AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #1 Skrevet 22. august 2023 Ser på et billig rom i kollektiv i en kjeller. Utleier har satt inn en avfukter og sier hun har gjort det fordi det er et kjellerrom og hun ikke har eid boligen så lenge, så hun kjenner ikke boligen godt og ønsker å være på «den sikre siden». Er dette vanlig, eller er det et rødt flagg? Alt annet vikrer helt ok med leiligheten, men da jeg spurte hvem som måtte styre med den avfukteren, så var det oss. Den må tømmes ved behov. Som hun sa, «dere vil vel ikke ha meg rennene ned til dere og gå inn i leiligheten for å styre med den?» Ellers er alt av rømningsveier, takhøyde etc. ok. Ville dere vært skeptisk? Anonymkode: bec92...d79
Mann1977 Skrevet 22. august 2023 #2 Skrevet 22. august 2023 Ville vært skeptisk ja..... potensielt muggsopp i fuktige kjellere..... 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #3 Skrevet 22. august 2023 Ville styrt unna. Anonymkode: aea6a...e0f 1
Hensatt Skrevet 22. august 2023 #4 Skrevet 22. august 2023 Billig og avfukter er bare å styre unna. Da er det trolig også dårlig ventilert, noe som er oppskriften på dårlig inneklima.
Peters Skrevet 22. august 2023 #5 Skrevet 22. august 2023 (endret) Vel, avfukter bedrer inneklimaet så ville jo bare tatt en sjekk. Ta med deg hygrometer på visning, koster ikke mange kronene på biltema/clas etc. Er fuktigheten over 50% med avfukter styrer du unna. Endret 16. september 2023 av Peters 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #6 Skrevet 23. august 2023 4 hours ago, Peters said: Vel, avfukter bedrer inneklimaet så ville jo bare tatt en sjekk. Ta med deg hygrometer på visning, koster ikke mange kronene på biltema/clas etc. Er fuktigheten over 40% med avfukter styrer du unna. Et fornuftig svar. Jeg flyttet inn i et hus hvor det var litt i overkant fuktig for min del, og kjørte avfukter i et par uker. Den samlet opp totalt et par liter vann over den tiden, og nå et par år etterpå kan den stå på i flere uker uten å fylle den relativt lille beholderen. Jeg ville sjekket/forhørt meg med de andre som bor der hvor ofte de tømmer den, og når den ble satt inn. Hygrometer er uansett kjekt å ha, og som @Peters skriver: det koster ikke mange kronene. I tillegg er de som regel små nok til å ha i lomma, så den kan fint benyttes på en visning. Anonymkode: 49c63...06e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå