Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg er nysgjerrig på hva andre synes om denne saken.

Meg og eksen min møttes, dessverre i en litt dårlig periode.  Vi har vært mye av og på, de gangene vi har vært av har jeg ligget med et par gutter. Noen uten kondom, men sjekket meg etter og testet negativt. Noen med kondom, men har likevel fått symptomer på klamydia. 

Problemet er: når eksen min har spurt meg de gangene vi har funnet tonen igjen ( ikke blitt kjærester) om jeg har ligget med andre, har jeg løyet og sagt nei. Vil bare avklare at det angrer jeg på og jeg vet at det er det dummeste du kan gjøre. Jeg er ikke stolt over meg selv. Det har seg slik at jeg bestemte meg for å si det, fordi jeg ikke klarte å gå videre uten å fortelle hele sannheten. Han ble selvfølgelig kjempe sur. Han ble mest sur fordi jeg har ligget med noen når vi ikke hadde kontakt, men så ligget med han når vi har hatt kontakt. Nå kaller han meg veldig stygge ting. Han kaller meg blant annet en billig hore, at jeg sprer bena mine for alle og at jeg er den ekleste personen han har møtt. 

Hva synes dere? 

igjen, jeg er ikke noe stolt over meg selv når jeg løy til han. Den kunne jeg spart meg for. Jeg forstår at jeg har såret han, men jeg har dårlig samvittighet hver dag og jeg skammer meg veldig over det jeg har gjort. 

Anonymkode: 7d57b...b4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der du gjorde var ugreit. Du brøt tilliten ved å lyve. Enda verre, du utsatte ham for risiko for sykdom ved å lyve om dette.

Han har grunn til å være skuffet, sint og såret. Men han har ingen rett til å skjelle deg ut eller kalle deg slike ting. Her må det settes grenser.

Anonymkode: 64983...1bb

• Liker 2
Skrevet

Du bør finne deg noen annen enn å ha sånt ustabilt forhold. De varer sjeldent.

Anonymkode: 454b3...f97

Skrevet

Hvis du har gjort noe galt i denne situasjonen så er det å gå tilbake til han. Han høres ikke ut som et veldig modent og fornuftig menneske man bør bli sammen med. 

"Han ble mest sur fordi jeg har ligget med noen når vi ikke hadde kontakt, men så ligget med han når vi har hatt kontakt.". Du sier jo du har sjekket deg og brukt kondom, ergo ikke satt han i noe fare, men heller tatt hensyn og gjennomtenkte valg. Symptomer på klamydia etter bruk av kondom kunne like så godt ha vært en helt ufarlig UVI. 

Jeg tenker også at du har rett til privatliv og i stedet for å lyve kunne du sagt "Det var et veldig personlig spørsmål, som jeg ikke ønsker å svare på" eller bare si at han ikke har noe med hva du gjør når du er singel. Leit at du ikke klarte å være ærlig/sette en slik grense i stedet for å lyve, men så er man nå en gang menneskelig og blir kanskje litt satt ut i situasjonen også er det lettere å lyve. Nå har du innrømt feilen din, angrer deg og vil gå videre med blanke ark. Hadde han vist uttrykk for skuffelse over at du løy, hadde det vært en ting - men her reagerer han veldig voldsomt.

Jeg ville gått videre. Med hevet hode og en viktig erfaring rikere - nå vet du hvordan du kan håndtere en eventuelt lignende situasjon en annen gang. :)

Skrevet

Ikke snilt å kalle deg stygge ting. Men jeg skjønner godt at han er forbannet, når du ikke fortalte han om at du lå med andre uten kondom. Han trodde jo han kunne stole på deg, og dermed tok sjansen på å ligge med deg uten å være redd for kjønnssykdommer.

Anonymkode: fed76...126

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...