AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #1 Del Skrevet 22. august 2023 Har tispe for første gang og har selvsagt lest og hørt noe, men ønsker å høre mer om hva jeg kan forvente meg av endringer og hva som er vanlig. Så lurer på hva du merket av endringer på din tispe første løpetid like før, under og etter (om du merket noe særlig). Og gjerne rase/blanding og når tispa fikk det for første gang. Anonymkode: a2e64...8b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #2 Del Skrevet 22. august 2023 Har en eurasiertispe som ble født i mai 2019. Hun fikk første løpetid i januar 2020, vi merket det var på vei da hun ganske plutselig ble litt mer daff og ikke var like gira på mat lenger. Siden første løpetid har det stort sett vært det samme: under løpetid er hun som oftest ganske slapp når hun er inne, vil helst bare enten ligge under senga vår eller sitte klint inntil oss og få kos, mens når vi går tur har hun snuta planta i bakken hele veien og skal snuse på ALT og markere hver 10. meter. Hun kan bli litt sutrete og rastløs også. I tiden før hun løper har hun som regel null matlyst og kan gå flere dager uten å spise noe, når hun starter å blø så går det seg som oftest til. Vi bruker ikke bind/bleie på henne da hun er veldig flink til å vaske seg og vi må se nøye etter for å finne bloddråper på gulvet siden hun stort sett slikker vekk de også, men det vet jeg varierer veldig fra hund til hund! Vår løper ganske nøyaktig hver 7. måned og har gjort det fra starten. De siste par gangene har vi også sett tegn til innbilt drektighet hos henne ca 3 måneder etter at hun har sluttet å blø, hun produserer ikke melk men hun blir stressa og rastløs, tasser mye inne, slutter å spise igjen og har plutselig mer vokt. Anonymkode: c56bd...57a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #3 Del Skrevet 22. august 2023 Én av mine tisper blir mer vilter før og under løpetid, og mer kosete. På slutten av løpetiden skal hun gjerne gå 2 mil eller mer hver dag 😅. Etter løpetiden blir hun ganske daff. Da vil hun bare sove, og tasser rolig på korte turer. Deretter blir hun seg selv igjen, også energisk og leken før og under løpetiden igjen. Min andre tispe ble aggressiv på passerende hunder (og lavere toleranse for hundekompisene hennes) ved første løpetid, men der var det allerede usikkerheter som lå og ulmet i gener og tidligere erfaringer, som da eksploderte til overflaten da første løpetid kom. Det kommer frem noen uker før hver løpetid, og roer seg tilbake til normalen rundt en mnd etter løpetid. Anonymkode: 94ff5...811 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå