AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #1 Skrevet 22. august 2023 Jeg har kjøpt boken femdagers nullstilling og har lyst til å forsøke å faste en periode. Er det noen av dere som har erfaring med denne typen faste? Hvilke resultater fikk dere? Og hvor utfordrende opplevde dere at fasten var? Anonymkode: daac3...75d
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #2 Skrevet 22. august 2023 Jeg «fastet» forsåvidt i lengre perioder da jeg hadde anoreksi. Det som skjer etterhvert er svimmelhet, svartner når du reiser deg opp, tankene blir mer og mer fokusert på mat, mer og mer tid blir tilbragt i ro på sofaen grunnet mindre energi, fryse hele tiden, konsentrasjonsevnen går ned, interessen for mennesker du er glad i blir mindre. For noen ender det opp med en overspisingsepisode. For meg endte det med alvorlig undervekt og innleggelse. Tror ikke folk vet hvor farlig det er å begynne å tulle med mat på denne måten. Anonymkode: 1285a...bbf 3 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #3 Skrevet 28. august 2023 Jeg har kjørt et par runder med spisende faste etter boka, og har hatt gode erfaringer. Ikke hør på brukeren over, dette er ikke sammenlignbart med anoreksi. Jeg blir jo sulten, men det går over like fort. Derimot føler jeg meg jo ikke mett eller stappa, noe som gjerne skjer til vanlig. Og det er ganske befriende. Dessuten blir jeg klarere i hodet og sover bedre når jeg faster. Prøv en runde og se! Anonymkode: 320b2...283 6 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #4 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (På 22.8.2023 den 21.57): Jeg «fastet» forsåvidt i lengre perioder da jeg hadde anoreksi. Det som skjer etterhvert er svimmelhet, svartner når du reiser deg opp, tankene blir mer og mer fokusert på mat, mer og mer tid blir tilbragt i ro på sofaen grunnet mindre energi, fryse hele tiden, konsentrasjonsevnen går ned, interessen for mennesker du er glad i blir mindre. For noen ender det opp med en overspisingsepisode. For meg endte det med alvorlig undervekt og innleggelse. Tror ikke folk vet hvor farlig det er å begynne å tulle med mat på denne måten. Anonymkode: 1285a...bbf Du kan virkelig ikke sammenligne din erfaring med faste med friske, normalvektige som ønsker å faste for helsegevinsten! Du har jo en sykdom og bør IKKE faste. Alle vet det. Jeg har vannfastet i 4 dager, og hadde nok energi gjennom fasten fordi jeg hadde glykogen- og fettreserver. Etter fasten fikk jeg et mye bedre forhold til mat. Ren mat smakte godt, et sprøtt eple smakte magisk. Mistet helt lyst på junkfood og sukkermat etterpå (min last). Noe av lysten på godteri kom tilbake dessverre, og jeg har ikke nok viljestyrke til å prøve igjen. Men driver med periodisk faste som funker greit. Anonymkode: b404c...462 4 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #5 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan virkelig ikke sammenligne din erfaring med faste med friske, normalvektige som ønsker å faste for helsegevinsten! Du har jo en sykdom og bør IKKE faste. Alle vet det. Jeg har vannfastet i 4 dager, og hadde nok energi gjennom fasten fordi jeg hadde glykogen- og fettreserver. Etter fasten fikk jeg et mye bedre forhold til mat. Ren mat smakte godt, et sprøtt eple smakte magisk. Mistet helt lyst på junkfood og sukkermat etterpå (min last). Noe av lysten på godteri kom tilbake dessverre, og jeg har ikke nok viljestyrke til å prøve igjen. Men driver med periodisk faste som funker greit. Anonymkode: b404c...462 Min anoreksi begynte som en uskyldig «slankekur» der jeg bare skulle ned 5-6kg. Var også voksen. Men ja, jeg sto midt oppi noen traumeminner, og det var som om hjernen kastet seg på slanke/sunnhetsprosjektet som en avledning. Det kan selvfølgelig være greit å faste, men jeg syns absolutt det er innafor å opplyse om at man bør være litt varsom når man begynner med slikt. Anonymkode: 1285a...bbf 1 3
Gud Skrevet 28. august 2023 #6 Skrevet 28. august 2023 Eg fastar mange gongar kvar dag. Det funkar fint for meg!
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #7 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (På 22.8.2023 den 20.08): Jeg har kjøpt boken femdagers nullstilling og har lyst til å forsøke å faste en periode. Er det noen av dere som har erfaring med denne typen faste? Hvilke resultater fikk dere? Og hvor utfordrende opplevde dere at fasten var? Anonymkode: daac3...75d Kva meiner du med forsøkt å faste ein periode? Har det ikkje funka for deg? Anonymkode: 68466...6a0
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #8 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Min anoreksi begynte som en uskyldig «slankekur» der jeg bare skulle ned 5-6kg. Var også voksen. Men ja, jeg sto midt oppi noen traumeminner, og det var som om hjernen kastet seg på slanke/sunnhetsprosjektet som en avledning. Det kan selvfølgelig være greit å faste, men jeg syns absolutt det er innafor å opplyse om at man bør være litt varsom når man begynner med slikt. Anonymkode: 1285a...bbf Eg synst det kan vere fint at du skriv om dette. Noko å ta med seg ❤️ PS: Håpar du er frisk no. Anonymkode: 68466...6a0
Kala Skrevet 28. august 2023 #9 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (På 22.8.2023 den 20.08): Jeg har kjøpt boken femdagers nullstilling og har lyst til å forsøke å faste en periode. Er det noen av dere som har erfaring med denne typen faste? Hvilke resultater fikk dere? Og hvor utfordrende opplevde dere at fasten var? Anonymkode: daac3...75d Jeg har prøvd periodiske faste. 16/8 gikk overraskende bra. Men har i lengre tid forut for oppstart kuttet ut kveldsmaten. Forsøker å starte opp igjen etter ferien nå, men ikke helt kommet i gang igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #10 Skrevet 29. august 2023 Ønsker å vannfaste i 7 dager for å gå ned i vekt og fornye kroppen fra innsiden. Har sett noen YouTube videoer og prøvde. Det lengste jeg klarte var 36 timer. Ingen plager, ingen hodepine som jeg fryktet mest. Sulten kom 12-14 timer etter jeg begynte og ga seg rundt 18 timer siden starten av faste. Det som er det vanskeligste er å holde ut ovenfor fristelsene. Må jo uansett lage maten til barna gjennom dagene. Vanskelig/umulig å ike gi etter og smake på noe. Har allikevel blitt 1-2 dager i uka der jeg faster 18-20 timer. Har gått ned 8 kg siden desember 2022. Anonymkode: 08750...5e3 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #11 Skrevet 1. september 2023 Jeg lar kroppen si fra når jeg skal faste. Dvs at jeg spiser når jeg er sulten, og spiser meg passe mett. Det jeg spiser er kjøtt og en liten mengde karbohydrater jeg tåler (grønnsaker og stivelse fra brød/ris/pasta etc). Dette dekker alt av vitaminer og mineraler og pga fettet holder blodsukker og insulin lavt slik at stoffskiftet blir topp. Kunnskap er makt! Anonymkode: 06139...afa
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #12 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (På 29.8.2023 den 13.03): Ønsker å vannfaste i 7 dager for å gå ned i vekt og fornye kroppen fra innsiden. Har sett noen YouTube videoer og prøvde. Det lengste jeg klarte var 36 timer. Ingen plager, ingen hodepine som jeg fryktet mest. Sulten kom 12-14 timer etter jeg begynte og ga seg rundt 18 timer siden starten av faste. Det som er det vanskeligste er å holde ut ovenfor fristelsene. Må jo uansett lage maten til barna gjennom dagene. Vanskelig/umulig å ike gi etter og smake på noe. Har allikevel blitt 1-2 dager i uka der jeg faster 18-20 timer. Har gått ned 8 kg siden desember 2022. Anonymkode: 08750...5e3 SJU dagar?? Anonymkode: 68466...6a0
Lolalot Skrevet 1. september 2023 #13 Skrevet 1. september 2023 Jeg er vel på tredje/fjerde mnd med 16/8faste,funker fint for mg,blir voldsomt sulten innimellom men klarer å holde meg til ‘jeg har lov å spise’ 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #14 Skrevet 4. september 2023 Har du prøvd? Jeg har også kjøpt boken å vurderer å starte til helgen Anonymkode: c81d6...9a5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå