Gå til innhold

Slutte på p-piller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på p-piller i 8 år, uten å være av dem. I november 2022 så valgte jeg å slutte å bruke p-piller, for å se hvordan kroppen min virket uten dem. Når jeg gikk på p-pillene så hadde jeg selvsagt regelmessig mensen og fikk alltid mensen på dagen som forventet. Etter jeg sluttet har jeg slitt med uregelmessig mensen, hvor syklusen er ganske lang og kommer på forskjellig syklus lengde hver gang. De to siste månedene har sykluslengden vart enda lenger. På 47 og 50 dager. 
Det jeg lurte på er om dette er vanlig når man går av p-piller etter å ha gått på dem så lenge, eller om dette er noe jeg burde få sjekke opp? Det er nå 9 mnd siden jeg sluttet på p-pillene. Flere som har opplevd dette?

Anonymkode: 13820...9ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har gått på p-piller i 8 år, uten å være av dem. I november 2022 så valgte jeg å slutte å bruke p-piller, for å se hvordan kroppen min virket uten dem. Når jeg gikk på p-pillene så hadde jeg selvsagt regelmessig mensen og fikk alltid mensen på dagen som forventet. Etter jeg sluttet har jeg slitt med uregelmessig mensen, hvor syklusen er ganske lang og kommer på forskjellig syklus lengde hver gang. De to siste månedene har sykluslengden vart enda lenger. På 47 og 50 dager. 
Det jeg lurte på er om dette er vanlig når man går av p-piller etter å ha gått på dem så lenge, eller om dette er noe jeg burde få sjekke opp? Det er nå 9 mnd siden jeg sluttet på p-pillene. Flere som har opplevd dette?

Anonymkode: 13820...9ba

Mensen etter jeg slutta på p-piller var først litt regelmessig, men så ble den mindre og mindre regelmessig. Var på ultralyd på fertilitetsklinikk da jeg ikke hadde mensen på 2,5 mnd, men med negative tester. De fant da mange cyster på den ene eggstokken, som kan være tegn pcos. Og p-piller nan visstnok fungere som behandling på pcos. Men jeg ble gravid rett etter dette, og har fått enda et barn etter dette uten prøveperiode. Så om jeg har pcos eller ikke vet jeg ikke :) 

Anonymkode: 88292...142

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...