Gå til innhold

Hvordan hjelpe kjæreste med frisyre, skjegg, stil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Typen er 29, og jeg syns han ser gjennomsnittlig ut. Selv syns han ikke det, så han er mye ukomfortabel. Det er vondt for meg å vite om, for han er helt fantastisk. Når han av og til "glemmer" å være ukomfortabel, er han veldig sjarmerende og oser god energi, og jeg syns han også ser mye bedre ut. Skulle ønske han kunne kjenne det slik oftere.

Han har fortalt meg at han ikke ser ut slik han føler seg. Han er veldig lite fotogen, fordi han har vonde minner fra når andre pleide å ta bilder for å mobbe han, så han "fryser" i slike situasjoner og bildene blir uheldige. Video er enda verre. Han har fortalt meg at han ønsker å endre frisyre, skjegg, klær, ta injeksjoner, endre rutiner osv. for å føle seg bedre. Han er allerede godt trengt, så kroppslig er han mer fornøyd. Han kjenner av og til på sosial angst.

Han har ingen rundt seg som kan gi han tips om frisyre, skjegg, klær osv. Jeg kan heller ikke hjelpe han, for jeg syns ikke jeg har greie på det for menn. I tillegg kunne han ønsket seg mer en slags "coach", utover bare det utseendemessige. Han har forsøkt å finne noen han kan gå til for å få tips til utseende, stil, og væremåte for å føle seg mer komfortabel, men har ikke funnet noen.

Har dere tips til hva jeg kan gjøre for å hjelpe? Han tror selv at dette er et fysisk problem, og at hvis han bare fikk noen som kunne hjelpe han med å forbedre det ytre, så hadde det hjulpet mye. Jeg vil hjelpe han å utforske det, selv om det kanskje ikke hjelper hundre prosent alene.

Anonymkode: 54c8f...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være en ide å finne en herrefrisør og/ eller barberer som han liker stilen til og gå dit som en start?

Anonymkode: f0fd4...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes tjenester å kjøpe, en personlig stylist eller lignende for eksempel kan hjelpe til med hele pakken fra klær, hår, sette sammen og gå igjennom garderoben og så videre.

Om det er utenfor budsjett er det mye tips å hente på youtube for eksempel. Ellers finnes det apper og AI tjenester der man kan laste opp info om seg selv, klesstil og ønsker for å få tips til hva man bør se etter og plagg som vil passe looken en går etter.

Et annet greit sted å starte kan være å sette sammen et mood board feks på pintrest av looks en liker, så gå igjennom klesskapet og prøve alt, lete opp plaggene en liker, sette sammen antrekk og virkelig rydde ut alt som ikke er både pent og komfortabelt.

Ta med bilder av frisyrer han liker til en god frisør, få på plass en enkel hudpleierutine også så er veldig mye gjort.

Anonymkode: 0e776...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...