Gå til innhold

Eksen/kjæresten ble anmeldt av politiet for vold mot meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så eksen var full, truende og voldelig mot meg i natt. Naboer hørte meg skrike, gråt og de ringte politiet. De tok han i arrest. Jeg måtte i avhør i morges som varte i over en time. Fortalte om forholdtet vårt, vold han har gjort tidligere osv. Jeg sa at jeg ikke ønsket at han skulle få noe straff fordi jeg ville fortsette å være med han. 

Han kom hjem fra arrest utpå ettermiddagen. Er sinna på meg fordi ting jeg sa i avhøret om han. Mener det er slutt med mindre jeg betaler boten hans. Hva faen? Han tok null ansvar for handlingene sine og mente jeg tok feil. Kaller meg de jævligste ting og forteller hvor søppel jeg er. At han ønsker meg dø.
Kjenner han ikke igjen lenger. Hvordan kan man snakke sånn til noen man elsker???
Jeg har nå pakket sakene mine og reist fra han. 
Jeg er helt utslitt kjenner jeg og er redd det kanskje blir rettssak om han ikke godtar boten han vil få. 

Jeg er helt ødelagt og vil grave meg ned og død. Elsker han overalt på jord og vet ikke hva som skjer videre i livet mitt. Hadde ikke lyst at ting skulle bli sånn her. Jeg er så forbanna trist og kjemper ofte for å holde tårene tilbake. 

Foreldrene vet om situasjonen… 

Og til eventuell rettssak så har jeg heldigvis for min del masse bevis på han, lydopptak, naboer som vitner. 

Nei dette er heavy saker… Livet er tøft 💔💔

Anonymkode: d2f3a...4a7

• Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det her er ikke greit altså. 
Han var truende mot deg, kunne ha skadet deg og i verste fall drept deg. Naboene gjorde det som var riktig. 
Du har sikkert ikke samme tanke om du er fremdeles glad i han.
Du fortjener mye bedre enn en som vil gjør deg vondt. Blås i boten, blås i rettsak, blås i han. 

Skaff deg hjelp, gå på krisesenteret hvis du føler deg truet, bare kom deg vekk fra han. 

Anonymkode: 3fd9a...6f7

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det her er ikke greit altså. 
Han var truende mot deg, kunne ha skadet deg og i verste fall drept deg. Naboene gjorde det som var riktig. 
Du har sikkert ikke samme tanke om du er fremdeles glad i han.
Du fortjener mye bedre enn en som vil gjør deg vondt. Blås i boten, blås i rettsak, blås i han. 

Skaff deg hjelp, gå på krisesenteret hvis du føler deg truet, bare kom deg vekk fra han. 

Anonymkode: 3fd9a...6f7

Er politiet som anmeldte det. Har ikke stort valg. Kan sikkert klage på anmeldesen og be dem trekke den, mem ikke verdt det om dem ikke gjør det og eksen tilgir meg vel ikke. 
Håper han godtar boten så jeg slipper rettssak. 

Skrevet

Hei. Dette skjønner jeg er tøft.

Angående det med at han kanskje nekter å betale boten så har vel ikke det noe med deg å gjøre? Det er han mot politiet, ikke han mot deg.

Jeg synes også du bør ta kontakt med krisesenteret. Det er ikke bare for de som trenger et sted og bo, man kan også få samtaler, gode råd og noen å lufte tankene dine med.

Anonymkode: 07bbd...d1a

• Liker 11
Skrevet

Huff, dette var jo ikke noe særlig. Men det er kjempebra at du kom deg ut nå, før det ble verre. For det ville det ha blitt, tro meg. 

Hvis du trenger noen å snakke med som kan veldig mye om dette kan du ringe VOlinjen: VOlinjen . De som sitter der vet mye både om det følelsesmessige og det praktiske rundt slike brudd som du er i nå. 

masse lykke til ❤️

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Veit så jævli hvordan du har det nå. Men du må finne en vei å gå videre på. Det kommer til å være hardt, tøft og hjerteskjærende. Men du må. Dessverre.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er politiet som anmeldte det. Har ikke stort valg. Kan sikkert klage på anmeldesen og be dem trekke den, mem ikke verdt det om dem ikke gjør det og eksen tilgir meg vel ikke. 
Håper han godtar boten så jeg slipper rettssak. 

Eh.. hva skulle HAN tilgi DEG for???

Han elsker deg ikke. Du elsker ikke han heller, men er avhengig. Manipulerende mennesker gjør det; kjører deg så langt ned sakte men sikkert så du mister deg selv og blir avhengig av ham. Å være avhengig av en som er slem er svært skadelig både fysisk og psykisk.  For enkelte også dødelig. 

Skrevet

Naboen anmelder, og du forteller politiet alt om tidligere og nåværende vold. Det blir da selvsagt konsekvenser, og han får bot. Nå er du redd for at han ikke betaler boten for da må han i fengsel. Du er redd for å vitne i fengsel, og vil ikke det- men skal ta han opp på bånd? Og du elsker han? Samme mannen som slo deg i natt, vil at du skal dø, og nekter å betale boten sin. Dere høres ut som to riktig luringer....

Dette er jo bare rot og tull! 

Anonymkode: 99ec1...4dd

• Liker 3
Skrevet

Om dette er sant, er det bra du kom deg bort fra ham!

Anonymkode: 8c6b7...40e

• Liker 2
Skrevet

Han elsker deg ikke, og du elsker ikke han. Man legger ikke hånd på noen man bryr seg om. Så enkelt er det faktisk. Han har sikkert gitt deg hele den typiske regla før, det skal bli bedre, han mener ikke å være sint, han har sinne problemer, det er din feil at han er sint, det er mamma sin feil, det er pappa sin feil fordi pappa var voldelig blablabla.

La meg gjette, alt er alltid andres feil? 

Denne mannen er ikke unik, dette er historie som går igjen gang på gang på gang på gang. Og det blir ALDRI bedre. Snakk med andre som har vært utsatt for det samme eller søk litt på nettet, det finnes ikke et eneste tilfelle hvor en missbrukende partner har blitt bedre med årene, tvert imot. Det har aldri skjedd, og du vil ikke bli den første i historien som klarer å "kurere" en missbrukende mann.

Han kommer til å kontakte deg, enten for å kjefte mer eller for å late som om han er lei seg og angrer. Ikke kjøp det. Det kommer til å bli 100* værre hvis du går tilbake. Om du går tilbake, så kommer du til å se fornuft, eller så forlater du forholdet i en kiste... Jo før du avslutter, jo bedre.

Du vil også trenge psykisk behandling, det er noe som har hendt med deg som gjør at du tror at det er greit å bli behandlet på denne måten. Det er noe du er nødt til å ta tak i for din egen del og eventuelt fremtidig barn, hvis ikke vil du finne en ny missbrukende partner som ikke bare ødelegger deg, men også barnet ditt...

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke synd på deg, du er heldig som kan komme deg bort.

Det blir synd på deg om du lurer deg selv til å to at du har en fremtid sammen med ham og blir.

Anonymkode: 72a09...d43

• Liker 2
Skrevet

Når du leser i avisa om damer som har blitt kverka av typen så er det sånn som du skriver det hele starter. Tenk litt på det.

Du kunne vært dau nå.

Anonymkode: 62d59...b4d

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg måtte ringe politiet selv på min eks da han ble helt rabiat. Jeg ville heller ikke anmelde , så politiet anmeldte for meg. Ikke gå tilbake til han, mannen er klin gal og kommer til å skade deg alvorlig til slutt. Han elsker deg ikke, husk det.

Anonymkode: 294e0...02f

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Håper jeg får sove i natt. Tankene mine bare spinner og surrer skikkelig. Ambivalent, nedbrutt, sliten, lei, sint osv…. 

- Ts

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Håper jeg får sove i natt. Tankene mine bare spinner og surrer skikkelig. Ambivalent, nedbrutt, sliten, lei, sint osv…. 

- Ts

Ring Krisesenteret i morgen og få noen å snakke med, så vil du få ryddet litt opp i tankene dine og føle deg bedre etterpå.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ring Krisesenteret i morgen og få noen å snakke med, så vil du få ryddet litt opp i tankene dine og føle deg bedre etterpå.

Takk for tipset :) 
Har vært inne på krisenter før i 1 uke pga vold og trusler fra han tidligere. Dem er utrolig flinke… Da "hjalp" meg mye, men ikke nok til at jeg klarte å bryte ut av forholdet. Allikevel er dem et fint og viktig tilbud. 

- Ts

• Liker 2
Skrevet
got2go skrev (55 minutter siden):

Veit så jævli hvordan du har det nå. Men du må finne en vei å gå videre på. Det kommer til å være hardt, tøft og hjerteskjærende. Men du må. Dessverre.

Hvorfor skal det være hardt, tøft og hjerteskjærende? Jeg velger å se annerledes på dette, altså at det er bra, gledelig og det beste som kunne skje, dersom hun virkelig kommer seg bort fra han her. Hun lurer seg selv om hun ikke evner det, det er ensbetydende med å være selvdestruktiv og ikke vite hva kjærlighet er, hun kan ikke gå tilbake til han her...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Naboen anmelder, og du forteller politiet alt om tidligere og nåværende vold. Det blir da selvsagt konsekvenser, og han får bot. Nå er du redd for at han ikke betaler boten for da må han i fengsel. Du er redd for å vitne i fengsel, og vil ikke det- men skal ta han opp på bånd? Og du elsker han? Samme mannen som slo deg i natt, vil at du skal dø, og nekter å betale boten sin. Dere høres ut som to riktig luringer....

Dette er jo bare rot og tull! 

Anonymkode: 99ec1...4dd

Ja, traumebånd er noe skikkelig rot og tull 🙃

Anonymkode: d9f75...19b

• Liker 3
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for tipset :) 
Har vært inne på krisenter før i 1 uke pga vold og trusler fra han tidligere. Dem er utrolig flinke… Da "hjalp" meg mye, men ikke nok til at jeg klarte å bryte ut av forholdet. Allikevel er dem et fint og viktig tilbud. 

- Ts

Det er veldig vanlig at man har mer enn en runde med krisesenter før man kommer seg ut altså ❤️

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så eksen var full, truende og voldelig mot meg i natt. Naboer hørte meg skrike, gråt og de ringte politiet. De tok han i arrest. Jeg måtte i avhør i morges som varte i over en time. Fortalte om forholdtet vårt, vold han har gjort tidligere osv. Jeg sa at jeg ikke ønsket at han skulle få noe straff fordi jeg ville fortsette å være med han. 

Han kom hjem fra arrest utpå ettermiddagen. Er sinna på meg fordi ting jeg sa i avhøret om han. Mener det er slutt med mindre jeg betaler boten hans. Hva faen? Han tok null ansvar for handlingene sine og mente jeg tok feil. Kaller meg de jævligste ting og forteller hvor søppel jeg er. At han ønsker meg dø.
Kjenner han ikke igjen lenger. Hvordan kan man snakke sånn til noen man elsker???
Jeg har nå pakket sakene mine og reist fra han. 
Jeg er helt utslitt kjenner jeg og er redd det kanskje blir rettssak om han ikke godtar boten han vil få. 

Jeg er helt ødelagt og vil grave meg ned og død. Elsker han overalt på jord og vet ikke hva som skjer videre i livet mitt. Hadde ikke lyst at ting skulle bli sånn her. Jeg er så forbanna trist og kjemper ofte for å holde tårene tilbake. 

Foreldrene vet om situasjonen… 

Og til eventuell rettssak så har jeg heldigvis for min del masse bevis på han, lydopptak, naboer som vitner. 

Nei dette er heavy saker… Livet er tøft 💔💔

Du er i traumebånd... stakkars deg. Du kommer neppe til å ta dette til deg, men du elsker han ikke, han har kondisjonert deg til å tro det. 

Håper at du klarer å gå en vakker dag og vil ha livet i behold. Anbefaler å lese boken "Uelskbar". Jeg har vært der du var, var blind i 10 år og har brukt mange år på å finne meg selv. Ingen menn i verden er verdt det der, DU er mest verdifull i ditt liv ❤️

Anonymkode: 3d861...947

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...