AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #1 Skrevet 22. august 2023 Har prøvd å selge et hus en stund. Megleren forteller om en ny trend hvor folk flytter til et billigere hus. Dvs man har fremdeles små barn og skal ha de boende hos seg i mange år, men fordi belastningen med renta blir for høy så bytter man til et enklere/mindre hus. Anonymkode: f6ce4...f39 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #2 Skrevet 22. august 2023 Ok, sikkert lurt det. Anonymkode: f4cf6...7d4 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #3 Skrevet 22. august 2023 Ok, takk for opplysningen. Anonymkode: 30c79...c9f 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #4 Skrevet 22. august 2023 Jeg solgte rekkehus og kjøpte leilighet. Fortsatt dyrt da, men ikke like ille 😄 Anonymkode: 7eaa9...ffa
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #5 Skrevet 22. august 2023 Antageligvis får man en bedre pris ved å selge «frivillig» nå, enn om man venter 12 mnd og banken tvinger deg til å selge (potensielt i et dårligere marked). Men jeg er litt overrasket over at det skjer allerede. Er ikke renta nå godt innafor det man skulle dimensjonere for for mange år siden? Anonymkode: f6ce4...f39 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #6 Skrevet 22. august 2023 Skulle selv gjerne bodd i minihus, men det er faktisk dyrere å kjøpe tomt og bygge, enn å bli boende her. Anonymkode: 781cb...0b0 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #7 Skrevet 22. august 2023 Forøvrig passer dette meg utmerket - jeg prøver å selge i lavere prisklasse innenfor mitt område/skolekrets og det hadde vært flott å slippe å eie to hus noe lengre enn nødvendig - mellomfinansiering er ganske frisk. Anonymkode: f6ce4...f39
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #8 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Antageligvis får man en bedre pris ved å selge «frivillig» nå, enn om man venter 12 mnd og banken tvinger deg til å selge (potensielt i et dårligere marked). Men jeg er litt overrasket over at det skjer allerede. Er ikke renta nå godt innafor det man skulle dimensjonere for for mange år siden? Anonymkode: f6ce4...f39 Jo, men regnestykket for en 4-5 år siden inkluderte ikke nødvendigvis den store økningen i andre utgifter også, som mat og strøm. I tillegg kan det jo skje ting i livet, som helseutfordringer, miste jobben, få flere barn… Anonymkode: d2562...d9a 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #9 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men jeg er litt overrasket over at det skjer allerede. Er ikke renta nå godt innafor det man skulle dimensjonere for for mange år siden? Anonymkode: f6ce4...f39 Jo. Ingen burde ha problemer bare pga renten vi har nå. Det har jo vært ventet. Den er fortsatt lavere en den var da jeg tok boliglån. Sikkert prisvekst etc som gjør at mange sliter nå. Nekter å tro at så mange faktisk ikke regnet med og kalkulerte med renten vi har i dag pluss litt til. Anonymkode: 95633...884 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå