Gå til innhold

Jeg angrer seriøst på nr tre jeg… Grusom følelse!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 6 år og minst av tre gutter. Han er ekstremt vill (ikke noe diagnose tror jeg), han er en veldig krevende gutt. Vanskelig for å høre etter, han henger seg i detaljer og gir seg ikke på noe. Er potte sta! Nå går han på skole, det er styr på trinnet, han er ikke motivert. 
Vet ikke helt hva jeg vil med dette. Men vil høre om noen har opplevd lignende? Ble det bedre? Er mest det siste året jeg har følt det slik. 
Jeg er så fæl!!!

Anonymkode: eaa33...998

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også en gutt, men ett par år eldre enn din. Han er også vilter, høylytt, vil ikke høre,etc. Alt dette blir jo ikke alltid godtatt så godt på skolen. Har fått noen telefoner hjem, og det er like fortvilende hver gang. Men vi prøver å gjøre så godt vi kan for å få han til å høre på skolen. 

Så, jeg har ikke så mye råd, men vil bare si at du ikke er alene 😁

Anonymkode: 28102...aae

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Han er 6 år og minst av tre gutter. Han er ekstremt vill (ikke noe diagnose tror jeg), han er en veldig krevende gutt. Vanskelig for å høre etter, han henger seg i detaljer og gir seg ikke på noe. Er potte sta! Nå går han på skole, det er styr på trinnet, han er ikke motivert. 
Vet ikke helt hva jeg vil med dette. Men vil høre om noen har opplevd lignende? Ble det bedre? Er mest det siste året jeg har følt det slik. 
Jeg er så fæl!!!

Fikk du nr 3 fordi du ønsket deg en jente? 

Anonymkode: 97e8f...f45

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fikk du nr 3 fordi du ønsket deg en jente? 

Enda en håpløs jente-mamma som mener alle må ha et ønske om jente? Gi deg. Guttebarn er like så bra som jentebarn, om ikke mer...

Anonymkode: f1b76...e8c

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enda en håpløs jente-mamma som mener alle må ha et ønske om jente? Gi deg. Guttebarn er like så bra som jentebarn, om ikke mer...

Er du ts?

Vedkommende sier at hun ANGRER på at hun fikk nr 3. Fordi det er en vilter gutt. Kanskje hun så for seg en prinsesse? Må jo være lov å spørre. 

Sykt å angre på et barn man har fått, uansett. 

• Liker 9
Skrevet

Det er ikke alltid så lett å være foreldre. Men jeg tenker vel at dette er en fase TS. Det vil nok komme opp og nedturer. Det nytter jo ikke å angre på et barn. Det er født og det er her, og du er helt sikkert glad i det. Men man kan jo fortvile, og tenke litt; for et styr. Hvorfor måtte vi få et barn til? Men det har dere. 

Så må du prøve å få overskudd til å se det litt komiske i at han er så utrolig sta. Det kan jo være en god ting! Jeg har en bror som var veldig sta. Foreldrene mine ble sprø av han, og vi søsken også. Men han er jo verdens kjekkeste kar på mange måter. Han bare reagerer med stahet. Se på han som et interessaant lite menneske som du får æren og bekymringen med å oppdra :) 

“Your children are not your children.
They are sons and daughters of Life's longing for itself.
They come through you but not from you.
And though they are with you yet they belong not to you.

You may give them your love but not your thoughts,
For they have their own thoughts.
You may house their bodies but not their souls,
For thir souls dwell in the house of tomorrow, which you cannot visit, not even in your dreams."

Anonymkode: 1895a...eca

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er du ts?

Vedkommende sier at hun ANGRER på at hun fikk nr 3. Fordi det er en vilter gutt. Kanskje hun så for seg en prinsesse? Må jo være lov å spørre. 

Du tror du er til hjelp for TS når du kaller følelsene hennes for syke? 

Fint om du fjerner deg fra tråden, du burde skamme deg som sparker folk som ligger nede. 

Anonymkode: e9795...252

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg skjønner at du er fortvilet. Husk at barnet kommer alltid først. Alltid. Du har satt han til verden. Han valgte ikke å komme til deg. Han fortjener at du legger følelsene til side, og for all del, styr tankene dine. Angre på en gave, et liv?! Dersom du dyrker de tankene vil det bli en negativ spiral, og at han er krevende blir en selvoppfyllende profeti. Og jo mer du angrer, desto mer krevende kommer sønnen din til å bli. 

Anonymkode: 65d89...6e6

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Slapp av, det er helt normalt at man angrer innimellom. Det betyr ikke at man ikke elsker dem vilt! Livet hadde vært vanvittig mye enklere uten barn. Men det hadde også vært tommere og kjedeligere for de fleste av oss. Din sønn har kanskje noen ekstra utfordringer, og du er sliten. Det bedrer seg! Jeg lover! Bekymringene slipper man kanskje aldri unna, men kidsa roer seg, og det blir folk av de fleste.

Gjem deg på kjøkkenet, pust litt, stikk av når du kan, ta en ekstra sjokolade og husk at du er normal.

Klem fra alenemor! ❤️ 

Endret av Pysa
  • Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er du ts?

Jenter kan jo være like så viltre. Alle barn har jo sin egen personlighet til tross for kjønn, så blir for dumt å slenge rundt spørsmål om hun ønsket seg jente. På TS sitt innlegg var det jo ingenting som tydet på at det var barnets kjønn som var problemet! 

Og skam deg for den siste setningen. Regner med at dette var satt litt på spissen i en vanskelig periode. Uansett så er det lov å være sliten og lei, betyr ikke at hun er mindre glad i gutten.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er du ts?

Har du barn? Slike utsagn som det der vitner om utrolig lav evne til empati, omsorg og medmenneskelighet. Utrolig mange som sitter med slike vonde følelser når man møter utfordringer ift barna sine. For ikke å snakke om dårlig samvittighet for å ha slike følelser. 

Sender deg en klem, ts. Håper andre kommer med fornuftige råd ❤️

Anonymkode: f8339...773

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det fremstår som at du ikke helt så for deg en vilter gutt nei. Ville du byttet mot ei rolig jente?

Anonymkode: 47b4a...40f

• Liker 1
Skrevet

Meld han på kampsport (nei det er ikke en spøk), helst bryting eller jiu jitsu eller noe slikt.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det fremstår som at du ikke helt så for deg en vilter gutt nei. Ville du byttet mot ei rolig jente?

Tåpelig spørsmål, selvfølgelig vil ingen bytte bort barna sine!🙄

Anonymkode: 955dd...ba7

• Liker 5
  • Nyttig 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
Kipling skrev (10 minutter siden):

Meld han på kampsport (nei det er ikke en spøk), helst bryting eller jiu jitsu eller noe slikt.

Dette er et godt forslag. Får han bryne seg nok fysisk?

Til dere som tror jenter er så mye greiere enn gutter - kan love dere at jenter kan være minst like krevende. Noen barn er enkle å ha med å gjøre, noen krevende, det har ikke noe med kjønn å gjøre.

Det er normalt at man føler ting er litt håpløst i perioder med unger.

Skrevet

Ja, jeg angrer på nr 3….. Det er en gutt som  virkelig har satt oss på prøve🙈 Er like glad i han som de andre, men der fikk vi jammen tilbake med dobbel rente for at de 2 første var enkle og rolige😆 

Anonymkode: 3042b...36f

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Da må vel du være en håpløs guttemamma ettersom du indikerer at gutter er bedre enn jenter!

Anonymkode: 8f163...e29

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Tåpelig spørsmål, selvfølgelig vil ingen bytte bort barna sine!🙄

Anonymkode: 955dd...ba7

Hun angrer på hele ungen, så det kam godt tenkes at hun heller ønsker seg en rolig jente jo

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke alltid så lett å være foreldre. Men jeg tenker vel at dette er en fase TS. Det vil nok komme opp og nedturer. Det nytter jo ikke å angre på et barn. Det er født og det er her, og du er helt sikkert glad i det. Men man kan jo fortvile, og tenke litt; for et styr. Hvorfor måtte vi få et barn til? Men det har dere. 

Så må du prøve å få overskudd til å se det litt komiske i at han er så utrolig sta. Det kan jo være en god ting! Jeg har en bror som var veldig sta. Foreldrene mine ble sprø av han, og vi søsken også. Men han er jo verdens kjekkeste kar på mange måter. Han bare reagerer med stahet. Se på han som et interessaant lite menneske som du får æren og bekymringen med å oppdra :) 

“Your children are not your children.
They are sons and daughters of Life's longing for itself.
They come through you but not from you.
And though they are with you yet they belong not to you.

You may give them your love but not your thoughts,
For they have their own thoughts.
You may house their bodies but not their souls,
For thir souls dwell in the house of tomorrow, which you cannot visit, not even in your dreams."

Anonymkode: 1895a...eca

Ååå dette var et slikt type svar jeg håpet💙 Ikke sånn latterlig at jeg håpet det var jente. Er vel mer at jeg synes tre barn er mye, uansett kjønn. Ekstremt overfladisk at det handler om kjønn, dette er mye dypere enn det…

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg angrer på nr 3….. Det er en gutt som  virkelig har satt oss på prøve🙈 Er like glad i han som de andre, men der fikk vi jammen tilbake med dobbel rente for at de 2 første var enkle og rolige😆 

Anonymkode: 3042b...36f

Akkurat slik! De to største er så enkle…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...