Gå til innhold

HJEEELP!

Fremhevede innlegg

Gjest Giga øye
Skrevet

Ene øyet mitt har hovna opp i løpet av natta og gjør virkelig vondt!!

Hva skal jeg gjøre?

(passer jo kjempebra dette når vi skal på firmatur i helgen, det må jeg si).

:tristbla::tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper du mener området rundt øyet. Kan du ha betennelse i en hårsekk? Kjenn med fingeren bortover langs våtkantene rundt øyet og sjekk om det er mer ømt på et område enn et annet. Finner du det området, så tar du lett i øyevippene der og ser om de løsner. Får du vekk det/de øyehårene som har betent hårsekk, så vil det begynne å lege seg selv.

Skrevet (endret)

Ta deg en tur til legen meg en gang. Selv våknet jeg opp meg to opphovnede øyne for ikke lenge siden, og lignet nesten på en asiat hehe.. Men legen ta det var an allergisk reaksjon eller noe. Ta deg en tur til legen du, så får du vite hva du bør gjøre :)

Endret av Latee
Skrevet

Var til legen idag (må legge til at jeg har aldri vært utfor en så brå og ekkel lege før). Han bedøvde øyet,rota rundt i det, skylla det, og tok i ei salve og sa at imorgen blir dette bra...

Veeeel.. merker INGEN forbedring, snarere forverring..

Fikk sagflis innpå øyet igår da jeg var i stallen...

Skrevet

Da går det nok fort over, siden han fikk ut det som skapte irritasjonen :)

Skrevet

håååper det! Skal på tur i helgen, og har virkelig lyst å være med!

Skrevet

Jeg opplevde dette før jul - plutselig en morgen var øyelokket kjempehovent, og jeg kunne bare åpne det halvveis. Det varte ca tre dager, så gikk det over, og var borte i to uker, og så kom det tilbake og varte i tre nye dager. Var til diverse undersøkelser på sykehuset, men de fant aldri ut hva det var. Det var visstnok vanlig å hovne opp sånn hvis man hadde bihulebetennelse, men de kom fram til at det ikke var grunnen hos meg. Nå har det ihvertfall vært bra et par mnd, så håper det ikke kommer igjen. Var lite gøy å gå på jobb sånn...

Skrevet

Det er akkurat det som er så jævlig, alle tåler å ha det litt vondt..men å gå som ringeren i notre dame er ikke moro..

Skrevet

Jeg også fikk en hevelse i øyet(eller øyelokket) for ett par mnd siden. Etter hvert fikk jeg vondt rundt kinnbenet også. Dro til legen og fikk antibiotika fordi han trodde det kunne vere et virus, som kunne spre seg. Etter å ha gått en stund på antibiotika gikk det bort.

God bedring :)

Skrevet

Øyelokket mitt begynte også å vokse for noen mnd. siden. Vokste ganske mye på noen få timer, så da dro jeg til lege. Hun trodde det var infeksjon i luftveiene som hadde satt seg i øyet, siden jeg hadde vært litt forskjølet før. Da fikk jeg øyedråper og salve med antiobiotika og det kom seg gradvis og var vel helt borte etter en uke.

Dersom du har fått noe på øyet kan det jo godt være det som gjør det. Hvis det ikke begynner å gå tilbake bør du jo besøke legen igjen.

:sjenert: En tror ofte en ser verre ut selv en

Gjest GreenSky
Skrevet

Det kalles "sti". Det høres i alle fall ut som det. Det er ufarlig, men irriterende. Jeg fikk det ofte da jeg var tenåring. Et kaldt syltetøyglass (med syltetøy inni) har akkurat "riktig" temperatur til å kjøle ned øyet - ikke for kaldt, og ikke for varmt.

Skrevet

Tror ikke det var "sti" jeg hadde for et par mnd siden, da jeg ble sendt frem og tilbake inne på sykehuset med mitt hovne øye, uten at de fant ut av det. Regner med øyelegen hadde kjent til noe sånt... :sprettoy:

Men det gikk nå heldigvis over av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...