AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #1 Skrevet 22. august 2023 Jeg er så lei av dette. Blir alltid ensom og deppa når jeg har vært i sosiale settinger og spesielt på jobb. Klarer ikke bonde med noen, men er alltid hen som dilter etter. Føles i hvertfall slik. På jobben min er det veldig sosialt og mange som blir venner eller er venner fra før. Veldig slitsomt og føle seg som outsider hele tiden. Det sosiale er viktigere enn det faglige. Tenker at jeg bør bytte jobb, men er redd det blir sånn der også, kanskje verre… Andre som har det likt? Ble det bedre av å bytte? Anonymkode: ff169...44c 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #2 Skrevet 22. august 2023 Jeg har tendenser til sosial angst, og jeg får nesten alltid voldsom «fylleangst» (også uten alkohol involvert) i etterkant. Tror det hjelper å være sosial oftere, og da særlig med mennesker du føler deg vel med slik at du erfarer at du er trygg, og ikke minst at du kan være deg selv slik du er. I etterkant av sosiale treff er det lurt å være skikkelig raus med deg selv, fortelle deg selv at du er god nok akkurat som du er, at du har lov å ta plass etc. Spesielt det med å være god mot seg selv og gi litt pepp har gjort stor forskjell. Innimellom går jeg på do under arrangementet også, bare for å sjekke inn med meg selv og trygge meg selv. Og i etterkant stopper jeg negative tankerekker. For faktum er at du hører til i de settingene du også, akkurat som deg selv. Altså vende blikket innover istedenfor utover. Du er der for din skyld. Fordi du vil bygge relasjoner og tilhørighet. Ikke sikkert dette gir mening. Men jeg tror ofte ensomhet handler om en følelse av at man ikke passer inn. Men så er alle mennesker forskjellige, så klart det er plass til deg også. Og så erfarer jeg at når jeg kjenner at jeg er der for MIN skyld, at det er viktig hvordan jeg føler meg, at JEG syns jeg er fin osv, da finner jeg plassen min på en helt annen måte. Anonymkode: d8450...081
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå