Gå til innhold

Ulik interesse for BDSM og sex i et forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver her inne, siden jeg har sett noen tråder relatert til BDSM her tidligere.

Er i et forhold hvor vi møttes via fetlife, altså den side for folk som er interessert i BDSM. Jeg har i flere år likt elementer innen BDSM, men ikke veldig «ekstrem» og har aldri vært del av noe miljø. Er der at jeg tenner på at mannen er dominant og tar styring, ikke bare på soverommet men litt utenom også. Liker tanken på å bli dominert og bestemt over, at jeg må legge meg innen et visst klokkeslett, få beskjed om at jeg må trene så å så mye per uke. Liker også å få ris, og bli bundet. Likevel er jeg altså i et forhold hvor jeg merker at min interesse for BDSM er blitt svakere, mindre. Delvis er det fordi jeg er så forelska at «vanlig» sex er mer enn nok for meg, og er faktisk det jeg ønsker mest av alt. Dem nytelsen og nærheten som ligger i å ha sex med den du elsker. Iblant gir han meg ris, som jeg synes er litt tennende, men ikke er noe jeg må ha til enhver pris ofte, eller kanskje så sjelden at det nærmer seg aldri?

Når vi krangler, kan han ofte si at jeg kun er opptatt av sex, at sex er det eneste jeg tenker på og at det er dritkjedelig. Når jeg spør hvorfor han sier det, sier han at «hvordan var det vi møttes?» og så hinter han til at BDSM-elementer gjør det mer spennende. Når vi ikke krangler, sier han at han ikke mente at sex med meg er dritkjedelig, at han sa det i sinne. Men det er noe han sier hver gang vi krangler, så det må jo ligge noe i det.

Likevel, han tar sjelden initiativ til noe BDSM-relatert, så jeg forstår ikke hvorfor han blir irritert over at jeg ønsker vanlig sex.

Begynner å tenke at noe er feil. Jeg vil ha kos, nærhet, elske og kysse, ha det romantisk og deilig. Men i det siste har jeg følt at jeg ikke kan være meg selv, at jeg må skamme meg over at jeg føler meg kåt og har lyst på han. Det er vondt, sårende. Fantaserer om å møte opp hos han ikledd en fin kjole og sexy undertøy, at han skal forføre meg og elske med meg, utforske kroppen min og ha lyst på meg. Men det virker mer og mer håpløst. Han nevner ulike profiler på fetlife, og sier at de har det gøy, de leker, de gjør seg selv spennende og attraktive (indirekte: jeg er ikke spennende nok, er ikke nok inne i BDSM). Vi kan drive med tau, og han kan i etterkant si at han ikke vet om jeg vil det nok. Kjenner at jeg stadig er i en posisjon hvor jeg må forsvare meg selv. Forsvare at jeg har lyst på sex, forsvare at jeg jo liker å bli bundet selv om jeg ikke nærmest svimer av og flyter inn i subspace som tydeligvis mange andre gjør. Jeg føler meg rett og slett mindreverdig, at jeg aldri er spennende nok, bra nok, ikke BDSM-aktig nok. At alle andre profiler er mer interessante enn meg, levende meg.

Er dette håpløst?

Anonymkode: 24f24...aff

Skrevet

Ja.

Anonymkode: ca8a5...a97

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja.

Anonymkode: ca8a5...a97

Hmm.

Det jeg lurer på, er det med sex og BDSM. Jeg hadde inntrykk av at de som driver med BDSM også inkluderer mye sex, at det er en essensiell del av det hele. Men på kjæresten virker det jo mer og mer som uønsket at jeg har lyst på mye sex.

Skrevet

Dere kommuniserer ikke på samme "nivå". Det viktigste med denne typen sexliv er hovedsakelig at man kjenner hverandre veldig godt og er trygge på hverandre. Her mangler begge deler og jeg ville ha vurdert om dette forholdet er noe å gå videre med. Denne kranglingen vil bare bli verre. Han sier stygge ting til deg og vrir rundt på hva du mener i sinne. Dette er ikke en støttende partner. 

• Liker 2
Skrevet
h/k skrev (Akkurat nå):

Dere kommuniserer ikke på samme "nivå". Det viktigste med denne typen sexliv er hovedsakelig at man kjenner hverandre veldig godt og er trygge på hverandre. Her mangler begge deler og jeg ville ha vurdert om dette forholdet er noe å gå videre med. Denne kranglingen vil bare bli verre. Han sier stygge ting til deg og vrir rundt på hva du mener i sinne. Dette er ikke en støttende partner. 

Jeg ønsker å bli enda bedre kjent på det nivået, men vi snakker egentlig aldri ordentlig om fantasier, preferanser og ønsker. Når jeg spør om han er interessert i fantasiene mine, sier han f.eks. at nei, han er mer interessert i handling, å gjøre noe. Men man må jo snakke om disse tingene før man kan sette de ut i livet. Det er sårende at han ikke vil høre om mine fantasier.

Skrevet

Hvorfor er du sammen med en mann som trekker deg ned?🙈

Drar deg ned med å si at du er kun opptatt av sex. Det er jo for å såre deg. Dere er i et forhold,han VET godt at ingen forhold er basert kun på sex.

Hadde aldri orket et forhold med en mann som uansett ikke tar deg som den du er. Punktum.

Anonymkode: 91474...2ef

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er du sammen med en mann som trekker deg ned?🙈

Drar deg ned med å si at du er kun opptatt av sex. Det er jo for å såre deg. Dere er i et forhold,han VET godt at ingen forhold er basert kun på sex.

Hadde aldri orket et forhold med en mann som uansett ikke tar deg som den du er. Punktum.

Anonymkode: 91474...2ef

Fordi jeg elsker han. Det som sårer ekstra mye, er at han sier jeg er kun opptatt av sex og sånn tvinger meg inn i en forsvarsposisjon jeg ikke ønsker. Det er vondt å måtte forsvare meg selv mot den jeg elsker. Det er ikke sånn det bør være synes jeg.

I tillegg kommer det jo at jeg knapt var interessert i sex før jeg møtte han. Dette har fortalt han, og jeg hadde innbilt meg at han ville ta det som et kompliment at jeg har så sterke følelser for han. Men det er ikke sånn han reagerer når han kan finne på å kritiserere meg fordi jeg føler seksuell lyst. Hadde tenkt han ville omfavne mine følelser, lyster og behov, istedet for å såre med sånne kommentarer og peke mot profiler på fetlife han mener er så spennende og interessante, at jeg må bli mer sånn. Jeg vil helst være meg selv, og at han kunne tenkt at det var bra nok.

Skrevet

Det jeg leser, er at dere startet med å praktisere BDSM i hele forholdet deres. Som du beskriver, at han bestemmer over deg i hverdagen og ikke bare i seksuelle akter. 

Nå ønsker du å gå mer over til BDSM i kun sex, og ikke i hverdagen? Eller vil du fortsatt få disse små dryppene i hverdagen der din dom forteller deg når du skal sove, trene etc?

Når det gjelder BDSM i hverdagen, grenser, hva som er greit for dom å gjøre og ikke, var dette noe dere snakket tydelig om i starten? 

Om dere ikke kan sette dere ned å snakke ordentlig, uten at den ene parten slenger ut sårende ting til den andre, så er ikke det ett sunt forhold. Det må være lov til å utvikle seg, samtidig må det også være rom og lov for å være skuffet/trist over at en epoke av forholdet er over (BDSM i hverdagen). Men det VIKTIGSTE i ett BDSM-forhold er jo respekt for hverandre.

Om dom ikke respekterer sin sub, så kan man på grensen si at det er vold. 

Personlig praktiserer jeg kun BDSM i seksuell akt, da jeg rett og slett føler meg mindreverdig om en skal bestemme over meg og min hverdag (aka når jeg skal legge meg, trene, spise etc)

Anonymkode: 4b08b...5be

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

peke mot profiler på fetlife han mener er så spennende og interessante, at jeg må bli mer sånn. Jeg vil helst være meg selv, og at han kunne tenkt at det var bra nok.

akkurat dette, synes jeg at du skal si direkte til din partner. 

Men det er også viktig å huske på, at hans ønske/behov er kanskje å være en dom hele veien, og om du ikke lenger har det behovet/ønsket, så er dere kanskje ikke rette for hverandre lenger

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det jeg leser, er at dere startet med å praktisere BDSM i hele forholdet deres. Som du beskriver, at han bestemmer over deg i hverdagen og ikke bare i seksuelle akter. 

Nå ønsker du å gå mer over til BDSM i kun sex, og ikke i hverdagen? Eller vil du fortsatt få disse små dryppene i hverdagen der din dom forteller deg når du skal sove, trene etc?

Når det gjelder BDSM i hverdagen, grenser, hva som er greit for dom å gjøre og ikke, var dette noe dere snakket tydelig om i starten? 

Om dere ikke kan sette dere ned å snakke ordentlig, uten at den ene parten slenger ut sårende ting til den andre, så er ikke det ett sunt forhold. Det må være lov til å utvikle seg, samtidig må det også være rom og lov for å være skuffet/trist over at en epoke av forholdet er over (BDSM i hverdagen). Men det VIKTIGSTE i ett BDSM-forhold er jo respekt for hverandre.

Om dom ikke respekterer sin sub, så kan man på grensen si at det er vold. 

Personlig praktiserer jeg kun BDSM i seksuell akt, da jeg rett og slett føler meg mindreverdig om en skal bestemme over meg og min hverdag (aka når jeg skal legge meg, trene, spise etc)

Mulig jeg uttrykte meg uklart, men BDSM har aldri vært en stor del av vår hverdag. Det med at han skulle bestemme når jeg skulle legge meg, mengde trening etc. har vært fantasier jeg har hatt, ikke noe som har materialisert seg.

Vi har aldri snakket ordentlig og grundig om BDSM når det gjelder preferanser, ønsker, fantasier. Han mener det er bortkastet tid å snakke, vil heller at vi skal gjøre ting. Men hvordan kan man gjøre ting uten å ha snakket om dem først??

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

akkurat dette, synes jeg at du skal si direkte til din partner. 

Men det er også viktig å huske på, at hans ønske/behov er kanskje å være en dom hele veien, og om du ikke lenger har det behovet/ønsket, så er dere kanskje ikke rette for hverandre lenger

Om han har det ønsket, skjulet han det i så fall veldig godt. Jeg kunne tenkt meg at han bestemte litt over meg, men han mener vi ikke har den "dynamikken." Jeg er bare veldig ulykkelig, virker ikke som han er interessert i meg egentlig.

Skrevet

Mulig jeg uttrykte meg uklart, men BDSM har aldri vært en stor del av vår hverdag. Det med at han skulle bestemme når jeg skulle legge meg, mengde trening etc. har vært fantasier jeg har hatt, ikke noe som har materialisert seg.

Vi har aldri snakket ordentlig og grundig om BDSM når det gjelder preferanser, ønsker, fantasier. Han mener det er bortkastet tid å snakke, vil heller at vi skal gjøre ting. Men hvordan kan man gjøre ting uten å ha snakket om dem først??

akkurat dette må du snakke med han om. 

Dere må ta en prat om alt som omhandler BDSM.  Hvis han ikke vil så tror jeg dessverre at dette ikke går....

Anonymkode: 2ab63...ae7

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Så hva har dere egentlig praktisert? Bortsett fra ris på rumpa? 

Dere møttes jo på fetlife? 

For alfa omega er jo å snakke grundig om BDSM før man i det hele tatt praktiserer det. Plutselig befinner man seg i en situasjon som er vond, som ikke er tennende i det hele tatt, og det kan oppleves som traumatiserende. 

Skrevet

Enten er dere samme person, eller så har dere to mye å prate om:

Skrevet

Dere må snakke sammen, så er det ikke en konkurranse og ikke alt går, eller er like bra hele tiden. Dere må finne deres måte å ha det bra på. 

Noen skiller mellom sex og BDSM andre ser på det som avansert sex.

Selv er jeg vel nærmere det siste.

Annonse
Skrevet

Så hva har dere egentlig praktisert? Bortsett fra ris på rumpa? 

Dere møttes jo på fetlife? 

For alfa omega er jo å snakke grundig om BDSM før man i det hele tatt praktiserer det. Plutselig befinner man seg i en situasjon som er vond, som ikke er tennende i det hele tatt, og det kan oppleves som traumatiserende. 

Vi har holdt på med en del tau/shibari, og spanking ja.

Jeg er ikke veldig inne i alt mulig innen BDSM, så jeg har ikke mye erfaring og vet ikke hvilke alternativer det er egentlig. Hadde trodd at vi skulle finne ut av sånt i fellesskap, i vårt eget tempo. Men så viser det seg at det tydeligvis ikke er ønsket, til tross for at han sa i starten at som dom var det viktig for å kjenne til mine tanker, skaffe seg så mye informasjon meg som mulig. Men i praksis har det ikke blitt sånn. Jeg var og er veldig forelska, så sex og kos har vært det jeg har ønsket mest uansett. Så når han da f.eks. sier at han ikke vet om jeg trenger spanking f.eks,, men at Z og X trenger det - bare se på profilene deres! De vet hva de vil ha, og får det til sier han.

Og når jeg spør om han da kunne tenke seg å gi Z ris, sier han at ja, selvfølgelig kunne han gjort det! Da blir jeg uendelig trist, og sint, og all dialog er sperret fordi han også da går hardere inn med sårende kommentarer. Om at det er mer gøy å gi ris til en som virkelig trenger det, og så må jeg forsvare meg selv og si at jo, jeg vi jo også ha det!

Da kommer han med metaforer om at det er mer givende å være på skitur med en som Bjørn Dæhlie enn den vanlige mannen i gata f.eks. Det er mer gøy å kjøre en Mercedes enn en Fiat etc. Jeg mister motet, og når han ikke er sint lenger sier han at han ikke mente det, men jeg glemmer jo ikke....

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enten er dere samme person, eller så har dere to mye å prate om:

Dette er mitt innlegg ja, hvorfor linker du til det her? Postet det i feil underforum, det passer bedre her på seksualitet.

Skrevet
Flintis skrev (2 minutter siden):

Dere må snakke sammen, så er det ikke en konkurranse og ikke alt går, eller er like bra hele tiden. Dere må finne deres måte å ha det bra på. 

Noen skiller mellom sex og BDSM andre ser på det som avansert sex.

Selv er jeg vel nærmere det siste.

Kan du forklare hva det innebærer?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er mitt innlegg ja, hvorfor linker du til det her? Postet det i feil underforum, det passer bedre her på seksualitet.

fordi du har 2 aktive tråder om det samme og du har ikke skrevet at du lager en ny tråd som omhandler det samme. Derav.... burde disse trådene bli slått sammen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

fordi du har 2 aktive tråder om det samme og du har ikke skrevet at du lager en ny tråd som omhandler det samme. Derav.... burde disse trådene bli slått sammen. 

Er vel ganske åpenbart at de begge er opprettet av samme person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...