AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #1 Skrevet 22. august 2023 Hei! jeg har bestilt meg en sykkel på nett, som jeg skal montere selv. Den kommer i morgen, og så lurer jeg på dersom jeg monterer den og ser DA at den blir feil, kan jeg demontere og returnere? Eller kan jeg ikke lenger gjøre dette om den har blitt montert? Får jo ikke hverken sett den ordentlig eller testet den om jeg ikke får satt den sammen først.. Anonymkode: 284ee...133
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #2 Skrevet 23. august 2023 Nei, er den pakket ut og montert regnes den som "brukt", og kan nok ikke returneres. Det er risikoen med å ikke prøve i butikk først. Om det er noe feil med den får du selvsagt returnert, men ikke om du bare ikke liker den. Anonymkode: 60892...719 1
Barix Skrevet 23. august 2023 #3 Skrevet 23. august 2023 Reglene for angrerett ble endret for noen år siden. Nå har man også rett til å angre etter at man har åpnet og brukt produktet, men hvis man har gjort noe med produktet som forringer verdien av det eller gjør det vanskeligere å selge på nytt, må man betale erstatning til butikken for det verditapet man har forårsaket.
1789 Skrevet 23. august 2023 #4 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, er den pakket ut og montert regnes den som "brukt", og kan nok ikke returneres. Det er risikoen med å ikke prøve i butikk først. Om det er noe feil med den får du selvsagt returnert, men ikke om du bare ikke liker den. Anonymkode: 60892...719 Ikke korrekt. På nett har du 14 dagers angrefrist, utenom på noen få varer som hygieneprodukter, spill, programvare etc. Så jo, den skal du kunne returnere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå