Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker kredittkort til alt forbruk.  Betaler alltid kortet ned før forfall slik at jeg aldri får renter på dette.

Jeg gjør dette fordi jeg synes det er enklere å holde kontroll på økonomien når alle forbrukstransaksjoner er fra en konto. 

Litt inspirert av disse som bruker kredittkort til å samle bonus til flyreiser har jeg nå begynt å se på alternative kredittkort med hensyn til ulike rabatt, payback og bonusordninger. 

Lurer på om det finnes kort som faktisk kan bidra til at jeg sparer penger ut fra mitt normale forbruk uten at jeg må sette meg inn i masse "regler"  (er f.eks ikke interessert i å ha flere kort og måtte huske hvilke kort som lønner seg i ulike butikker eller bonusreiser som må gjennomføres på utvalgte datoer)

Har du et kort du vil anbefale? Forklar gjerne hvorfor!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nordea Black, liker at det gir tilgang til flyplass lounger. 

Anonymkode: e209d...6f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nordea Black, liker at det gir tilgang til flyplass lounger. 

Anonymkode: e209d...6f2

Takk for svar, dette kortet er langt utenfor mine muligheter🤣

Skrevet
Beliis skrev (40 minutter siden):

Jeg bruker kredittkort til alt forbruk.  Betaler alltid kortet ned før forfall slik at jeg aldri får renter på dette.

Jeg gjør dette fordi jeg synes det er enklere å holde kontroll på økonomien når alle forbrukstransaksjoner er fra en konto. 

Litt inspirert av disse som bruker kredittkort til å samle bonus til flyreiser har jeg nå begynt å se på alternative kredittkort med hensyn til ulike rabatt, payback og bonusordninger. 

Lurer på om det finnes kort som faktisk kan bidra til at jeg sparer penger ut fra mitt normale forbruk uten at jeg må sette meg inn i masse "regler"  (er f.eks ikke interessert i å ha flere kort og måtte huske hvilke kort som lønner seg i ulike butikker eller bonusreiser som må gjennomføres på utvalgte datoer)

Har du et kort du vil anbefale? Forklar gjerne hvorfor!

DnB. Eller trumf visa. Du kan automatisk overføre når du kommer opp i 200 ,- til flypoeng på sas. 

Anonymkode: 29f69...716

• Liker 1
Skrevet

Morrow sitt er bra om du bare vil ha et og ikke orker tenke på hva du skal bruke hvor.

Anonymkode: 8185a...02b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er lett å spare flere tusenlapper hvert eneste år med disse to kortene:

Ikano Visa til mat: 2% på all handel i dagligvarebutikker (inkluderer også steder som 7/11 osv), også i utlandet. Rabatten trekkes automatisk fra fakturaen hver måned. Jeg kombinerer dette kortet med Æ på Rema og Trumf-medlemsskap (1%), Kiwi, Meny osv.

Morrowbank (tidligere Komplett) til forbruk: 1% på alle kjøp uansett hvor og hva. 2% på all netthandel og 4% på all netthandel hos Komplett. Bonusen/rabatten kan trekkes av på faktura, men man må logge seg inn på Min Side og gjøre dette.

I tillegg har jeg Norwegian, men bruker det ikke så mye lenger etter at de satte ned cashback.

Anonymkode: b72fe...614

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.8.2023 den 8.51):

Det er lett å spare flere tusenlapper hvert eneste år med disse to kortene:

Ikano Visa til mat: 2% på all handel i dagligvarebutikker (inkluderer også steder som 7/11 osv), også i utlandet. Rabatten trekkes automatisk fra fakturaen hver måned. Jeg kombinerer dette kortet med Æ på Rema og Trumf-medlemsskap (1%), Kiwi, Meny osv.

Morrowbank (tidligere Komplett) til forbruk: 1% på alle kjøp uansett hvor og hva. 2% på all netthandel og 4% på all netthandel hos Komplett. Bonusen/rabatten kan trekkes av på faktura, men man må logge seg inn på Min Side og gjøre dette.

I tillegg har jeg Norwegian, men bruker det ikke så mye lenger etter at de satte ned cashback.

Anonymkode: b72fe...614

Dette ser ut som noe jeg selv har skrevet i mange lignende tråder, inkludert formateringen. :fnise: 

Anonymkode: 550cb...730

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...