Gå til innhold

Fyll i omelett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er ditt favorittfyll i omelett? 
Og foretrekker fransk, spansk eller en annen versjon? 

#matlei

Anonymkode: 78911...9de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skinke, ost og sopp. Ellers så aner jeg ikke hva du snakker om 😆

Skrevet

Min favoritt:

Stek kyllingbiter og paprikabiter. Hvitløk,salt og pepper.

Slå over eggeblandingen. Dryss over gressløk og revet ost. Legg lokk over, og stek på svak varme.

Anonymkode: 305ed...dfc

Skrevet

Man kan ha egg på.

Anonymkode: f5490...3f4

Skrevet

Liker purreløk i omelett

Tomater

Paprika

• Liker 1
Skrevet

Liker å steke purre,skinke,sopp og tomat i pannen først,så ta det ut og steke en tynn omelett. Legger en stripe skinkeost på og fyll oppå der,på halve omeletten. Bretter over andre halvparten så det blir en halvmåne. Topper med litt fersk gressløk. Er vel fransk det,tror jeg...

Anonymkode: 68187...3fa

Skrevet

Løk og paprika

Anonymkode: d632e...122

Skrevet

Spekeskinke, fetaost, brokkoli, spinat og sopp!

Anonymkode: 8f640...1ff

Skrevet

Løk, paprika, salamibiter, ost, brokkoli.

Skrevet

Cottage cheese, skinke og paprika/purre

Skrevet

Fetaost, paprika, purre, potet, skinke, pølsebiter, sopp.. Alt er godt i omelett  :)

Anonymkode: 8e4e1...a9a

Skrevet

Alt passer.... Favoritt er paprika,skinke biter,parmasan.

Skrevet

Sprøsteker skinke eller bacon, heller over egg med uanstendige mengder purre, litt salt og mye pepper. Ost på toppen og steker til osten er smeltet.

Kokt potet som stekes litt på pannen sammen med rød og grønn paprika, litt løk og chorizo. Krydrer med salt, pepper og paprika, har over egg og steker til den er passe fast. 

Ellers har jeg ikke for vane å snakke med omeletten min, så jeg er ikke så nøye på nasjonaliteten.  ;) 

Skrevet

Mitt favorittfyll i omelett er de gangene  vi har rester etter bakt potet middsg. Bacon, vårløk og mais evt litt sopp. Helt nydelig kombo. 

Skrevet

Chorizo og cheddar!

Anonymkode: 389b7...7c1

Skrevet

Spinat og sopp

Paprika, løk, sopp 

Ost, skinke, tomat 

Anonymkode: 5d34e...09c

Skrevet

Jeg synes faktisk røket laks er godt!
Stek en litt tynnere omelett først. Ikke helt gjennomstekt, la det være litt bløtt på toppen. Legg deretter røket laks, Philadelphia eller snøfrisk (gjerne med smak med dill, gressløk eller liknende), rukkola og sitronpepper på den ene halvdelen. Brett så over den andre halvdelen og stek litt til på hver side. Magisk!

Skrevet
Brunhilde skrev (På 23.8.2023 den 7.36):

Ellers har jeg ikke for vane å snakke med omeletten min, så jeg er ikke så nøye på nasjonaliteten.  ;) 

Så gøy!

Sånn ellers: Fransk omelett: https://www.seriouseats.com/classic-french-omelette-recipe Til opplysning: Ingen i denne tråden lager fransk omelett (dere lager det som på norsk heter bondeomelett).

Spansk omelett: https://no.wikipedia.org/wiki/Tortilla_de_patatas Ingen lager det heller, men noen har kanskje spist det som tapa (hva vet jeg).

Ellers har man også italiensk omelett, eller fritatta: https://www.aperitif.no/oppskrifter/oppskrift/frittata-italiensk-omelett,69560 Den stekes som man ser i ovnen.

Anonymkode: e532e...35d

• Liker 2
Skrevet

Min favoritt er å sprøsteke spekeskinke og østerssopp før jeg heller over egg og strør på ost. Dytter osten litt nedi slik at at den ikke lager et lokk.

Anonymkode: 6adaf...f75

Skrevet (endret)

Kavli rekeost på tube funker for meg. 

Endret av ThereGoesBob

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...