Linnea882 Skrevet 22. august 2023 #1 Skrevet 22. august 2023 (endret) Jeg er 6 uker på vei. Blødde(fersk blod mest som spotting) søndag og da hadde jeg også mye vondt på høyre side langt nede (sikkert v eggstokkene eller noe), og så skifter over til venstre side.. jeg kan helst ikke ligge på høyre side, og ikke trykke inni der med fingre. Mandag var mest grums. Brunt slim/rester. I dag også litt grums, men nå gått over til spotting igjen, nok til å komme ned i truseinnlegget mitt... Jeg var til jordmor i dag og hun kunne ikke svare meg på hva det kunne være, og ikke undersøkte hun meg heller... Jeg har mistenkt ligament smerter men det er vel høyst usannsynlig i uke 6??? Ringte legevakta og de kunne ikke hjelpe. Måtte kontakte fastlege sa de.. Hjelp ❤️❤️❤️ Noen med råd eller tips? Endret 22. august 2023 av Linnea882
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #2 Skrevet 22. august 2023 Føler med deg. Jeg blødde mye med nr to, men var i uke 11. var mye blod. Blødde gjennom to bleier på en time. Det var morkaka som lå foran åpningen. Men måtte overtale legen på legevakta til å ringe føden, pg de lot meg komme med en gang. Lykke til❤️ Anonymkode: 7dba1...148 1
Ulla Ullsokk Skrevet 22. august 2023 #3 Skrevet 22. august 2023 Vet ikke, men vil bare trøste deg med at jeg opplevde blødning i svangerskapet og det gikk helt fint, han er tenåring🥰 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #4 Skrevet 22. august 2023 Hm.. Jeg ville fått en tidlig ultralyd. Grumsete brunt blod er typisk ex. U Anonymkode: 00a8e...0a6 1
Linnea882 Skrevet 22. august 2023 Forfatter #5 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hm.. Jeg ville fått en tidlig ultralyd. Grumsete brunt blod er typisk ex. U Anonymkode: 00a8e...0a6 Ja den er ikke før mellom uke 9 og 11 fortalte jordmor meg... så det er jo helt forferdelig å vente på noe sånt. :s
Linnea882 Skrevet 22. august 2023 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2023 Ulla Ullsokk skrev (8 minutter siden): Vet ikke, men vil bare trøste deg med at jeg opplevde blødning i svangerskapet og det gikk helt fint, han er tenåring🥰 Ja men hadde du slike smerter også? ❤️
Linnea882 Skrevet 22. august 2023 Forfatter #7 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Føler med deg. Jeg blødde mye med nr to, men var i uke 11. var mye blod. Blødde gjennom to bleier på en time. Det var morkaka som lå foran åpningen. Men måtte overtale legen på legevakta til å ringe føden, pg de lot meg komme med en gang. Lykke til❤️ Anonymkode: 7dba1...148 Takk❤️ mistet du? Hadde du smerter på siden?
Plutselig_gravid Skrevet 22. august 2023 #8 Skrevet 22. august 2023 Er du trykk øm på magen? Jeg ville hatt svangerskap utenfor livmoren i bakhodet. Det kan fort bli alvorlig, har opplevd dette selv. Jeg ville fått meg ultralyd. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #9 Skrevet 22. august 2023 Kontakt fastlegen. Be om HCG prøve. Anonymkode: e2bdd...24c 1
Linnea882 Skrevet 22. august 2023 Forfatter #10 Skrevet 22. august 2023 Plutselig_gravid skrev (17 minutter siden): Er du trykk øm på magen? Jeg ville hatt svangerskap utenfor livmoren i bakhodet. Det kan fort bli alvorlig, har opplevd dette selv. Jeg ville fått meg ultralyd. Ikke så veldig øm på magen men over lysken er ikke så godt å stikke fingrene inn. Ellers er jeg forstoppet og samtidig full av luft ..
Ulla Ullsokk Skrevet 22. august 2023 #11 Skrevet 22. august 2023 Linnea882 skrev (34 minutter siden): Ja men hadde du slike smerter også? ❤️ Jeg husker dessverre ikke. Men jeg tror jeg ville gått til privat lege, du bør ikke gå å være redd, bedre å få vite det uansett utfall. ❤️ 1
Topsi Skrevet 22. august 2023 #12 Skrevet 22. august 2023 Du må få en ultralyd, som andre sier kan ensidige smerter og sparsom blødning være graviditet utenfor livmoren. Da kan du ikke vente til uke 11. Ring legen imorgen. 1
Plutselig_gravid Skrevet 22. august 2023 #13 Skrevet 22. august 2023 Linnea882 skrev (16 minutter siden): Ikke så veldig øm på magen men over lysken er ikke så godt å stikke fingrene inn. Ellers er jeg forstoppet og samtidig full av luft .. Det startet med litt stikkende smerter i lysken hos meg som kom og gikk, samt sparsom blødning. Etter hvert spredte smertene seg til mage og venstre skulder. Jeg sier absolutt ikke at du har exu, men som sagt ville jeg undersøkt, enten med å sjekke hcg stigning eller ul. Jeg var nær ved å dø ettersom egglederen sprakk og jeg fikk indre blødninger. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #14 Skrevet 22. august 2023 Linnea882 skrev (54 minutter siden): Jeg er 6 uker på vei. Blødde(fersk blod mest som spotting) søndag og da hadde jeg også mye vondt på høyre side langt nede (sikkert v eggstokkene eller noe), og så skifter over til venstre side.. jeg kan helst ikke ligge på høyre side, og ikke trykke inni der med fingre. Mandag var mest grums. Brunt slim/rester. I dag også litt grums, men nå gått over til spotting igjen, nok til å komme ned i truseinnlegget mitt... Jeg var til jordmor i dag og hun kunne ikke svare meg på hva det kunne være, og ikke undersøkte hun meg heller... Jeg har mistenkt ligament smerter men det er vel høyst usannsynlig i uke 6??? Ringte legevakta og de kunne ikke hjelpe. Måtte kontakte fastlege sa de.. Hjelp ❤️❤️❤️ Noen med råd eller tips? Kan være graviditet utenfor livmor. Legevakt må vurdere deg og henvise deg videre Anonymkode: 2c32c...0ab 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #15 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Kan være graviditet utenfor livmor. Legevakt må vurdere deg og henvise deg videre Anonymkode: 2c32c...0ab Neida. Det kan vente til fastlegen i morgen. Anonymkode: f6d6e...cd4 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #16 Skrevet 22. august 2023 Opplevde det samme som deg, vet hvor grusomt den «ventetiden» på å få svar hva som skjer..❤️ Det eneste svaret jeg kan gi deg er å eventuelt ringe legesenteret i morgen og be om en time for å måle HCG. Dette kan gi en pekepinn. I mitt tilfelle pågikk desse spottingene og småblødningene i over 1 uke, i uke 5-6. Gikk å var nervøs og stresset hele den tiden. Bestilte time hos lege 1 uke etter at småblødningene begynte, og 1 time før legetimen begynte SA… Hver graviditet er forskjellig, og blødninger i svangerskap er veldig vanlig. Håper det ordner seg❤️ Krysser fingrene! Anonymkode: fd218...a5f 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #17 Skrevet 23. august 2023 Linnea882 skrev (13 timer siden): Takk❤️ mistet du? Hadde du smerter på siden? Nei, jeg mistet ikke❤️ Hadde heller ingen smerter ifm det, men har opplevd det i senere svangerskap - smerter og blødning, uten at det var noe galt. Men det var også senere i svangerskapet. Anonymkode: 7dba1...148 1
Linnea882 Skrevet 23. august 2023 Forfatter #19 Skrevet 23. august 2023 (endret) Topsi skrev (4 timer siden): Har du fått snakket med legen din? Ja var hos legen nå. Fikk tatt prøver og fått henvisning til gynekolog, samt sykemelding. Det som er et stressmoment er at jeg har ikke fortalt ny arbeidsgiver (jobbet der en kort tid bare) om graviditeten, og jeg tok sykedag i dag og nå er jeg plutselig sykemeldt i 2 uker. Forteller jeg sjefen hvorfor eller hva skal jeg si? Noen tips til dette? Aldri vært i denne situasjonen før.... vil jo ikke miste jobben heller (selv om det er et vikariat)...❤️ Endret 23. august 2023 av Linnea882 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #20 Skrevet 23. august 2023 Linnea882 skrev (32 minutter siden): Ja var hos legen nå. Fikk tatt prøver og fått henvisning til gynekolog, samt sykemelding. Det som er et stressmoment er at jeg har ikke fortalt ny arbeidsgiver (jobbet der en kort tid bare) om graviditeten, og jeg tok sykedag i dag og nå er jeg plutselig sykemeldt i 2 uker. Forteller jeg sjefen hvorfor eller hva skal jeg si? Noen tips til dette? Aldri vært i denne situasjonen før.... vil jo ikke miste jobben heller (selv om det er et vikariat)...❤️ Jeg ville vært ærlig - da får du mye mer forståelse fra arbeidsgiver. Og det er ikke lov at noen mister jobben pga graviditet. Lykke til! Anonymkode: fb073...684 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå