en syklus. Jeg gidder ikke bruke EL-tester, for jeg har altså en kropp som gir meg EL-slim, åpen, myk og høy livmortapp, men ingen el. slimet forsvinner og tappen lukker seg litt igjen.... og hadde jeg ikke tempet og sett at EL ikke fant sted kunne jeg trodd at det hadde skjedd. Men det hadde det ikke. Så gjentar dette seg en gang til kanskje en uke senere, eller to. 2-3 ganger i løpet av en syklus kan jeg ha det slik, inntil enten mensen kommer eller jeg endelig FÅR el. Men jeg har altså ikke stabil syklus jeg da. Ettersom det er det hormonet EL-testene reagerer på som gir meg el-slim og påvirker livmortappen når korppen forbereder el så antar jeg testene kunne registrert dette, derfor gidder jeg ikke teste. Jeg temper, og når tempne har steget og holder seg der, da vet jeg at EL har funnet sted.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2006 #11 Skrevet 19. januar 2006 Ok, greitt å vite den kan komme senere ja,, Da kan jeg kanskje bare teste hver dag, en uke etter positiv test for å sjekke. Men har sykluser på 30 dager nå, så da kan vel uansett ikke el komme senere. 'Uff, dumt ikke el kommer hos deg.. er det ikke noe legen kan hjelpe med?
Malama Skrevet 19. januar 2006 #12 Skrevet 19. januar 2006 Legen kan sikkert hjelpe, men nå har jeg vsalgt å gi kroppen min ett år på å komme i orden selv etter p-pilleslutt, og det er to måender igjen av det. Og nå ser det ut til at EL kommer igang, litt sånn i alle fall, altså har jeg hatt el i 2 av de siste 3 syklusene, og det er jo ikke så ille (men SENT i syklusene, jeg har hatt LANGE sykluser (2 måneder) Men i mars kommer jeg til å gå til legen dersom kroppen min ikke ordner dette selv, for det ER jo langt lettere dersom kroppen fungerer da, og når den har brukt et år på det uten å klare det, så kommer jeg til å ta det opp med legen sånn for å høre om hun er villig til å hjelpe meg med det i alle fall. Jeg er nemlig ligg lei av disse ustabile syklusene. Men jeg er IKKE villig til å gå på p-piller, som en del leger gir mot ustabil syklus.
Gjest epica ikke innl. Skrevet 20. januar 2006 #13 Skrevet 20. januar 2006 Så bra du har hatt el de siste gangene! Håper den syklusen kortes ned!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå