Gå til innhold

Flytt til Bø i Nordland og spar masse penger på lavere formuesskatt. Skal du flytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kaldt der oppe kanskje, men du sparer mye formuesskatt, ettersom kommunen har satt ned formuesskatten til 0,3%. Hvis du er under 40 år da.

https://www.nrk.no/nordland/bo-og-ordforer-sure-pedersen-skattevinner-i-kommune-norge-1.16217946

Formuesskatten er 1% for under 20 millioner og 1,1% for formue over 20 millioner.

Dette skrev E24 om saken til Bø kommune allerede i 2019:

Bø vil nå kutte den kommunale formuesskattesatsen til 0,20 prosent, slik at den totale formuesskatten i Bø blir 0,35 prosent. I landet for øvrig er den 0,85 prosent, skriver E24.

Anonymkode: 59ccf...e17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er gammelt nytt, hvorfor drar du det opp nå? 

Anonymkode: a3bd6...213

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er gammelt nytt, hvorfor drar du det opp nå? 

Anonymkode: a3bd6...213

Mye snakk om å flytte til Sveits i media den seneste tiden. Tenkte kanskje Bø i Nordland var et alternativ 😂

Anonymkode: 59ccf...e17

Skrevet

Nei. Bø er gokk. Orker ikke pendlervei på mange timer bare for mine formueskatt ass. 

Anonymkode: 01d11...8d5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bø er et fint sted, men dyrt å bo i nord og jeg har negativ formue, så ikke noe å hente der for meg i hvert fall.

Anonymkode: c8273...c8b

• Liker 1
Skrevet

Sveits er betydelig mer sentralt enn Bø for å si det sånn. Uansett er de færreste nordmenn betalere av formueskatt. 

Anonymkode: efeab...9b4

• Liker 2
Skrevet

Bø er veldig fint, og det er vel noe med at de tilbyr gratis barnehage småbarnsfamilier også? Uannsett, man skal jo ha en jobb å gå til også 🙂 Ellers syns jeg det er et supert initiativ av kommunen. Her tilbyr de faktisk noe, i forhold til mange andre kommuner som bare kommer med store ord og lovnader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...