AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #1 Skrevet 22. august 2023 Har en kunde som jeg må ha underskrift fra, fordi hun må egentlig fylle ut og signere et ganske viktig dokument. Uten det kan jeg ikke sende det inn. Men hun sier hun kan ikke å skrive.... Er en eldre asiatisk dame. Ble litt usikker på hva jeg skal gjøre egentlig. Jeg kan jo alltids hjelpe henne å fylle ut skjemaet og skrive for henne, men hun må jo signere selv? Anonymkode: a6fe2...583
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #3 Skrevet 22. august 2023 Hareena skrev (Akkurat nå): Stempelpute og fingeravtrykk. Det har vi ikke, og det er det ikke plass til noen sted på de dokumentene våre som skal signeres av henne 🤷♀️ Har aldri opplevd før at noen ikke kan å skrive, så vi har ingen rutine for det på jobben.. Anonymkode: a6fe2...583
Kalikalinka Skrevet 22. august 2023 #4 Skrevet 22. august 2023 Skriv navnet hennes med enkel håndskrift og få henne til å herme? 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #5 Skrevet 22. august 2023 Fingeravtrykk er det jeg er vant til brukes av analfabeter. Har ikke vært ute for det i Norge, men hadde tenkt at man gjorde det i hele verden? Men kan du kontakte en offentlig instans som er i kontakt med alle type mennesker og spørre hva de pleier gjøre? Anonymkode: 46119...092
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #6 Skrevet 22. august 2023 Kalikalinka skrev (2 minutter siden): Skriv navnet hennes med enkel håndskrift og få henne til å herme? Muligens det kan virke. Jeg har ikke fått fylt ut skjemaet helt med henne enda, fordi når jeg sa jeg kunne skrive for henne og spurte om adresse, tlf nummer og andre opplysninger som må fylles ut kunne hun ikke fortelle meg hva det var heller.. Anonymkode: a6fe2...583
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #7 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har en kunde som jeg må ha underskrift fra, fordi hun må egentlig fylle ut og signere et ganske viktig dokument. Uten det kan jeg ikke sende det inn. Men hun sier hun kan ikke å skrive.... Er en eldre asiatisk dame. Ble litt usikker på hva jeg skal gjøre egentlig. Jeg kan jo alltids hjelpe henne å fylle ut skjemaet og skrive for henne, men hun må jo signere selv? Anonymkode: a6fe2...583 Du kontakter det offentlige og ber om veiledning. Kan hun ikke skrive så kan hun antagelig heller ikke lese. Om du (bedriften) er den ene part i en kontrakt hun skal signere på så kan ikke du lese den opp for henne. En nøytral part lese den for henne, gitt at hun ikke kan lese. Tenk på det som en døvetolk, blindetolk e.l. Du kan jo ikke be en blind signere uten at vedkommende har med seg en nøytral part. Anonymkode: 6ba28...c66 8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #8 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Muligens det kan virke. Jeg har ikke fått fylt ut skjemaet helt med henne enda, fordi når jeg sa jeg kunne skrive for henne og spurte om adresse, tlf nummer og andre opplysninger som må fylles ut kunne hun ikke fortelle meg hva det var heller.. Anonymkode: a6fe2...583 Kan hun signere digitalt? Hvis ikke ville jeg hørt med nærmeste leder hva som blir riktig. Anonymkode: a6580...1fa
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #9 Skrevet 22. august 2023 Dette må du spørre lederen din om. Hvis du tar i mot råd fra synserne her inne risikerer du at løsninga er ugyldig i akkurat det du holder på med nå og så blir du holdt ansvarlig. Har du tenkt å skylde på Kvinneguiden hvis det blir erstatningsansvar? Eller om du blir holdt strafferettslig ansvarlig? Anonymkode: 54bb9...d74 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #10 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kontakter det offentlige og ber om veiledning. Kan hun ikke skrive så kan hun antagelig heller ikke lese. Om du (bedriften) er den ene part i en kontrakt hun skal signere på så kan ikke du lese den opp for henne. En nøytral part lese den for henne, gitt at hun ikke kan lese. Tenk på det som en døvetolk, blindetolk e.l. Du kan jo ikke be en blind signere uten at vedkommende har med seg en nøytral part. Anonymkode: 6ba28...c66 Hun kan lese, men kan ikke skrive. Anonymkode: a6fe2...583
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #11 Skrevet 22. august 2023 Da blir det «X» da om dere ikke har stempelpute til fingeravtrykk. Anonymkode: 032d0...c7f 1
Hareena Skrevet 22. august 2023 #12 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det har vi ikke, og det er det ikke plass til noen sted på de dokumentene våre som skal signeres av henne 🤷♀️ Har aldri opplevd før at noen ikke kan å skrive, så vi har ingen rutine for det på jobben.. Anonymkode: a6fe2...583 Synes ikke det rimer at det ikke er plass til et fingeravtrykk på signaturlinja.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #13 Skrevet 22. august 2023 Hareena skrev (1 minutt siden): Synes ikke det rimer at det ikke er plass til et fingeravtrykk på signaturlinja. Ja vel, men vi har ikke det. Vi har en "bolk" hvor det skal fylles ut info om kunden og nederst på den er den en linje hvor kunden kan signere. Rett under der igjen er det en ny "bolk" hvor jeg som ansatt skal signere og fylle ut tilleggsinfo. Det er derfor ikke noe "rom" mellom eller på sidene der til å putte fingeravtrykk. Anonymkode: a6fe2...583
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #14 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kan hun signere digitalt? Hvis ikke ville jeg hørt med nærmeste leder hva som blir riktig. Anonymkode: a6580...1fa Vi har ikke noen løsning for å signere digitalt dessverre. Det må signeres skriftlig på papir, scannes og sendes inn. Anonymkode: a6fe2...583
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #15 Skrevet 22. august 2023 Dette må du ta med lederen din. Punktum. Anonymkode: 0d47a...037 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #16 Skrevet 22. august 2023 Da har vel vedkommende verge? Anonymkode: 8d206...af6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #17 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Da har vel vedkommende verge? Anonymkode: 8d206...af6 Nei, det virker ikke sånn. Hun snakker norsk og kan lese, men kan bare ikke å skrive på norsk. Anonymkode: a6fe2...583
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #18 Skrevet 22. august 2023 Vi fikk heldigvis til en løsning sammen med henne nå slik at det ordnet seg etter litt om og men. Anonymkode: a6fe2...583
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #19 Skrevet 22. august 2023 Kan hun ikke skrive initialene sine, evt herme etter deg hvis du skriver de ned for henne. Må det være fult navn, så kan det være noen bølgete linjer etter forbokstavene. Er jo ikke alle som har så tydelig signatur uansett Anonymkode: 023bd...f70
Snublefot62 Skrevet 22. august 2023 #20 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi fikk heldigvis til en løsning sammen med henne nå slik at det ordnet seg etter litt om og men. Anonymkode: a6fe2...583 Og hva ble løsningen? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå