AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #1 Skrevet 22. august 2023 Vi skal kjøpe oss hus, men vurderer å droppe ut. Vi er ikke en gang gift fordi jeg tydligvis ikke er bra nok for han. Vi har en baby. Samboer jobba og jeg er i perm. Babyen vår er veldig high need og krever mye. I dag har jeg mildt sagt hatt en slitsom dag. Jeg delte noen snaps av kaoset på hjemmefronten. Jeg spiste mat ut av en boks, ikke varmet, kun kylling, og det var alt jeg rakk til lunsj. Slik er det ofte. Baby hadde også en skrikeepisode som var ekstrem på butikken. Jeg måtte ut for å kjøpe bleier. Eldre damer ga meg medfølende blikk. Jeg måtte bære babyen og skyve vogn med hoftene flere hundre meter. I tillegg hadde jeg klart å søle ut en hel boks med sukker fordi lokket lå løst på toppen ( hjemme). Samboer har tatt noen netter og jobber. Da han kom hjem fikk jeg en sur tone " du får komme deg ut da, hvis du på død og liv må. Jeg er sliten selv, men du får bare stikke". Alt jeg trenger er et j..a miljøskifte for å ikke bli helt koko. Bare en liten luftetur! Det koster så sykt mye at jeg ikke gidder. Så gikk jeg på badet, gråt i en håndkle i 2 minutter og skrek litt for meg selv. Gikk ut igjen, løftetet babyen ut av vippestolen og gikk på nok et skift. Det føles ut som husarrest. Jeg blir nesten gal. Er inne 24/7 med unntak av slitsomme trilleturer. Og jeg er ikke en gang alenemor. Han kalte meg møkkakjerring. I går tok han baby mot sin vilje og jeg ryddet og vasket. Det ble han fly forbannet for. Egentlig hater han å ha barnet sitt. Vil bare ha pause og vite at han unner meg det Anonymkode: 504c0...fad 1 22
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #2 Skrevet 22. august 2023 Og denne mannen ønsker du å leve videre med?? Anonymkode: 317bb...6bf 23 11
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #3 Skrevet 22. august 2023 Gå gå fra mannen…. Dette går ikke an Anonymkode: 72fe1...90d 7 9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #4 Skrevet 22. august 2023 Hvorfor blir du? Han tar deg for gitt, behandler deg som en dritt, og oppfører seg som en forvokst ungen. Bare det at han ikke vil gifte seg fordi du liksom ikle er bra nok til det, men hus er greit. Noen ganger har man faktisk det bedre alene, en og leve i et forhold der du likevel virker som en som må ta all ansvaret for en baby dere begge har ansvar for. Da er det faktisk bedre og være alene, da vet man at man må gjøre det alene uansett. Så vil du jo få avlasting når det er hans tur til og ha barnet. Anonymkode: 27751...ea9 3 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #5 Skrevet 22. august 2023 Det er vanskelig nok for meg å forstå hvorfor noen i det hele tatt vil ha barn. Det er helt umulig for meg å forstå hvorfor noen vil ha barn med noen som ikke liker/vil ha barn selv. Dette kommer vel ikke til å bli bedre, tror du? Sikkert like greit å pakke og dra med det samme. Anonymkode: 074e0...c13 6 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #6 Skrevet 22. august 2023 Hva ønsker du med dette innlegget? Du kan jo lese det du har skrevet og så forstår du at du må gå - i det minste for barnets skyld. Ønsker du at ungen(e) skal behandle mor som en tøffel slik som far gjør? Hvis du blir så godtar du slik oppførsel senere - og det er ingen andre enn deg selv å skylde på. Anonymkode: 5b098...fe4 3 5
NiceOrNothing Skrevet 22. august 2023 #7 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi skal kjøpe oss hus, men vurderer å droppe ut. Vi er ikke en gang gift fordi jeg tydligvis ikke er bra nok for han. Vi har en baby. Samboer jobba og jeg er i perm. Babyen vår er veldig high need og krever mye. I dag har jeg mildt sagt hatt en slitsom dag. Jeg delte noen snaps av kaoset på hjemmefronten. Jeg spiste mat ut av en boks, ikke varmet, kun kylling, og det var alt jeg rakk til lunsj. Slik er det ofte. Baby hadde også en skrikeepisode som var ekstrem på butikken. Jeg måtte ut for å kjøpe bleier. Eldre damer ga meg medfølende blikk. Jeg måtte bære babyen og skyve vogn med hoftene flere hundre meter. I tillegg hadde jeg klart å søle ut en hel boks med sukker fordi lokket lå løst på toppen ( hjemme). Samboer har tatt noen netter og jobber. Da han kom hjem fikk jeg en sur tone " du får komme deg ut da, hvis du på død og liv må. Jeg er sliten selv, men du får bare stikke". Alt jeg trenger er et j..a miljøskifte for å ikke bli helt koko. Bare en liten luftetur! Det koster så sykt mye at jeg ikke gidder. Så gikk jeg på badet, gråt i en håndkle i 2 minutter og skrek litt for meg selv. Gikk ut igjen, løftetet babyen ut av vippestolen og gikk på nok et skift. Det føles ut som husarrest. Jeg blir nesten gal. Er inne 24/7 med unntak av slitsomme trilleturer. Og jeg er ikke en gang alenemor. Han kalte meg møkkakjerring. I går tok han baby mot sin vilje og jeg ryddet og vasket. Det ble han fly forbannet for. Egentlig hater han å ha barnet sitt. Vil bare ha pause og vite at han unner meg det Anonymkode: 504c0...fad Du går selvsagt fra han . Å tar farvel med offerrollen i samme slengen . Slutt å film og fokuser på vanskelighetene i hverdagene . De vil komme og gå uansett . You got this 💪❤️ 4 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #8 Skrevet 22. august 2023 Dra fra denne mannen, UMIDDELBART. Det er tydelig at han ikke bryr seg om deg. Han ville ikke kalt deg møkkakjerring om han gjorde det. Hvis han virkelig hadde brydd seg om deg og vært glad i deg ville han tatt babyen slik at du hadde fått pause og kunne slappet av og kost deg i perioder. Anonymkode: 9b45c...a41 3 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #9 Skrevet 22. august 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det er vanskelig nok for meg å forstå hvorfor noen i det hele tatt vil ha barn. Det er helt umulig for meg å forstå hvorfor noen vil ha barn med noen som ikke liker/vil ha barn selv. Dette kommer vel ikke til å bli bedre, tror du? Sikkert like greit å pakke og dra med det samme. Anonymkode: 074e0...c13 Det er nok en del som får barn for å blidgjøre partneren. Høres nesten ut som denne fyren gjorde det, uten å ha selvinnsikt nok til å skjønne at han ikke ville bli så blid selv. Eventuelt kan det være fødselsdepresjon. Anonymkode: 599c7...1d1 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #10 Skrevet 22. august 2023 Hvorfor er dere sammen? Hvorfor hater du deg selv så mye at du aksepterer dette? Ja, fint at mannen jobber, men dere var vel TO MENNESKER som fikk barn sammen, så da må BEGGE TO ta ansvar. Så da er spørsmålene; Hvorfor har dere barn? Hvorfor er dere sammen? Hvorfor aksepterer du denne oppførselen? Anonymkode: 7b0f5...db5 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #11 Skrevet 22. august 2023 Typisk kg å be deg gå. Det er ikke så forbanna enkelt å gå når man har en liten en sammen. Jeg hadde det forjævlig i min permisjon. Tenker tilbake på det som skulle være en fin tid sammen med babyen min som et helvete - på grunn av den mannen. Han tok ikke natt, ikke morgen, ikke stell. Jeg fikk hjelp 30-60 min hver dag, for da måtte jeg lage middag 🙄 Laget innlegg på kg og alle sa jeg måtte gå. Jeg gikk ikke og det er jeg glad for nå, selv om det er vondt at permisjonen min ble ødelagt. Etter at mannen gikk ut i perm selv oppdaget han hvor lye jobb det egentlig er å være hjemme med baby. Plutselig skjønte han at jeg ikke bare satt og kosa baby hele dagen. Nå er det mye mer 50/50, og ikke minst, han hjelper meg når jeg ber om det! Anonymkode: 43ef6...d00 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #12 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Typisk kg å be deg gå. Det er ikke så forbanna enkelt å gå når man har en liten en sammen. Jeg hadde det forjævlig i min permisjon. Tenker tilbake på det som skulle være en fin tid sammen med babyen min som et helvete - på grunn av den mannen. Han tok ikke natt, ikke morgen, ikke stell. Jeg fikk hjelp 30-60 min hver dag, for da måtte jeg lage middag 🙄 Laget innlegg på kg og alle sa jeg måtte gå. Jeg gikk ikke og det er jeg glad for nå, selv om det er vondt at permisjonen min ble ødelagt. Etter at mannen gikk ut i perm selv oppdaget han hvor lye jobb det egentlig er å være hjemme med baby. Plutselig skjønte han at jeg ikke bare satt og kosa baby hele dagen. Nå er det mye mer 50/50, og ikke minst, han hjelper meg når jeg ber om det! Anonymkode: 43ef6...d00 Så bra at det snudde! Men det er merkelig at det ikke gikk opp for han før han stod i det selv. Jeg skjønner ikke hvordan man kan bevitne kjæresten (!) sin kjøres helt i grøfta uten å løfte en finger for å hjelpe. Det er så trist. Anonymkode: e7bdd...d1a 4 7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #13 Skrevet 22. august 2023 Men hvorfor går du ikke ut? Når han sier det, hvorfor tar du nok et skift? Anonymkode: ceba5...51f 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #14 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi skal kjøpe oss hus, men vurderer å droppe ut. Vi er ikke en gang gift fordi jeg tydligvis ikke er bra nok for han. Vi har en baby. Samboer jobba og jeg er i perm. Babyen vår er veldig high need og krever mye. I dag har jeg mildt sagt hatt en slitsom dag. Jeg delte noen snaps av kaoset på hjemmefronten. Jeg spiste mat ut av en boks, ikke varmet, kun kylling, og det var alt jeg rakk til lunsj. Slik er det ofte. Baby hadde også en skrikeepisode som var ekstrem på butikken. Jeg måtte ut for å kjøpe bleier. Eldre damer ga meg medfølende blikk. Jeg måtte bære babyen og skyve vogn med hoftene flere hundre meter. I tillegg hadde jeg klart å søle ut en hel boks med sukker fordi lokket lå løst på toppen ( hjemme). Samboer har tatt noen netter og jobber. Da han kom hjem fikk jeg en sur tone " du får komme deg ut da, hvis du på død og liv må. Jeg er sliten selv, men du får bare stikke". Alt jeg trenger er et j..a miljøskifte for å ikke bli helt koko. Bare en liten luftetur! Det koster så sykt mye at jeg ikke gidder. Så gikk jeg på badet, gråt i en håndkle i 2 minutter og skrek litt for meg selv. Gikk ut igjen, løftetet babyen ut av vippestolen og gikk på nok et skift. Det føles ut som husarrest. Jeg blir nesten gal. Er inne 24/7 med unntak av slitsomme trilleturer. Og jeg er ikke en gang alenemor. Han kalte meg møkkakjerring. I går tok han baby mot sin vilje og jeg ryddet og vasket. Det ble han fly forbannet for. Egentlig hater han å ha barnet sitt. Vil bare ha pause og vite at han unner meg det Anonymkode: 504c0...fad Nå er det ikke noe hjelp i han uansett så du får be han flytte ut. Så kanskje han skjønner alvoret. Og hvis hab kaller der møkkakjerring så får du si tilbake at det finner du deg ikke i Anonymkode: f1e46...c1d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #15 Skrevet 23. august 2023 Dere høres slitne ut, begge to. Eller var han akkurat sånn som du beskriver her (som å kalle deg møkkakjerring) før dere fikk baby også? Krevende babyer er slitsomt, og ved mangel på energi og søvn kan man gjøre og si masse som man ikke egentlig ville gjort/sagt. Forresten, om vogn ikke fungerer for babyen din, så kan du kanskje prøve bæresjal når du skal på butikken og bare handle småting? Anonymkode: 45114...9f0
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #16 Skrevet 23. august 2023 Så mange som skriver at du skal gå fra han, som om det er så enkelt🙈 er han ikke hjemme i helgene så han ser hvor mye arbeid det er med babyen? Og hvordan deler dere helgene? Du har sikkert hørt dette før, men det blir bedre❤️ det lover jeg deg! Babytiden er intens og det tærer jo på forholdet mellom dere. Når ting roer seg ned litt finner dere forhåpentligvis en måte å samarbeide på. Hvis dere ikke har gjort det innen 5 år kan dere jo begynne å tenke på å gå fra hverandre - men ikke nå mens dere fortsatt lærer å være foreldre. Samboeren din høres sliten ut, ikke at det unnskylder oppførselen hans mot deg men det forklarer nok mye. Har dere ikke familie som kan avlaste dere litt?❤️ Anonymkode: 630fd...5ab 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #17 Skrevet 25. august 2023 Veldig mange menn har ikke peiling før de selv har pappaperm. Mannen min tar automatisk mest ansvar nå med litt eldre barn. Ikke gå før han har vært i ilden🙈 Mulig han er deprimert. Anonymkode: e273e...a64
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #18 Skrevet 25. august 2023 Beholdt du denne ungen mot hans vilje? Kan hende han har fødselsdepresjon eller bare tror at å gå hjemme med baby høres lett ut. At du klager og syter for mye, for han ikke evner å forstå hvor vanskelig det kan være. Eller så ville han bare ikke bli far. Anonymkode: 8144c...5d6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #19 Skrevet 25. august 2023 Dere har ett(!) barn. han må stille opp mer ja, men du må grave deg ut av offerrollen. Det bare skader deg. Anonymkode: aee8a...fc0
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #20 Skrevet 25. august 2023 Ja, ikke kjøp hus med han!!! Du vil angre så sinnsykt!! Få deg og babyen bort fra han asap! Du vil få det så uendelig mye bedre! Anonymkode: b308f...045
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå