Gå til innhold

Gått opp 5 kg på 3 dager!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg står på Wegovy og har de siste 5 mnd gått ned 20 kilo. Selvsagt superfornøyd. 
I helgs var jeg på fest, spiste pizza, litt chips og drakk hvitvin. Ikke fråtset.

I går var det rømmegrøt, spekemat og øl hos venner. Igjen, spiste normalt, mens selvfølgelig mer enn til vanlig.

Ble helt kvalm da jeg så tallet på vekta i dag.

skjønner jo at det er mye salt som binder vann osv. men.

helt forvirret nå!

Anonymkode: 4d8fd...d08

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe men. Dette ER salt og karbohydrater som binder vann. Det er ingenting annet, du hadde vært dette århundrets medisinske mirakel om du la på deg 5kg fett i løpet av 3 dager. 🙂

Anonymkode: d36db...a3b

• Liker 5
Skrevet

Jepp. Det går ikke an. Det er fysisk umulig å gå opp så mye på så kort tid i faktisk fett. Det går ikke an å gå opp to kg på den tiden engang. Du må spise ekstreme mengder OPPPÅ vedlikehold for å gå opp bare 1-2 kg fett.

Fett, annen mat, alkohol, stølhet, hormoner, hvor du er i menssyklus, om du har begynt å trene på en ny måte, om du har sovet dårlig, om du er stresset...så utrolig mye som påvirker vekta.

https://www.klikk.no/helse/kosthold/slank/nei-du-har-ikke-gatt-opp-2-kilo-pa-ett-dogn-6957066

Anonymkode: 75697...f38

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke noe men. Dette ER salt og karbohydrater som binder vann. Det er ingenting annet, du hadde vært dette århundrets medisinske mirakel om du la på deg 5kg fett i løpet av 3 dager. 🙂

Ja, all logikk tilsier det. Displayet går også bananas og tar langt tid før det ekle tallet kommer opp. Og det er ei billig vekt som er svært sensitiv på underlag. Mulig kjøpe meg ei ny uansett. Har alltid veid det samme hos lege som hjemme, men nå skal jeg dit i løpet av dagen i dag 😁 Har logg på app så hun kan se den sjuke vektoppgangen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jepp. Det går ikke an. Det er fysisk umulig å gå opp så mye på så kort tid i faktisk fett. Det går ikke an å gå opp to kg på den tiden engang. Du må spise ekstreme mengder OPPPÅ vedlikehold for å gå opp bare 1-2 kg fett.

Fett, annen mat, alkohol, stølhet, hormoner, hvor du er i menssyklus, om du har begynt å trene på en ny måte, om du har sovet dårlig, om du er stresset...så utrolig mye som påvirker vekta.

https://www.klikk.no/helse/kosthold/slank/nei-du-har-ikke-gatt-opp-2-kilo-pa-ett-dogn-6957066

Anonymkode: 75697...f38

Ja, leste den der. Har sovet dårlig, men det gjør jeg ofte. Lite stress. Får tro dette er forbigående.oTror det blir kjøpt ny vekt i dag jeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, all logikk tilsier det. Displayet går også bananas og tar langt tid før det ekle tallet kommer opp. Og det er ei billig vekt som er svært sensitiv på underlag. Mulig kjøpe meg ei ny uansett. Har alltid veid det samme hos lege som hjemme, men nå skal jeg dit i løpet av dagen i dag 😁 Har logg på app så hun kan se den sjuke vektoppgangen. 

Bare fortell henne at du har drukket alkohol og spist spekemat de siste dagene 😁 jeg var på fest hvor det gikk i øl og salt mat, tissa sikkert ut 5 liter dagene etterpå og fikk ikke på meg dongeribuksa på et døgn. Det er ikke tull det der med å holde på vann 🙂

Skrevet

Mye er nok vannvekt og tarminnhold. Men er sikkert en fin vekker på at du må passe på kostholdet og ikke skeie ut som dette så ofte. Du har nok et litt feil inntrykk av hva som er normale mengder mat også, siden du sikkert sammenlikner med det du spiste før du begynte på slankemedisin. Så ikke stress over vekten i dag, MEN gå tilbake til gode vaner, og prøv å planlegge slik at utskeielser ikke blir så hyppig som dette.

Anonymkode: d2cfa...bb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...