AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #1 Skrevet 22. august 2023 Hvis barnevernet var koblet inn når barnet gikk i barnehagen , blir skolen informert av barnehagen? Jeg valgte å koble inn barnevernet selv pga en udugelig barnefar, og informerte barnehagen om det. Så barnevernet har ikke vært i kontakt med barnehagen. Bare meg og barnefar. Men overgangen til skole nå,tror dere barnehagen informerte skolen om det?? Anonymkode: 2cf26...20e
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #2 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvis barnevernet var koblet inn når barnet gikk i barnehagen , blir skolen informert av barnehagen? Jeg valgte å koble inn barnevernet selv pga en udugelig barnefar, og informerte barnehagen om det. Så barnevernet har ikke vært i kontakt med barnehagen. Bare meg og barnefar. Men overgangen til skole nå,tror dere barnehagen informerte skolen om det?? Anonymkode: 2cf26...20e Står i mappen til ungen som følger med fra Bhg over i skolen. All vidre kontakt med Bv vil skrives ned i skolemappen også og følger barnet ut grunnskolen. Litt usikker på om den sendes vidre til vgs også eller om den stopper ved ungdomskolen om man søker opptak til vgs via ordinær opptak, søker man særskilt vil den opplysningen stort sett følge med Anonymkode: 1d582...98a
hjärterdam Skrevet 22. august 2023 #3 Skrevet 22. august 2023 Er det pågående sak, eller en eldre, avsluttet sak? Om det er en avsluttet sak er det ikke nødvendigvis nevnt i overgangen, det kommer an på alvorlighetsgraden i saken. Om det er en pågående blir skolen informert. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #4 Skrevet 22. august 2023 Det er ikke rutine at elevens mappe fra bhg blir oversendt til skolen. Om du ikke ønsker at skolen ikke skal vite noe kan ikke barnehagen informere. Det kan skje at de sier noe, men det er egentlig brudd på taushetsplikten. Dere må samtykke. Barnet kan anmode om informasjon fra skolen dersom det er aktuelt. I de aller fleste barnevernsakene bruker ikke barnevernet tvang, og dere kan velge å ikke informere skolen. Anonymkode: 3068f...0a8 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #5 Skrevet 22. august 2023 Er ped leder i bhg og vi må få tillatelse fra foreldre for å overlevere informasjon om barna til skolen. Mulig det er anderledes i andre kommuner men slik er det hvertfall hos oss. Anonymkode: 81aab...324 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #6 Skrevet 23. august 2023 På foreldremøte i vår bhg i Oslo kommune sa de at det var "stafettsystem" der all info fulgte barnet videre til skolen. Fikk inntrykk av at det gjaldt både barnevern, PPT og alt mulig annet. Men fikk ikke helt med meg detaljene. Det beste er vel å bare snakke med barnehagen og spørre? Anonymkode: 1a90b...45d 1
Kaneel Skrevet 23. august 2023 #7 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): På foreldremøte i vår bhg i Oslo kommune sa de at det var "stafettsystem" der all info fulgte barnet videre til skolen. Fikk inntrykk av at det gjaldt både barnevern, PPT og alt mulig annet. Men fikk ikke helt med meg detaljene. Det beste er vel å bare snakke med barnehagen og spørre? Anonymkode: 1a90b...45d Jepp dette stemmer, i overgangs rapporten mellom Bhg og skole utarbeides det en raport og mappen sendes med
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #8 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (På 22.8.2023 den 22.28): Det er ikke rutine at elevens mappe fra bhg blir oversendt til skolen. Om du ikke ønsker at skolen ikke skal vite noe kan ikke barnehagen informere. Det kan skje at de sier noe, men det er egentlig brudd på taushetsplikten. Dere må samtykke. Barnet kan anmode om informasjon fra skolen dersom det er aktuelt. I de aller fleste barnevernsakene bruker ikke barnevernet tvang, og dere kan velge å ikke informere skolen. Anonymkode: 3068f...0a8 Det må ikke samtykkes, er bv involvert i bgh får helsesøster videre beskjed, ville være sykt om det bare ble borte. Er det behov for bv vil det ofte være behov for oppfølging og det skal gå automatisk Anonymkode: 030f3...e3d 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #9 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (På 22.8.2023 den 22.44): Er ped leder i bhg og vi må få tillatelse fra foreldre for å overlevere informasjon om barna til skolen. Mulig det er anderledes i andre kommuner men slik er det hvertfall hos oss. Anonymkode: 81aab...324 Ok? Har tre barn som gikk fra barnehage til skole. Fikk ikke spørsmål om å gi noe slags samtykke, bare informasjon om at de ga informasjon videre til skolen og hadde et godt samarbeid med dem. Dette var i to forskjellige kommuner. Nå var det ikke noen spesielle utfordringer her, men har ikke fått med meg at jeg skulle ha samtykket til det. Anonymkode: d88b5...df5 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #10 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det må ikke samtykkes, er bv involvert i bgh får helsesøster videre beskjed, ville være sykt om det bare ble borte. Er det behov for bv vil det ofte være behov for oppfølging og det skal gå automatisk Anonymkode: 030f3...e3d Dette er helt feil. Dersom det er innhentet informasjon fra helsestasjonen ved tidligere sak, vil det imidlertid fremgå av journalen til skolehelsetjenesten. Det er imidlertid taushetsplikt mellom skole og skolehelsetjeneste, og mellom barnehage og de andre instansene. Anonymkode: 12ee2...f5a 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #11 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er helt feil. Dersom det er innhentet informasjon fra helsestasjonen ved tidligere sak, vil det imidlertid fremgå av journalen til skolehelsetjenesten. Det er imidlertid taushetsplikt mellom skole og skolehelsetjeneste, og mellom barnehage og de andre instansene. Anonymkode: 12ee2...f5a Selve saken sendes ikke vidre men det som sendes er Bv er kontaktet da og da pga av xvy sak pågår avsluttet evnt tiltak Anonymkode: 1d582...98a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå