Gå til innhold

Ulemper med dieselbil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mye styr med den ekle dieselen, det stinker og søler. Bilen trenger bestandig oljeskift og filterskift. Ventiler og sensorer går i stykker og tømmer familiekassa gang på gang. Det er veldig, veldig dyrt å kjøre noe sted og man må passe seg for at motoren skal bli varm - ellers så soter den til. Forvarming av kupeen er ikke lov når bilen står på tomgang.

Hva gjør man med det, da?

Anonymkode: 137d8...1bd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, jeg har hatt dieselbil i mange år, og merker ikke noe til det du beskriver. 

Passer riktignok på å ikke bare ta småturer. Det er ikke bra for motoren. Minst 1 gang i uka får hun seg en tur på minst 1 time. 

Kanskje det er bilen/biltypen som ikke er bra? 

Anonymkode: 4c481...6db

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er så mye styr med den ekle dieselen, det stinker og søler. Bilen trenger bestandig oljeskift og filterskift. Ventiler og sensorer går i stykker og tømmer familiekassa gang på gang. Det er veldig, veldig dyrt å kjøre noe sted og man må passe seg for at motoren skal bli varm - ellers så soter den til. Forvarming av kupeen er ikke lov når bilen står på tomgang.

Jeg kjenner meg heller ikke igjen og jeg hadde dieselbil i mange år.
Om du "bestandig" må skifte oljefilter osv, er det nok noe galt. Kanskje du får bytte til en annen bil?

Eller var dette bare et dårlig forsøk på et eller annet skrevet av en elektrisk bil-fanatiker?

Anonymkode: 5df86...a39

• Liker 2
Skrevet

Ja, hadde en 2006 Hundai santa fe og det gikk bare 800 km pr tank om vinteren. Elbil er så utrolig mye bedre med henger i kaldt vær! Så deilig å ta en pause hver 200 km på tur med skrikende unger i baksetet.

Anonymkode: abb52...372

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Gjesp 

Anonymkode: e43c2...869

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg kjørt diesel i 10 år og kjenner meg ikke igjen i alt dette.

Anonymkode: 7c8e5...0d9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...