AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #1 Skrevet 22. august 2023 Jeg er alenemamma nesten 90%. Dvs at barnefar har barna 4 netter I mnd. Jeg skulle ønske at han ville ha barna mer, slik at de får et bedre forhold til han, og at jeg også har mer overskudd til dem, den tiden de er hos meg. Men er dette tabu å si? Jeg føler at mange ser på det som en seier eller selvfølge at man skal ønske å ha barna sine mest mulig. Og jeg får trang til å unnskylde eller forsvare mitt ønske. Man kan ikke gå til retten for å ønske at den andre tar mer ansvar, man går jo bare til retten når man selv ønsker å ha dem mer. Eller..? Anonymkode: 292f8...5ac 1 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #2 Skrevet 22. august 2023 Jeg personlig synes ikke det burde være tabu i alle fall. Det virker beintøft å være aleneforelder. Det er jo meningen at man skal være to! Anonymkode: 82e57...7a6 17
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #3 Skrevet 22. august 2023 Hvorfor vil ikke far ha barna mere enn 4 netter i mnd? Jeg skjønner godt at du kunne ønske mere avlastning . Her stakk far og ble borte i 17 år . Jeg hadde barna 100% Har du pratet noe med far om dette ? Anonymkode: 0b28a...aad 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #4 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor vil ikke far ha barna mere enn 4 netter i mnd? Jeg skjønner godt at du kunne ønske mere avlastning . Her stakk far og ble borte i 17 år . Jeg hadde barna 100% Har du pratet noe med far om dette ? Anonymkode: 0b28a...aad Ja han sier utad at han vil ha dem og at jeg har tatt dem i fra han, men han vil ikke bli med på meklingsmøte for å få den ordningen han påstår at han vil ha. Jeg har prøvd, flere ganger, men nå gitt opp. Jeg tror oppriktig at alle parter (da også barna) hadde hatt det bedre om det ble 50/50. Ts Anonymkode: 292f8...5ac 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #5 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja han sier utad at han vil ha dem og at jeg har tatt dem i fra han, men han vil ikke bli med på meklingsmøte for å få den ordningen han påstår at han vil ha. Jeg har prøvd, flere ganger, men nå gitt opp. Jeg tror oppriktig at alle parter (da også barna) hadde hatt det bedre om det ble 50/50. Ts Anonymkode: 292f8...5ac Handler dette om at far vil straffe deg pga skilsmissen ? Jeg fikk det svaret etter 17 år , men far skjønte ikke før barna var voksne at det var barna han hadde straffet , og ikke meg. Han har kontakt med dem nå i dag, men de sier at han er mere kompis enn en far . Det genet mangler påstår de. Hvor gamle er barna? Har du mulighet til å få avlastning ei helg pr mnd av noen i din familie ? Anonymkode: 0b28a...aad 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #6 Skrevet 22. august 2023 Jeg synes det er veldig rart ja. Hvem vil prakke barna på en som ikke ønsker samvær? Anonymkode: bd274...f7d 2 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #7 Skrevet 22. august 2023 Ville aldri frivillig valgt å gå glipp av 50% av livet til barna mine. Anonymkode: 3e4a8...06a 2 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #8 Skrevet 22. august 2023 For kvinner føles det litt sånn, mens menn slipper unna med det. Jeg vil gjerne ha 50/50, pappaen vil ha 30/70 (mest til meg). Anonymkode: 695ac...353 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #9 Skrevet 22. august 2023 Jeg tenker ikke det er tabu å si at man skulle ønske barna hadde en ordentlig tilstedeværende far. Er nok litt mer tabu å formulere det "jeg blir dritsliten og skulle ønske jeg slapp å ha dem mer enn halve tida!" ...og nei, ingen rett kan pålegge foreldre å ta mer omsorg for ungene sine. Anonymkode: 01291...410 7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #10 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville aldri frivillig valgt å gå glipp av 50% av livet til barna mine. Anonymkode: 3e4a8...06a Ikke en gang om du ser at barna bør og skal ha like mye rett på far? "Du gir glipp av"? . Burde det heller ikke være "barna går glipp av 50 % av den andre foreldren fordi du er egoistisk og ikke ser behovet av at de har en annen omsorgsperson som de deler DNA med i livet? Anonymkode: 292f8...5ac 3 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #11 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker ikke det er tabu å si at man skulle ønske barna hadde en ordentlig tilstedeværende far. Er nok litt mer tabu å formulere det "jeg blir dritsliten og skulle ønske jeg slapp å ha dem mer enn halve tida!" ...og nei, ingen rett kan pålegge foreldre å ta mer omsorg for ungene sine. Anonymkode: 01291...410 Tror nok ikke formuleringen er ment som at man blir dritsliten. Å ha enda mer overskudd er ikke synonymt med å være dritsliten. Og hvis jeg leser TS riktig, så sier hun ikke at hun ikke ønsker å ha barna, men at hun ser behovet for at barna har like mye far? Anonymkode: 292f8...5ac 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #12 Skrevet 22. august 2023 Merkelig nok er det litt tabu. Det er liksom ok at fedre ikke vil se barna sine så mye som mulig, og en selvfølge at damer skal ønske mest mulig. Men jeg tenker dette er ok å ta opp med far. Har du sendt han noen melding om det, eller snakket med han om det. Er det litt vrient, så kan du jo si at barna kjenner han for lite. Så at han bør ha barna iallefall 8 netter hver mnd. Da det er minimum vanlig en dag hver uke og to annen hver tilsammen. Da kan dere evnt bli enige om det, eller at han har barna 4 netter annenhver uke. Også evnt øke senere om det er vrient å snakke med han Anonymkode: fd727...32d 2
Daria Skrevet 22. august 2023 #13 Skrevet 22. august 2023 Å si at man ønsker at far skulle hatt barna mer for deres skyld er ikke tabu, det er å se barnas behov - men å gå til retten for å tvinge fram mer samvær er neppe barnas beste likevel. Å si at man ønsker mindre tid med barna for egen del høres ikke fullt så bra ut... 1
Ulla Ullsokk Skrevet 22. august 2023 #14 Skrevet 22. august 2023 Så han vil egentlig ikke ha dem mer, men liker å sutre om hvor kjip du er. Kanskje også til barna? 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #15 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er alenemamma nesten 90%. Dvs at barnefar har barna 4 netter I mnd. Jeg skulle ønske at han ville ha barna mer, slik at de får et bedre forhold til han, og at jeg også har mer overskudd til dem, den tiden de er hos meg. Men er dette tabu å si? Jeg føler at mange ser på det som en seier eller selvfølge at man skal ønske å ha barna sine mest mulig. Og jeg får trang til å unnskylde eller forsvare mitt ønske. Man kan ikke gå til retten for å ønske at den andre tar mer ansvar, man går jo bare til retten når man selv ønsker å ha dem mer. Eller..? Anonymkode: 292f8...5ac Absolutt ikke noe tabu å ønske det.. Trist å tenke på at far ikke tar mer ansvar, eller forstår viktigheten av sin rolle som far. Tenker vi er små skritt unna at fordelingen mellom foreldrene ved samlivsbrudd blir med lov 50/50. Med små skritt tenker jeg 10 eller 15 år.. Anonymkode: 15131...b63 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #16 Skrevet 22. august 2023 Jeg synes det er helt innafor å ønske seg et pusterom. Har hovedomsorgen for mine selv og barn med ekstra behov. Er kjempesliten og skulle ønske jeg hadde mer fri. Vi er alle bare mennesker og ulike behov for restitusjon. Ser noen skriver noe om å gå glipp av halvparten frivillig (husker ikke eksakt formulering). Jeg ville heller hatt mer overskudd og kunne vært mer tilstede for barna mine halve tiden enn å gå som en utslitt zoombie som ikke klarer å gi det de trenger de 70-80 % jeg har. Anonymkode: 83d53...0b8 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #17 Skrevet 22. august 2023 Det er jo forståelig, i alle fall dersom barna dine er veldig små. Jeg har vært alene med mine (nå 13 og 15) siden den minste var 1. I perioder har far hatt dem annenhver helg, i perioder bare dagsamvær en gang i uka, i perioder ikke i det hele tatt, grunnet helse/rusproblemer. De siste 3 årene har jeg hatt dem 100 %, de ser bare faren sin en gang i blant. Nå er barna så store, og heldigvis enkle å ha med å gjøre, at jeg synes ikke det gjør noe for min egen del, men synes jo det er trist for ungene. Det blir enklere etter hvert som ungene blir større. Anonymkode: b7242...5eb
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #18 Skrevet 22. august 2023 Jeg syns ikke det er tabu. Er alene med to barn I barnehagealder, og jeg er utslitt. Far er ikke egnet til samvær med overnatting med barna, og ser de noen få timer va 1 gang i mnd. Er ingenting jeg ønsker ner enn en frisk og oppegående far, som de kunne hatt jevnlig samvær med. Anonymkode: 6fe5c...204
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #19 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror nok ikke formuleringen er ment som at man blir dritsliten. Å ha enda mer overskudd er ikke synonymt med å være dritsliten. Og hvis jeg leser TS riktig, så sier hun ikke at hun ikke ønsker å ha barna, men at hun ser behovet for at barna har like mye far? Anonymkode: 292f8...5ac Hun sier hun vil ha de mindre ja, slik at hun får mer overskudd. Ergo, disse barna har to foreldre som vil at den andre forelderen skal ha barna mer. Rart Anonymkode: e9e4f...99a
cattleya Skrevet 22. august 2023 #20 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun sier hun vil ha de mindre ja, slik at hun får mer overskudd. Ergo, disse barna har to foreldre som vil at den andre forelderen skal ha barna mer. Rart Anonymkode: e9e4f...99a Det er jo bare far som er rar her. At han ønsker å knapt se barna er veldig rart! Det er IKKE rart at TS ønsker at barna skal være mer med sin andre forelder, og ønsker at han stilte opp som en likeverdig forelder. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå